  • Data: 2009-12-22 18:27:51
    Temat: Re: kraj z bankowościąlepszą od polskiej
    Od: "pmlb" <p...@d...com> szukaj wiadomości tego autora

    > W Niemczech do obciazania konta dluznika przez wierzyciela nie
    > potrzebne jest zadne upowaznienie tego pierwszego zlozone w jego
    > banku. W Polsce do polecenia zaplaty cos takiego jest konieczne i
    > dlatego takie rozliczenie byloby malo sensowne w przypadku
    > nieregularnych naleznosci dla sklepow internetowych.

    W UK tez w banku nie dajesz upowaznienia jak np. zakladasz zlecenie stale,
    czy placisz za cos w internecie.

    > Generalnie w Niemczech jest o wiele wiecej transakcji obciazeniowych
    > niz w PL, prawie kazdy rachunek telefoniczny, za prad czy gaz placony
    > jest ichnim poleceniem zaplaty: po prosto podpisujesz kontrakt z
    > dostawca i raz na miesiac widzisz obciazenie na swoim koncie.

    W UK nawet daja upusty na rachunkach by ludzie placicli przez zlecenia
    stale.
    Przy czym takie mozna w kazdej chwili wycofac przed np. net lub
    telefonicznie.
    W Uk jest firma ktora sie tym zajmuje to DirectDebit, ja upowazniasz online,
    czy listownie do pobierania z konta oplat za to czy za tamto (naturalnie bez
    prowizyjnie)

    > Z innych ciekawych rzeczy za Odra:
    > - 5 najwiekszych bankow daje swoim klientom darmowe wyplaty ze
    > wszystkich swoich bankomatow (tzn klient Dresdnera za darmoche wyplaca
    > pieniadze z bankomatu Postbanku) - u nas chyba nie do pomyslenia

    W UK wszystkie bankomaty nalezace do bankow sa darmowe - bezprowizyjne bez
    wzgledu jaka operacje przeprowadzasz. Mozesz miec konto w Banku A a wyplacac
    w bankomacie nalezacym do banku B, C, D, E.... bez zadnych oplat.