  • Data: 2008-12-16 22:04:22
    Temat: Re: posÂługiwanie siĂŞ moja kartÂą kredytowÂą przez ÂżonĂŞ
    Od: "MK" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Krzysztof Halasa" <k...@p...waw.pl> wrote in message
    news:m3myevzt76.fsf@maximus.localdomain...

    > Cos kombinujesz :-)

    I to podtrzymuje. Kasjerzy sa zainteresowani strona z podpisem. Jak terminal
    prosi o podanie PINu to po prostu tego nie sprawdzaja, jesli jest
    weryfikacja za pomoca podpisu to sprawdzaja. W ciagu ostatnich kilku m-cy
    raz mi sie zdarzylo, ze numer ze slipa byl porownywany z tym co jest na
    karcie.

    > To (przynajmniej teoretycznie) dziala inaczej

    Jak mowia... jest prawda czasu i prawda ekranu...

    > Jesli kasjer "sprawdza Authorized signature", to skad informacje
    > o PINie?

    Jesli jest weryfikacja pinem sprawdza komunikat czy PIN zgodny, jesli
    podpisem - sprawdza authorized signature

    > Teoretycznie, to kazdy kasjer powinien na to zwracac uwage.
    > Czy zwracaja w rzeczywistosci to sie nie da sprawdzic bez prowokacji,
    > ale np. numery kart niektorzy porownuja bardzo pracowicie.
    > --

    Zauwaz, ze jest coraz wiecej kart gdzie nie ma ani imienia, ani nazwiska, sa
    tez takie na ktorych jest masa roznych informacji od loginow do serwisow
    internetowych, przez numery klienta, az po nazwy firm, czy inne bezsensowne
    napisy typu "BON 1000".

    BTW ja sam mam jedna mikroprocesorowa karte, ktora czasami udostepniem
    zaufanym osobom. Do tej pory nie bylo z nia zadnych problemow. Nikt nie
    zadal dowodu, nie marudzil itp. po prostu wpisujesz prawidlowy PIN i juz.

    MK