eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiszacunkowo - splacac kredyt w pln czy bezposrednio w walucieRe: szacunkowo - splacac kredyt w pln czy bezposrednio w walucie
  • Data: 2010-01-21 22:12:33
    Temat: Re: szacunkowo - splacac kredyt w pln czy bezposrednio w walucie
    Od: Cyb <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 21 Jan 2010 22:59:22 +0100, "Adam Sito"
    <a...@p...onet.pl> wrote:

    >Rozwaz dobrze ta decyzje, bo za 5 lat jak Polska zostanie bankrutem i kurs
    >eur czy chf poleci powyzej 5 zl, to mozesz tego baardzo zalowac.

    chyba ze zostawiasz sobie mozliwosc przewalutowania kredytu.
    poza tym teraz jest trynd dawania w euro jako walucie, ktora podobno
    za kilka lat (2015) ma byc nasza waluta...

    >Kredyt masz uruchomiony po kursie kupna, a splacasz po kursie sprzedazy.

    owszem - inaczej nie znam. splacasz po kursie sprzedazy albo
    wplacasz/przynosisz walute (ktora i tak gdzies z jakims spreadem
    musiales kupic).

    >Wszystko zalezy jaki masz kantor i w jakiej walucie splacasz.

    nie wiem jeszcze, ale ktoras z typowych: euro lub chf.
    usd sie troche bojke, chcoiaz sa symptomy ze bedzie sie dalej oslabiac
    (druk pustego pieniadza itp).

    >IMHO,
    >zazwyczaj bardziej oplaca sie gotówka, zwlaszcza jesli kupisz ja przez
    >serwisy internetowe a nie w kantorze.

    >Upewnij sie tez w swoim banku, jaka ma
    >obsluge walutowa,

    w zaleznosci od tego co wybrales, zakladaja ci albo konto walutowe,
    albo zlotowe i okreslonego dnia z niego maja pobrac rate.
    konto jest twoje, tyle ze dajesz upowanienie do pobierania z niego
    raty i musisz zapewnic na nim srodki.
    rownie dobrze mozesz tam wplacic przelewem ta walute.
    + oczywiscie chce miec zabezpieczenie, ze awaryjnie moge sobie zmienic
    metoda wplacania (czy pln czy waluta obca), to tak na wyopadek gdyby
    bank zaczal szalec ze spreadem - opcja troche platna (rownie zw
    reoznych bankach), ale jako wyjscie awaryjne musi byc gdyby prezesowi
    odwalilo i bank wprowadzic spread 50% :)

    > bo niektóre wynalazki przyjmuja np. tylko 100 ojro, a
    >reszte zawsze dostaniesz w pln. Czyli tak czy siak Cie wydymaja na kursie

    wiec jak wplace 100 ojro na swoj rachunek walutowy, to okreslonego
    dnia wezma rate np. 89, a 11 zostanie na nastepna rate.
    nie wplacam raty, tylko wplacam kase na swoje konto a oni z niego maja
    pobrac.

    zaciekawiles mnie fargmentem:
    "zwlaszcza jesli kupisz ja przez serwisy internetowe a nie w
    kantorze."
    mozesz to rozszerzyc albo odeslac od jakiegos zrodla?

    pozdarwiam,
    Cyb