  • Data: 2009-12-22 18:50:18
    Temat: Re: kraj z bankowościąlepszą od polskiej
    Od: BK <b...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 22 Gru, 19:27, "pmlb" <p...@d...com> wrote:

    > W UK tez w banku nie dajesz upowaznienia jak np. zakladasz zlecenie stale,
    > czy placisz za cos w internecie.

    Ciekawe jest to co piszecie o poleceniach zaplaty, ze odbywaja sie bez
    upowaznienia. Rozumiem zlecenie stale mozna zrobic bez upowaznienia
    ale polecenie zaplaty? Nie bardzo widze taka mozliwosc. Mozna cos
    wiecej?

    > W UK nawet daja upusty na rachunkach by ludzie placicli przez zlecenia
    > stale.
    > Przy czym takie mozna w kazdej chwili wycofac przed np. net lub
    > telefonicznie.
    > W Uk jest firma ktora sie tym zajmuje to DirectDebit, ja upowazniasz online,
    > czy listownie do pobierania z konta oplat za to czy za tamto (naturalnie bez
    > prowizyjnie)

    W Polsce tez sa liczne promocje zwiazane z korzystaniem z polecenia
    zaplaty. Dostawcy uslug masowych uwielbiaja ta forme platnosci
    rachunkow - konsumenci niekoniecznie. Szczerze mowiac nie dziwie sie
    im bo odpada im reczna mozliwosc weryfikacji wysokosci zaplaconego
    rachunku. Co prawda prawo jest dosc korzystne dla konsumenta i nawet
    wykonane polecenie zaplaty mozna bez problemu odwolac i odzyskac kase
    ale zawsze to pare dni "stresu". Polecenia zaplaty chodza w troche
    skomplikowanym systemie bo bierze w tym udzial bank, wierzyciel,
    konsument i KIR :) IMO o wiele sensowniejsze jest rozwiazanie w stylu
    systemu BILIX kiedy w bank w systemie bankowosci internetowej pokazuje
    Ci twoje rachunki, a ty akceptujesz czy placisz czy nie :)