  • Data: 2014-04-19 18:02:24
    Temat: Re: karta na o?wiadczenie lub przeniesienie
    Od: S <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-04-19 11:53, J.F. pisze:

    > Nie KK, tylko KK z odpowiednio duzym limitem !

    Ale mistrzu... co to jest "duży limit"? Jeśli BZ WBK (którego nie jestem
    klientem) daje mi na kilka tysięcy, BPH też, mBank na kilkadziesiąt, sam
    mam z Citi na naście (podnoszone przez bank w ciągu kilku lat),
    Millenium dawało kilkadziesiąt, to w czym Ty widzisz problem? Problemem
    to jest raczej mieć KK na 500zł i by banki nie podnosiły.

    > No ale widzisz - kolega ma na debetowce 150 zl.

    Ba! Idąc po zapałki nie biorę ze sobą 10.000zł. Wiem, szok dla Ciebie.

    > Oczywiscie mozna wczesniej przelac, ale przeciez nie trzeba wcale
    > zadnej karty, mozna normalnie, pojsc banku, wyplacic gotowke ze swoich
    > zarobionych pieniedzy, pojsc do sklepu, zaplacic portfelem itd.

    U mnie gotówka się w portfelu nie mnoży. A korzystanie z bankomatu nie
    zawsze jest fajne ;-) No i nie daje profitów.

    > Teraz czasy na szczescie inne, mozna ze sklepu telefonem sie z bankim
    > polaczyc ... ha, nie probowalem, latwo idzie przepisanie hasla z sms
    > na strone ?

    Nigdy nie musiałem korzystać z tego.

    > Kazdy liczy dla siebie, ja licze tak:
    > -zakupy KD czy KK - jeden pies, za darmo,

    Nieprawda. Mnie zakupy KD zwalniają z opłat za konto (ok. 150zł/rok)
    oraz podwyższają oprocentowanie lokat o 0,2% (tu w zależności od
    środków, powiedzmy kolejne 150zł/rok). Gdy ja mam zysk 300zł, Ty
    wydajesz 58 za swoją. Dodam, iż mam kartę dla kierowców w Getinie, którą
    można mieć kolejne 300zł/rok zwrotu za paliwo. Czyli +600 lub -58... i
    co by tu wybrać? ;-)

    > -dzieki KK mozna troche wiecej trzymac na lokatach, wiec sie oplata
    > za KK niweluje czy tam zmniejsza,

    W zależności od środków. Jeśli wydajesz 90% zarobków to tak, przy czym
    to niwelowanie to grosze. Jeśli dużo zarabiasz to wydawanie debetówką ma
    sens.

    > -wygode pewna mam, bo po miesiacu wiem ile i kiedy trzeba zaplacic.

    Wątpliwa wygoda. W przypadku kradzieży - problem. Moja KD ma autoryzację
    online paypass. KK przechodzi off czyli złodziej wyciągnie kilkanaście tys.

    Ciekawe jest to, iż zakładasz "nagły" wyjazd na drugi koniec Europy
    liczony w setkach, jak nie tysiącach zł, ale nie zakładasz, iż możesz
    trafić do szpitala i będzie problem z przelewem w GP.

    > -ale i drobna niewygode, bo trzeba tych terminow pilnowac, na pewno
    > jednak mniejsza niz codzienne zagladanie na konta, czy kupowanie z
    > limitem 200zl.

    Dla Ciebie - na pewno. Dla osób, które mają lokaty, fundusze, dewizy
    itd. codzienne logowanie to standard. Szczególnie w dobie promocji np.
    na lokaty czy dość dużych wahnięć kursowych.

    > -Cocomo nie odwiedzam, wiec mnie limit nie boli, zreszta jak sie
    > niepilnuje kont, to strata przez debetowki moze byc wieksza.

    A na to jak wpadłeś?

    > A inni moga liczyc ze im KK daje normalnie oprocentowany kredyt, a nie
    > tam na 29% ...

    No tak... mam trzymać na 3% lokaty, a brać kredyt na 16% z opcją na
    więcej jeśli się coś wydarzy przez kary, monity itd. Bardzo mądre. Już
    wiem dlaczego tak potrzebujesz tej KK ;-) Następny etap to chwilówki.

    --
    Pozdrawiam