    From: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: [press] "Rzeczpospolita" - ranking kart kredytowych
    Date: Mon, 23 May 2005 15:43:58 +0200
    <d6lcb0$jqm$1@inews.gazeta.pl> <d6litc$d1i$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <d6lk74$p7f$1@inews.gazeta.pl> <d6n0q7$6uv$1@news.onet.pl>
    <d6ngk3$3ej$1@inews.gazeta.pl> <d6nhkv$4fa$1@news.onet.pl>
    <d6nkgq$gvb$1@inews.gazeta.pl> <d6nl00$qhb$1@news.onet.pl>
    <d6nlqd$l28$1@inews.gazeta.pl> <d6nooi$3ft$1@news.onet.pl>
    <d6nrn1$dl5$1@inews.gazeta.pl> <m...@d...localdomain>
    <d6p7n7$7eu$1@inews.gazeta.pl> <m...@d...localdomain>
    <d6r9n9$9i6$1@inews.gazeta.pl>

    witek <w...@g...pl.spam.invalid> writes:

    > Wydatki ogranicza ilość kasy, którą się ma.
    > Jeżeli komuś kto ma kieszonkowe dasz do ręki kartę, to zapewne wyda to
    > kieszonkowe szybciej niżby tej karty nie miał. Choćby tylko po to, aby
    > poszpanować.

    Moze i wyda. I co z tego, jesli bedzie "musial" czekac 2 miesiace na
    nowy limit?
    No, moze splaci dzien przed terminem, zeby na pewno zdazyc.

    > Proponuje w dziedzinie kart kredytowych zrobić dokładnie to samo to z
    > komórkami prepaid.
    > Dużo, ale małego kalibru.
    > Liczy się ilość, a nie jakość
    > 10 karty z obrotetem 1000 zł zarobi tyle samo co 100 kart z obrotem 100 zł.

    Nie, karty prepaid GSM nie generuja kosztow jednostkowych. Nie ma takze
    zadnego ryzyka.

    > Przekraczanie limitu oznacza, że klient nie ma samodyscypliny

    Samodyscyplina jest zwiazana z zalozonym przez posiadacza karty limitem
    wydatkow, nie maja one wiekszego zwiazku z limitem karty.

    > i jak
    > się mu dołoży jedno zero więcej, to wcześniej, czy później taki
    > delikwent będzie trudnym klientem.

    Banki nie maja zwyczaju mnozyc limitu przez 10.

    > Fraudów, ale w znaczeniu sam właściciel karty chce zakombinować.
    > Dlatego takie niskie limity. Łatwiej się ściaga 500 zł niż 50 tyś.

    Karty offline maja to do siebie ze latwo mozna limit przekroczyc.
    Np. wielokrotnie.

    > O nieprawda.

    Alez prawda.

    > Pieniądz robi pieniądz.
    > Największe kredyty biorą ci, którzy kasę już mają, ale chcą
    > zainwestować jeszcze więcej.

    Inwestycja to nie kasa. Zeby miec kase trzeba "umorzyc" inwestycje.

    > No jeżeli płynność finansowa jest przez osobę fizyczną utrzymywana za
    > pomoca karty kredytowej, to raczej nie świadczy o jego zamożności.

    A jakie to logiczne rozumowanie doprowadza Cie do tego wniosku?

    > (z wyjątkami snobów i innych gatunków "hobby" oczywiście).

    ???

    > Czy oni biorę kredyt korzystając z karty kredytowej. Raczej nie.

    Na domy zwykle nie, rzeczywiscie. Ale na drobniejsze rzeczy - tak,
    bo to jest najlatwiejsza i dosc tania metoda.
    --
    Krzysztof Halasa