eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.banki(nie)rezydentRe: (nie)rezydent
  • Data: 2009-11-14 22:41:32
    Temat: Re: (nie)rezydent
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    witrak() pisze:

    >> Do doręczeń jest właśnie adres korespondencyjny, a nie meldunkowy. Jak
    >> korespondencyjny nie działa, to już jest problem klienta, a nie banku.
    >> Nie powinno to wpłynąć na skuteczność takiego "doręczenia".
    >
    > Niezupełnie. To, że tryb doręczenia jest regulowana w umowach bankowych
    > to jedno, a skuteczność doręczenia w ogóle to drugie.
    > [NB. chyba ostatnio jakieś brzmienie klauzuli doręczenia (wybitnie
    > niekorzystne dla konsumenta) "unieważnił" UOKiK, ale nie pamiętam, które.]
    > Jeżeli polecony nie dochodzi na adres dla korespondencji *firmy*, to
    > musi się wysłać pismo na adres siedziby firmy (to jest standardowa
    > metoda działania np. komorników. br...).

    To nie takie głupie. Analogicznie więc po nieodebranym
    "korespondencyjnym" bank powinien wysłać drugi raz na "meldunkowy" i
    dopiero po tym uznać, że doręczył skutecznie.

    To się zresztą zgadza z moim poglądem, w myśl którego jestem
    *zwolennikiem* obowiązku meldunkowego. (Nie koniecznie w dzisiejszej
    formie, która jest mocno absurdalna, ale uważam że każdy obywatel tego
    kraju powinien mieć jasny konkretny i jednoznaczny adres do
    *skutecznych* doręczeń. - Może to być nawet i skrzynka pocztowa, albo
    pokój w hotelu. Bulwersują mnie sytuacje gdy słyszę że jakaś powszechnie
    znana osoba nie może całymi miesiącami zostać wezwana na przesłuchanie,
    bo sąd nie może skutecznie doręczyć wezwania...)

    --
    MiCHA

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1