  • Data: 2009-10-20 19:02:05
    Temat: Re: jak działają KK?
    Od: "JanKo" <b...@m...tu> szukaj wiadomości tego autora

    Agent Michal nadaje:
    > Tutaj się nie wypowiadam bo nie jestem do końca zorientowany- ale tak
    > na marginesie chce mi się wierzyć w te koszty połączeń
    > telefonicznych. Albo dają 0-800 (jak ma z kolei mój znajomy
    > sklepikarz ze sklepu obuwniczego) albo GPRS/GSM/Internet. Względnie
    > jakiś VoIP żeby było dużo taniej.

    Opłata najmu to miesięczne koszty utrzymania terminala, amortyzacja
    sprzętu, wymiany modelowe, jego serwis, szkolenia dla obsługi,
    całodobowe wsparcie techniczne. Prowizja akceptanta na ogół w przedziale
    1,65 - 4,80%. Terminal analogowy za każdym razem jeden impuls na
    dokonanie transakcji - jest to na ogół 0,33 zł brutto. Terminale GPRS
    oraz SSL to też dodatkowe koszty.

    Stosowane są opłaty za zerwanie umowy przed upływem 12 miesięcy, za
    instalację terminala, za inne usługi, np. przesłanie potwierdzonej kopii
    umowy, faktury, karty rozliczeniowej itd. Dla niektórych operatorów
    podstawowym warunkiem podpisania umowy jest skorzystanie z dodatkowo
    odpłatnych usług bankowych, których koszty tak naprawdę poznaje się
    dopiero po 12 miesiącach. Jest tu więc rachunek bieżący lub pomocniczy,
    jest linia kredytowa, z której nie trzeba korzystać ale czy rzeczywiście
    nie trzeba płacić? Jest wreszcie nagminne przetrzymywanie środków przed
    przekazaniem ich na rachunek właściciela. Czym jest kilka dni opóźnienia
    w rotacji towarów doświadczonym przedsiębiorcom nie trzeba tłumaczyć a
    zdarza się nawet poślizg 2 tygodniowy. Kto chce pieniądze codziennie
    musi się zgodzić na polecenie zapłaty, które też jest w większości
    banków dodatkowo płatne.

    Ile czasu może być nieczynny terminal z powodu braku serwisu
    technicznego? Zdarzało się, że serwis do poważnego klienta nie dojeżdżał
    nawet kilka tygodni.