eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankireklamacja w Inteligo - długieRe: reklamacja w Inteligo - długie
  • Data: 2007-03-17 20:36:01
    Temat: Re: reklamacja w Inteligo - długie
    Od: p...@w...pl szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On 17 Mar, 20:09, "witek" <w...@g...pl.invalid> wrote:
    > <p...@w...pl> wrote in message
    > >USTAWA
    > >z dnia 12 września 2002 r.
    > >o elektronicznych instrumentach płatniczych
    > >Art. 28.
    >
    > >6. O ile umowa o kartę płatniczą przewiduje taką możliwość, posiadacza
    > >obciążają
    > >operacje dokonane na odległość, mimo iż karta płatnicza została
    > >wykorzystana
    > >bez fizycznego przedstawienia.
    > >Składając reklamację liczyłem po prostu na zwykłą przyzwoitość banku.
    > >Ale się przeliczyłem.
    >
    > Ten artykuł ma zupełnie inne znaczenie.
    > Ten zapis oznacza tylko tyle, że masz prawo użyć karty bez jej fizycznej
    > obecności i nie możesz powiedzieć, że takiej transakcji nie uznajesz jeśli
    > to ty ją zrobiłeś. Ale to nie ma nic do faktu, że transakcja się odbyła bez
    > twojej zgody.

    Tylko że cały artykuł 28 dotyczy lewych transakcji, stąd
    wywnioskowałem, że jego ostatni punkt także. Dla jasności na końcu
    cytuję cały art. 28.
    Zresztą jak to właściwie jest, czy to bank musi udowodnić mi, że to ja
    dokonałem transakcji?
    A jeśli tak, to czy istnieje jakiś zapis w prawie bankowym, który
    mówi, że dokonanie transakcji z kodem CVV2 z automatu świadczy, że to
    ja jej dokonałem?



    Art. 28.
    1. Posiadacza obciążają operacje dokonane przez osoby, którym
    udostępnił kartę
    płatniczą lub ujawnił kod identyfikacyjny.

    2. O ile umowa nie przewiduje inaczej, posiadacza obciążają operacje
    dokonane z
    użyciem utraconej karty płatniczej do czasu zgłoszenia wydawcy jej
    utraty, do
    kwoty stanowiącej równowartość w złotych 150 euro. Ograniczenie to nie
    dotyczy
    operacji, do których doszło z winy posiadacza lub użytkownika, a w
    szcze-
    gólności gdy nie dopełnił on obowiązków określonych w art. 16 ust. 1
    lub w art.
    27 ust. 1. Posiadacza nie obciążają operacje dokonane z użyciem
    utraconej karty
    płatniczej, jeżeli ich dokonanie nastąpiło wskutek nienależytego
    wykonania zobowiązania
    przez wydawcę lub akceptanta. Postanowienia umowne mniej korzystne
    dla posiadacza są nieważne.

    3. Równowartość, o której mowa w ust. 2, oblicza się według średniego
    kursu euro
    ogłaszanego przez NBP, obowiązującego w dniu dokonania zgłoszenia.

    4. Posiadacza obciążają operacje dokonane po zgłoszeniu, o którym mowa
    w art.
    22, jeżeli doszło do nich z winy umyślnej jego lub użytkownika.
    Postanowienia
    umowy o kartę płatniczą mniej korzystne dla posiadacza są nieważne.

    5. Posiadacza nie obciążają operacje, z zastrzeżeniem ust. 6, jeżeli
    karta płatnicza
    została wykorzystana bez fizycznego przedstawienia i elektronicznej
    identyfikacji
    posiadacza lub bez złożenia przez niego własnoręcznego podpisu na
    dokumencie
    obciążeniowym. Użycie kodu identyfikacyjnego nie wystarcza do
    obciążenia
    posiadacza zakwestionowaną przez niego operacją, chyba że został
    złożony
    bezpieczny podpis elektroniczny zgodnie z art. 5 ust. 1 ustawy z dnia
    18
    września 2001 r. o podpisie elektronicznym (Dz.U. Nr 130, poz. 1450
    oraz z
    2002 r. Nr 153, poz. 1271).

    6. O ile umowa o kartę płatniczą przewiduje taką możliwość, posiadacza
    obciążają
    operacje dokonane na odległość, mimo iż karta płatnicza została
    wykorzystana
    bez fizycznego przedstawienia.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1