    From: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: chipy w Polbanku
    Date: Fri, 27 Aug 2010 20:42:18 +0200

    Mithos pisze:

    > Dobre banki pozwalają do KK ustawiać limity. Mając limit np. 100k PLN
    > możesz sobie ustawić dzienny limit 500 PLN.

    A mi się marzą limity, które byłyby nieodnawialne. Nikt niestety takiej
    usługi nie oferuje. :-(

    Przykład:

    W "dobrych" bankach limity działają tak: Mam dzienny limit 1000zł, a
    chcę kupić coś za 15000. Loguje się do systemu, zwiększam limit na
    15000, dokonuję zakupu. Następnego dnia mam automatycznie ustawiony
    limit 15000 i muszę go ręcznie zmniejszyć z powrotem do 1000. Jak
    zapomnę, to jestem narażony na fraud.

    Ja życzyłbym sobie, aby w "jeszcze lepszych" bankach limity działały
    tak: Mam ustawiony "domyślny dzienny limit" na 1000zł, a chcę kupić coś
    za 15000. Loguję się do systemu i ustawiam limit "na dziś" na 15000, ale
    "domyślny dzienny limit" pozostawiam na poziomie 1000. Dokonuję zakupu.
    Następnego dnia automatycznie mój limit powraca do poziomu 1000 - nic
    więcej nie muszę już robić.

    > Oczywiście ww. ustalenia są dosyć paranoiczne ale jeśli ktoś chce to się
    > jak najbardziej da.

    W wersji paranoidalnej - "domyślny dzienny limit" mógłby być ustawiony
    na 0, a klient przed każdym zakupem zwiększa "dzisiejszy dzienny limit"
    o kwotę, jaką ma zamiar wydać. (Czyli w wersji "paranoidalnej" byłaby to
    mniej-więcej mbankowa ekarta, tyle że kredytowa, a nie debetowa.)

    --
    MiCHA