  • Data: 2009-04-19 21:19:13
    Temat: Re: jakie spółki na naszej giełdziehandlują samochodami?
    Od: "Dombrek" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > i proszę nie mów, że auto kilkunastoletnie jest
    > równie dobre co nowe, bo to naprawdę są bzdury... nowe auta na pewno są
    > mniej
    > trwałe, ale na przykład pod względem trakcji czy bezpieczeństwa to od
    > starszych
    > egzemplarzy dzielą je lata świetlne...

    Bezpieczeństwo? Owszem - 1 gwiazdka EURONCAP w E36 i 5 gwiazdek w moim
    dieslu. Ale to mój wybór i innym użytkownikom nie zagrażam. Nie ma też co w
    przesadę popadać. Ryzykujesz "tylko" własne zdrowie. Prawda jest taka, że
    jakby ludzie przestrzegali przepisów, to wypadków i ofiar byłoby o 99%
    mniej. Pewnie się zaraz obudzą krzykacze, że ograniczenia bez sensu i drogi
    złe. Ja jeżdżę przepisowo, nawet zatrzymuję się na zielonej strzałce za co
    często mnie obtrąbią inni, bo nie znają przepisów. Wypadki są przez ludzi
    powodowane a nie przez auta.
    Trakcja? To fajne na torze wyścigowym. Większość kierowców nie umie
    poprawnie siedzieć za kółkiem, nie potrafią korzystać z ABS. Trakcja jest
    ważna przy wartościach granicznych a przy rozsądnym zachowaniu na drodze
    (czyt. zgodnie z przepisami!) nie gra aż takiej roli. Ja wiem, że moja
    Toyota ma słabą trakcję więc jeżdżę nią bardzo powoli. Natomiast E36 bije na
    łeb na szyję większość współczesnych wozidełek w klasach A do C (a nawet D).
    Ferrari mordercy zientarskiego i fura morderczyni jędrzejczak były nowe,
    bezpieczne, z super trakcją. Tyle, że debile za kierownicą siedziały.
    Jeśli już ktoś chce wprowadzać podatek, to powinien być w benzynie, by
    uzależnić od przebiegu. Ktoś ładny przykład podał: 20-letni Merc mniej
    emituje przy 5k km rocznie niż nowy SUV przy przebiegu 200k km rocznie.
    Najwyraźniej nie chodzi ani o bezpieczeństwo, ani o ekologię... to zwykły
    skurwysyński biznes dziadowskiego lobby motoryzacyjnego.
    Piotr Dąbrowski (Dombrek)