    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Date: Mon, 10 Oct 2005 16:57:51 +0200
    Sender: news user <n...@j...net>
    From: Konrad Brywczyński <http://cerbermail.com/?EPpJiWnVOQ>
    Subject: Re: po co komu kk - dywagacje [długie]

    gg <d...@d...d.> w wiadomości
    news:news:didv24$5u7$1@nemesis.news.tpi.pl napisał(a):

    > Automatyczna spłata KK - to by mi się podobało - ale tego chyba nie da się
    > zrobić dla każdej KK?

    A jest jakiś obowiązek kupowania towarów niespełniających wymagań?

    > Łącznie z wyłaczeniem opłaty za wznowienie karty? - to byłoby zbyt
    > piękne...

    Drobne triki i już nie płacisz. Albo zmieniasz bank.

    > To nie tak. Jeżeli ktoś wie, że za wznowienie darmowej KK zapłaci po roku
    > 60zł i nie przeszkadzają mu lichwiarskie opłaty przy opóźnieniach w
    > spłacie zadłużenia to ok.

    Takie ryzyko. Biorąc kredytówkę, traktujesz możliwość niespłacenia w gp jako
    ostateczność. A bank na tę ostateczność liczy.

    > Ale taka karta nie jest DARMOWA

    Za darmo to nawet w mordę nie dadzą. Ale nikt nie mówi, że produkty bankowe
    nie wymagają chwili zastanowienia potencjalnych klientów. Tyle że takie
    decyzje klient podejmuje wiele razy. Czy to kredytówka, zakup na raty,
    pożyczka od wujka, wybór aparatu i taryfy telefonicznej, pakietu kablówki
    albo dostępu do Internetu, banku i rodzaju ROR. Nie mówiąc już o takich
    sprawach jaka darmowe/płatne konto e-mail albo darmowe/"darmowe"/komercyjne
    oprogramowanie...

    > i dobrze żeby ludzie to sobie uświadomili przed podpisaniem umowy z
    > bankiem.

    Generalnie w ogóle dobrze, jak ludzie czytają, co podpisują.

    --
    Konrad J. Brywczyński GG:1528179
    http://www.boeing.com/news/releases/2003/q2/nr_03051