  • Data: 2010-07-09 20:17:36
    Temat: Re: alior - zmiany w KK
    Od: "witrak()" <w...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

    Przemyslaw Kwiatkowski wrote:
> [...]

    Generalnie spotkałem się z taką możliwością (w Citi), przy czym
    miałem szczęście, bo nadpłata powstała wskutek dwukrotego
    wykonania przelewu (EB...) co było widać.
    W przeciwnym razie potrąciliby prowizję (powiedzieli o tym, gdy
    zastanawiałem się, czy części nadpłaty nie zostawić).

    > Czysto teoretycznie, bo raczej nikt nie nadpłaca karty bez powodu.
    > Natomiast praktycznie problem jest inny: Jak wykonać operację na kwotę
    > przewyższającą limit kredytowy? Mój rekord to w ciągu jednego miesiąca
    > wykonane operacje na 3-krotność limitu. Wystarczyło nadpłacić kartę i
    > można było wydawać dowolnie dużo. Teraz się to nie uda?
    >
    > Przykład: Limit kredytowy wynosi 1000zł, chcę kupić rodzinie bilety
    > lotnicze za 5000zł. Jak to zrobić? Do tej pory nie było z tym
    > najmniejszego problemu - wystarczyło nadpłacić 4000.

    Tak, teraz się nie da.

    Tak, tak to właśnie zostało ustalone. W konsekwencji wypłatę
    gotówkową można spłacić tylko po jej wykonaniu.

    > No właśnie. Bzdura.

    Nie sądzę - interpretcja z formalnego punktu widzenia jest jasna:
    jeżeli nie ma jawnie wskazanych innych reguł szczegółowych dla
    wymienionych przez Ciebie i MarkaZ przypadków.
    Więc jeżeli nie ma reguły, że nadpłata zwiększa limit - to go nie
    zwiększa.

    witrak()