    From: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: koniec kserowania
    Date: Sun, 13 Dec 2015 12:14:49 +0100
    <x...@4...net>
    <n4htdl$n5d$1@node2.news.atman.pl>
    <173gifh2pf231$.yq0zo16765pn.dlg@40tude.net>
    <n4i4m2$5bm$1@node1.news.atman.pl>
    <1236zgcbu95sh$.18to83qxz8dte.dlg@40tude.net>

    On 2015-12-13 11:38, J.F. wrote:
    > A co z polisolokatami nie tak ?

    Problem w tym że nic, a kasa topnieje. Nawet oszustwem tego nie można
    nazwać. Majstersztyk.

    > Oczywiscie ale po co ktos mialby sobie trud zadawac i prawdziwe dane
    > umieszczac, jesli z podrobionym dowodem po chwilowke idzie ?

    Jak już napisałem, podważenie takiej umowy jest trywialne. Przy
    odrobinie środków technicznych mogło by się odbywac z urzędu.

    > Owszem, byloby dobrze, wszelkie sprawdzenia nic nie wykaza.
    > Tylko ze wtedy ksero u pozyczajacego moze ofiare uratowac, jak sie
    > okaze ze to nie jest ksero jej dowodu - bo sie cos nie zgadza, chocby
    > pozycja o milimetr.

    W dowodach kolekcjonerskich wszystko się zgadza a ksero nie przeniesie
    zabezpieczeń których i tak nie było.

    > Chipy w kartach to nie 40 lat temu.

    Patent to końcowka lat 60-tych. Praktyczne implementacje to końcówka lat
    70tych. Użyteczne od 20 lat. Pierwsza mifare to połowa 90tych. Tak, wiem
    że mifare mają bugi security, ale nie o to chodzi tutaj.

    > Teletransmisja powszechna to od
    > ~15 lat. Sekunde pozniej nie dziala

    *OBECNIE* sekundę później nie działa. Chipy przed epoką internetu i tak
    załatwiały by problem kopiowania. Internet tylko pozwala na zastrzeganie
    natychmiastowe.

    > ... a jak sie zorientujesz miesiac
    > pozniej ? Komornik zlicytuje.

    Nie. Z prostej przyczyny. Dowód może być tokenem, takim na pin.
    Zgubienie nic nie da zlodziejowi. Wtedy nawet internet nie jest
    potrzebny żeby dowód nie dał się użyć.

    > No i zapomniales o przylozeniu palca do czytnika linii papilarnych.

    Nie jest to konieczne.

    > Bogatsze kraje ... paszport z chipem to raptem od kilku lat, karty
    > kredytowe z chipem to w USA chyba od tego roku, GB dowodow osobistych
    > ciagle nie ma itp ...

    Bo mają takich samych głąbów u władzy.

    > Poczekamy, zobaczymy.

    Jedyne znane obecnie atak na chipy w kartach kredytowych to exploit na
    *oczywisty* błąd z flaga "pin ok" oraz dziadostwo algorytmiki mifare
    wynikające z nadęcia i ignorancji inżynierów Philipsa.

    > Slaskiej ... wprowadz w podlaskiej.

    Widzisz jakiś problem? Jedna ustawa, wprowadzamy za tydzień, przychodnie
    znajdą fundusze. Oni sa *naprawdę* bogaci. Nie takie zarządzenia NFZ
    potrafi wymyśleć.

    > No, sa i nie sa ...

    W ogólnosci tajne algorytmy szyfrowania nie są bezpieczniejsze od
    jawnych. Często natomiast udowodniono matematycznie tezę odwrotną.
    Mifare jest tego przykładem.

    > Teoretycznie. Jakbys chcial zrobic projekt projekt na kilka tysiecy
    > jednoczesnych dostepow, z przeszkoleniem kilkudziesieciu tysiecy
    > urzednikow, z supportem w calej Polsce - to nie za milion.

    Właśnie wymieniłeś nietechniczne problemy. A projekty te cierpią na
    problemy techniczne, takie jak skalowalność, dziadowski projekt, ciągle
    zmiany i manipulacje itd.

    > Ja tam nie widze jak sie zabezpieczyles, zebym nie poszedl do urzedu i
    > nie powiedzial, ze sie nazywam Bialy i ze dowod zgubilem.

    Trywialnie. Jedynie mi znanym kodem którego nie używam do innych celow
    jak jednorazowe zablokowanie dowodu. Killer code. Podaje w urzędzie 3
    cyfrową liczbę i dowód zablokowany. Widzisz tu jakiś problem poza faktem
    że nalezy go zapamiętać?

    > Ale niekoniecznie do konca.

    Pół prawdy to całe kłamstwo. Pół moralności to całe zło.