  • Data: 2008-12-17 02:53:56
    Temat: Re: posÂ?ugiwanie siA? moja kartÂ? kredytowÂ? przez Â?onA?
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "MK" <m...@i...pl> writes:

    > I to podtrzymuje. Kasjerzy sa zainteresowani strona z podpisem. Jak
    > terminal prosi o podanie PINu to po prostu tego nie sprawdzaja, jesli
    > jest weryfikacja za pomoca podpisu to sprawdzaja. W ciagu ostatnich
    > kilku m-cy raz mi sie zdarzylo, ze numer ze slipa byl porownywany z
    > tym co jest na karcie.

    Ja zakupow bardzo czesto nie robie, ale zauwazam to czesto. I to nie
    tylko w przypadku wlasnej osoby (wlasciwie to prawie zawsze w
    przypadku innych osob, bo jak sam wlasnie place, to raczej nie mam
    czasu na przygladanie sie).

    Tak czy owak, tu nie chodzi o to czy sie uda i jak dlugo sie uda,
    a raczej o to czy to w ogole ma sens, czy niekoniecznie.
    IMHO... niekoniecznie, zwlaszcza jesli to nie mialoby byc jakies
    awaryjne.

    > Zauwaz, ze jest coraz wiecej kart gdzie nie ma ani imienia, ani
    > nazwiska, sa tez takie na ktorych jest masa roznych informacji od
    > loginow do serwisow internetowych, przez numery klienta, az po nazwy
    > firm, czy inne bezsensowne napisy typu "BON 1000".

    Tak czy owak numer na kartach przynajmniej VISA jest zawsze.

    > BTW ja sam mam jedna mikroprocesorowa karte, ktora czasami udostepniem
    > zaufanym osobom. Do tej pory nie bylo z nia zadnych problemow. Nikt
    > nie zadal dowodu, nie marudzil itp. po prostu wpisujesz prawidlowy PIN
    > i juz.

    Karta procesorowa to zupelnie inna bajka. Zwlaszcza jesli klient sam
    ja wklada do czytnika. Tak czy owak, nie zdziwilbym sie jakby za
    ktoryms razem sie nie udalo.
    --
    Krzysztof Halasa