  • Data: 2008-06-17 11:41:00
    Temat: Re: [do grupowej wróżki] co z tymi cholernymi funduszami?
    Od: otrov <o...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Jarek P. pisze:

    > "RobertS" <b...@p...pl> wrote in message

    > Kiedy kupowałem te fundusze, wiedziałem, że będę je trzymał przez 2-3
    > lata. I przez pierwszy rok było pięknie, wysrało się potem.

    > Dobra, ale jak pisałem: ta kasa będzie mi potrzebna mniej więcej za rok
    > i to bezwzględnie. Stąd moje sondowanie tematu, co robić dalej. Obecnie
    > skłaniam się ku temu, żeby obecne fundusze jednak umorzyć, godząc się ze
    > stratą - fakt, ale jednocześnie zapobiegając stratom dalszym, bo chyba
    > jednak ich się trzeba w nadchodzących miesiącach spodziewać.

    1. Jak nie jesteś dobry w te klocki to nie zakładaj co może się zdarzyć
    (inaczej już rok temu przewidziałbyś, że teraz będzie spadek i nie było
    by tej dyskusji). Załóż, że nie wiesz co się stanie i z takim samym
    prawdopodobieństwem może wzrosnąć jak i spaść.

    2. Zastanów się czy bardziej będziesz rozpaczał jak:

    a. teraz sprzedasz, a za rok FA wzrosną o 50% i będziesz zgrzytał
    zębami, że sprzedałeś.

    b. teraz nie sprzedasz, a za rok FA spadną o 50% i będziesz zgrzytał
    zębami, że nie sprzedałeś.

    3. Wybierz opcje, w której mniej będziesz zgrzytał zębami.

    4. Zacznij przygotowywać plan działania, tak jak niektórzy radzą w tym
    wątku, żeby w przyszłości nie mieć podobnych dylematów.

    o.