  • Data: 2009-05-18 18:26:14
    Temat: Re: wkurzajace weekendowe przerwy w autoryzacji kart
    Od: Wwieslaw <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Wojciech Bancer wrote:
    > IMHO bardzo kiepska. Przy tych kwotach nie można nawet myśleć o
    > wcześniejszym spłaceniu, czy odłożeniu jakiejś kwoty. W rezultacie
    > jak chociaż jednej osobie powinie się noga i straci pracę (a mówimy o
    > okresie 30-40 letnim), to rodzina może znaleźć się w solidnych
    > kłopotach.

    Ale czy aby na pewno wiekszych klopotach, niz mieszkajac w wynajmowanym
    lokalu?

    O eksmisje trudno, rynek mieszkan jest dosc plynny, wiec w najgorszym
    przypadku mozna sie go pozbyc i odzyskac splacony juz kapital (przy
    zalozeniu niezmiennych cen, a nie zamierzam spekulowac czy jest drogo,
    czy tanio :). Na sile to mozna sie przeprowadzic do
    mniejszego/rodzicow/pod most (cokolwiek zrobilyby te same osoby po
    utracie dochodow mieszkajac na wynajetym) a wieksze oddac w najem.
    Mozna tez dorobic po godzinach (caly czas mowimy o 8h etacie) albo
    optymalizowac wydatki i odkladac 200 miesiecznie, co po kilku latach da
    przyzwoity margines bezpieczenstwa. Mozna tez odkladac przed kupnem,
    zapozyczyc sie na 100% a oszczednosci kisic na czarna godzine. Nie
    rozwazam przypadku calkowitego braku oszczednosci, bo to nierozsadne.

    Tak, wiem, ze pechowiec moze stracic prace natychmiast po zaciagnieciu
    kredytu, ale jak ktos ma pecha to sobie zlamie reke przy podcieraniu
    d..y...

    Wieslaw