  • Data: 2007-07-01 11:12:15
    Temat: Re: czy to jest legalne
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Bartosz 'xbartx' Nowakowski <b...@h...net> writes:

    > Ale przecież od początku dyskusji o to idzie. Ja nie neguje i też
    > uważam, że zasady powinny być jasno określone, tak żeby kupujący przed
    > wejściem do sklepu albo chociaż przy kasie widział jasno czarno na
    > białym.

    Kasa jest nieistotna. To musi byc element oferty, jesli informacji nie
    bedzie przy naklejkach to klient moze powiedziec ze widzial naklejki
    (= oferta), a informacji w tym momencie nie widzial (-> nie element
    oferty), i bedzie mial racje.
    To ze takie numery przechodza w sklepie osiedlowym (albo ze w ogole
    nie ma informacji itd) to nie znaczy ze uparty klient sobie nie
    poradzi - sklepy nie uzywaja kas fiskalnych itd. i to tez przechodzi,
    ale do momentu kontroli skarbowej.

    > Tak jak prędzej napisałem spotkałem się już w kilku sklepach z
    > odpowiedzią na moje pytanie czy można płacić kartą? "Nie bo się nam
    > nie opłaca" i po prostu nie biorą terminala.

    Oczywiscie, ale jak ktos nie ma terminala, to raczej nie oglasza sie
    z mozliwoscia przyjmowania zaplaty karta?

    > Nie oszukujmy się bezapelacyjną podstawą jest aktualnie gotówka coś
    > jak Windows wśród systemów na desktop - owszem są inne MacOS (karty),
    > Linux (przelewy), Solaris/*BSD (czeki),

    Brak analogii.

    Sa branze gdzie praktycznie nic sie nie placi gotowka.
    Czeki to inna bajka i obecnie w obrocie "konsumenckim" raczej
    wymarly - to po prostu przestarzala forma platnosci (przynajmniej
    w takich zastosowaniach).
    --
    Krzysztof Halasa