eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.banki[mBank] TERAZ!!!!Re: [mBank] TERAZ!!!!
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: Arkadiusz 'nare' Kindziuk <n...@e...earth.net>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: [mBank] TERAZ!!!!
    Date: Thu, 17 Jan 2008 11:11:51 +0000 (UTC)
    Organization: SMERT
    Lines: 29
    Message-ID: <s...@a...mordor.arda>
    References: <2...@s...googlegroups.com>
    <fmlg93$5gk$1@atlantis.news.tpi.pl> <fmlggn$lk8$1@alfa.kjonca>
    <fmlojn$8mg$2@inews.gazeta.pl> <fmlp8p$ovf$1@alfa.kjonca>
    <fmlpno$9j$2@news.ds.pg.gda.pl> <fmlptp$ovf$2@alfa.kjonca>
    <fmlq2d$9j$3@news.ds.pg.gda.pl> <fmlqg5$pb3$1@alfa.kjonca>
    <fmlr5f$ae8$1@news.ds.pg.gda.pl> <fmm85t$idl$1@news2.task.gda.pl>
    <fmm8lo$1lg$1@news.ds.pg.gda.pl> <fmm9qh$ppr$1@news2.task.gda.pl>
    Reply-To: n...@g...com
    NNTP-Posting-Host: 59-pra-2.acn.waw.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1200568311 15697 82.210.129.59 (17 Jan 2008 11:11:51 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 17 Jan 2008 11:11:51 +0000 (UTC)
    X-User: naregaz
    User-Agent: slrn/0.9.8.1pl1 (Debian)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:435199
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia Thu, 17 Jan 2008 01:08:33 +0000 (UTC), Bartosz 'xbartx' Nowakowski napisał(a):
    > Dnia Thu, 17 Jan 2008 01:48:53 +0100, Anna napisał(a):
    >
    >> Moje zdanie nie jest prawdą absolutną, jednak nie pozwolę sobie wmówić,
    >> że bank nie miał żadnej alternatywy (inne banki ją znalazły) oraz
    >> działał prawidłowo.
    >
    > Ja rozumiem, że działają emocję i się wcale nie dziwię - tylko możemy
    > przecież dopuścić taką hipotezę iż mimo całej niedoskonałości i tej
    > przysłowiowej "chciwości" banków w tej konkretnej sytuacji zwyczajnie
    > zawinił system

    System który zawinił, dobre ;). To że Visa dała ciała jest
    ortogonalne od tego że mbank
    * ma spore luki w sprawdzaniu poprawności, spójności zewnętrznych
    danych jakie dostaje (niepoprawne dane z visy wrzucił do systemu)
    * ma kiepski monitoring i procedury awaryjne (czas potrzebny na
    stwierdzenie co się stało (pierwsze tłumaczenia mlini), czas
    potrzebny na decyzje o awaryjnym anulowaniu transakcji)

    W większości innych banków albo odrzucili niepoprawne dane albo
    procedury awaryjne zadziałały na tyle szybko i dobrze, że nie
    mają wk* klientów.

    --
    Arkadiusz Kindziuk
    "Zasady zmieniają się całkowicie.
    Szachy, nie warcaby. Go, nie szachy.
    Rozumiesz?" (c) Neil Gaiman, "Władca Górskiej Doliny"

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1