  • Data: 2007-07-21 19:55:46
    Temat: Re: depozyt nieprawidlowy a karta dodatkowa?
    Od: "Krzysztofsf " <k...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    witek <w...@g...pl.invalid> napisał(a):

    > Pomyśl o pieniądzach jak o rzeczy materialnej jak o banknotach, wówczas ci
    > się rozjaśni kiedy pieniądze są twoje, a kiedy nie.

    No wlasnie pisalem na ten temat wczesniej. Bez spisania numerow banknotow i
    notarialnego zapieczetowania woreczka z bilonem, nie widze roznicy.

    > Ale karta dodatkowa nawet na twoje nazwisko nie jest do konta, które jest
    > twoje.
    > To nie ty musisz trzymać dowody tylko Kowalki.
    > Czy je trzymać czy nie to zależy do czego Kowalskiemu te dowody moga być
    > potrzebne.

    Co mnie zobowiazuje do trzymania dowodow? Zobowiazany jestem splacac karte zgodnie z
    umowa z bankiem.

    Sadze, ze inaczej wyglada sprawa z karta firmowa, bo tam musza jeszcze ksiegowac
    wydatki.

    Pomerdane jest to spojrzenie podatkowe - jesli mam doroslego syna uczacego sie i
    bedacego na moim utrzymaniu, to wlasciwie powinien wszystko zglaszac jako darowiny,
    a i przez 5 lat moge przekroczyc kwoty zwolnione od podatku.

> [...]
    > w urzedzie jako dochód i taką opodatkować.
    >
    > Ani w jednym ani w drugim przypadku lokator nic nie płaci ze swoich
    > pieniędzy tylko z pieniędzy uzgodnionych za wynajem. Raz płaci z kwoty X a
    > raz z kwoty X+Y, ale ani razu nie są to jego pieniądze. On działa na
    > zlecenie własciciela opłacając w jego imieniu jego media z jego pieniędzy.
    > Jak najbardziej może to zrobić ze swojego konta i nikt sie tu nie przyczepi
    > bo jest to forma zapłaty cześci czynszu. On tych pieniędzy nigdy na swoje
    > konto od właściciela mieszkania nie dostał, żeby można było mówić w ogóle o

    Ale wlasciciel powinien wtedy zaplacic podatek od pieniedzy, ktore dostal na media
    - czyli oplata za media powinna byc zwiekszona o kwote podatku

    > jeśli lokator ma media na siebie (a tak jest najrozsądniej) to wówcza on
    > płaci swoje ze swoich, a kwotę X przekazuje jako uzgodnioną opłatę za
    > wynajem.

    Lokator niech sie cieszy, jesli dostal zameldowanie - a ty jeszcze chcialbycs na
    niego media przepisywac, zeby np w zemscie za cos mogl (a wtedy moze) rozwiazac np
    umowe z gazownia i wlasciciel bedzie ponosil koszty zwiazane z podpisaniem nowej
    umowy o swiadczenie uslug.