eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankimbank - komedia, a raczej tragediaRe: mbank - komedia, a raczej tragedia
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!mat.uni.torun.pl!news.man.torun.pl!news.man.poznan.pl!n
    ews.ipartners.pl!newsfeed.tpinternet.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-fo
    r-mail
    From: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: mbank - komedia, a raczej tragedia
    Date: Wed, 29 Oct 2003 14:27:34 +0100
    Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
    Lines: 43
    Message-ID: <o...@4...com>
    References: <bnm4ea$b8o$1@inews.gazeta.pl> <bno2ov$sl$1@news.onet.pl>
    <r...@4...com> <bnoatg$ppr$1@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: 213.25.91.228
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: atlantis.news.tpi.pl 1067434074 24162 213.25.91.228 (29 Oct 2003 13:27:54
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@t...pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 29 Oct 2003 13:27:54 +0000 (UTC)
    X-Newsreader: Forte Agent 1.93/32.576 English (American)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:266077
    [ ukryj nagłówki ]

    On Wed, 29 Oct 2003 13:13:22 +0100, "kriskel" <k...@p...onet.pl>
    wrote:

    >
    >Użytkownik "Jarek Andrzejewski" <j...@d...com.pl> napisał w wiadomości
    >news:rt9vpvo91pnuitha7ifurg06j5q13e2v9f@4ax.com...
    >>
    >> ale to akurat "pseudo-zabezpieczenie" jest IMHO wyjątkowo bez sensu.
    >> Przed czym zabezpieczać może to, że konto zablokuje się po np. dwóch
    >> latach użytkowania (a w tym czasie 49 błędach) po jednokrotnym
    >> "omsknięciu" się palców podczas wpisywania hasła?
    >
    >Widzisz, może to nie jest tak bardzo pozbawione sensu. Np karta kredytowa
    >Lukasa jest blokowana po trzykrotnym błędnym wprowadzeniu PIN, ale w całym
    >okresie użytkowania karty. To znaczy nie musi nastąpić to w czasie jednego
    >posiedzenia karty w bankomacie. Czy to przesada? Chyba nie. Nieprawny

    IMHO przesada. Wystarczyłoby blokowanie po trzech _kolejnych_
    nieudanych próbach (tak jak to się dzieje w kartach elektronicznych)

    >użytkownik po dwóch błędach wyjmuje kartę z bankomatu i wprowadza ją
    >spowrotem. Gdyby kasowało licznik, to teraz znów mógłby wprowadzić sobie

    wyjęcie i włożenie nie kasowałoby. Dopiero wprowadzenie prawidłowego
    PINu.

    BTW: wydaje mi się, że się mylisz i jest tak, jak ja napisałem (tzn.
    trzy kolejne nieudane próby blokują.

    >Podobnie z licznikiem mBanku. Ktoś wprowadza dwa razy zły kod i cofa stronę
    >albo otwiera ponownie przeglądarkę i znowu wprowadza kody. Żeby nie

    ależ skąd. Wpiszesz źle, potem milion razy dobrze, potem znów innego
    dnia źle i potem znów wiele razy dobrze,... , potem raz źle - i już
    nie masz szansy na poprawkę, bo przez ostatni 1000 dni 50 razy się
    myliłeś.

    >Czy to jest pozbawione sensu?

    IMHO tak

    --
    Jarek Andrzejewski

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1