  • Data: 2009-10-29 11:18:39
    Temat: Re: jaki sens ma lokowanie pieniędzy w SKOK-u?
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "BK" <b...@g...com> napisał w wiadomości
    news:90956151-9dd5-4b7d-8ad1-455a534df85b@p35g2000yq
    h.googlegroups.com...
    On 28 Paź, 20:10, "Kris" <k...@w...pl> wrote:

    > Jak widzisz niektórzy potrafią liczyć więc korzystaja z usług Skoków.

    >Jak widzisz niebardzo.

    Przyjmijmy dla uproszczenia że wkład udział i wpisowe to 100zł(z czego i tak
    wkład i udział jest zwracany ale przyjmijmy te 100zł)
    Z reuły oprocentowanie lokat terminow2ych jest o min 1% wyzsze w Skokach od
    lokat w bankach "stacjonarnych"
    Czyli juz przy depozycie 10000zł zwraca się koszt wpisowego udziału i wkładu

    > Opłaty za prowadzenie konta w Skokach to 5-6zl(trzeba tylko powyłaczac
    > dodatkowe ubezpieczenia itp)

    Opłaty za konta w bankach stacjonarnych sa wyzsze jak 5-6zł
    5,2% to rachunek avista, rachunek Ror to ok 1%
    Za avista nie ma opłaty

    >I zaden SKOK nie daje takich bonusow jak: bezplatne bankomaty czy
    >bezplatne przelewy.

    Mylisz sie. Skok Stefczyka- Wypłaty z bankomatów sieci SKOK24(chyba z
    300bankomatów w Polsce) są darmowe. Przelewy przez internet darmowe,
    powiadamianie smsami o saldzie, wpływach wypływach z konta, końcu lokaty itp
    tez darmowe

    > Banki stacjonarne są droższe.

    >Alior? Nordea? Polbank? Eurobank?
    >Mam wrazenie, ze w zadnym z nich konto nie kosztuje 5-6 zl. A i maja
    >ciekawe bonusy w tych swoich rorach.

    W większych miastach ok masz racje. W mniejszych miejscowościach albo ich
    nie ma(tych banków) albo sa to franszyzny bez obsługi kasowej)

    >SKOK sa ekonomicznie nieoplacalne z jednej prostej przyczyny.
    >Zapomnialy, ze sa powolane do pomagania czlonkom i zajmuja sie
    >zarabianiem kasy [przynosza zyski!]. Prawidlowo zbilansowany SKOK
    >powinien wychodzic na 0. Dlaczego? Bo taka jego rola zeby jedynie
    >pokrywac koszty swojej dzialanosci i organicznego rozwoju.

    >Jesli SKOK zarabia kase i bawi sie w biznes to znaczy, ze zapomnial co
    >to jest SKOK.

    A co to obchodzi przeciętnego Kowalskiego. Jeśli ma wyżej oprocentowana
    lokatę, łatwiej dostępną pożyczke itp i to tylko to go interesuje

    >Zdecydowanie bardziej w malych miejscowosciach oplacaja sie Banki
    >Spoldzielcze, ktore w przeciwienstwie do SKOK, nie wymagaja oplacenia
    >wpisowego/udzialu i skladki.

    Klient ma wybór i wolną wole.
    Właśnie przeczytałem że w tym roku liczba członków Skok przekroczy 2mln
    osób.

    Krzysiek