eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiwybor konta osobistegoRe: wybor konta osobistego
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!feed.news.interia.pl!news.cyf-kr.edu
    .pl!not-for-mail
    From: "MarekZ" <b...@a...w.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: wybor konta osobistego
    Date: Sun, 20 Dec 2009 15:18:08 +0100
    Organization: Academic Computer Center CYFRONET AGH
    Lines: 42
    Message-ID: <hglb8d$tl3$1@srv.cyf-kr.edu.pl>
    References: <hgd5v1$200$1@nemesis.news.neostrada.pl> <hgd73q$3vr$1@opal.icpnet.pl>
    <8kqWm.60648$O74.8318@newsfe25.ams2>
    <hgduff$sre$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    <YqzWm.89264$lP6.60432@newsfe13.ams2>
    <0...@v...googlegroups.com>
    <xIJWm.41801$o73.31224@newsfe27.ams2>
    <hggkcg$mfc$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    <s5TWm.12906$2u1.8805@newsfe16.ams2>
    <hgiej8$eb8$1@nemesis.news.neostrada.pl> <hgigcd$abj$1@srv.cyf-kr.edu.pl>
    <hgiiln$gdu$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    <0...@s...googlegroups.com>
    <hgl1jc$9tu$1@srv.cyf-kr.edu.pl>
    <1...@d...googlegroups.com>
    <hgl7o5$lrn$1@srv.cyf-kr.edu.pl> <IzpXm.89721$QH6.3296@newsfe28.ams2>
    <hgl99u$pgv$1@srv.cyf-kr.edu.pl>
    <4...@j...googlegroups.com>
    NNTP-Posting-Host: ip-217-30.ists.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: srv.cyf-kr.edu.pl 1261318221 30371 87.239.217.30 (20 Dec 2009 14:10:21 GMT)
    X-Complaints-To: n...@c...edu.pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 20 Dec 2009 14:10:21 +0000 (UTC)
    In-Reply-To: <4...@j...googlegroups.com>
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Importance: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 14.0.8089.726
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V14.0.8089.726
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:512943
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "szczurwa" <s...@g...com> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:44b579b8-3ea4-4c6d-b9e9-4883fb9bd1a1@j4
    g2000yqe.googlegroups.com...

    > Mam wrażenie, że koledze z UK chodziło nie tyle o stan, nazwijmy to
    > technologiczny, polskiej bankowości, bo ten chyba rzeczywiście zdaje
    > się być przyzwoitym, co o różnego rodzaju opłaty za usługi, które
    > gdzie indziej są albo za free, albo za realnie niewielkie pieniądze.
    > Usługi i produkty polskich banków na tle innych krajów są drogie,
    > biorąc pod uwagę kwoty nominalne, i bardzo drogie, za punkt
    > odniesienia przymując przeciętną siłę nabywczą polskiego klienta.
    > Większość pracowników banków, wbrew pozorom, zarabia przeciętnie,
    > kominy płacowe tworzą "zasłużeni", dlaczego zatem nie oczekiwac od
    > banków przyzwoitego poziomu technicznego obsługi ? Moim skromnym
    > zdaniem, to chyba jedyna zaleta polskiego systemu bankowego, bowiem
    > każdy, kto staral się o kredyt, zmianę jego warunków, składał
    > reklamację, doświadczył BTE czy w inny sposób żądał świadczeń
    > zależnych od czynnika ludzkiego - może sobie wyrobic własną opinię na
    > temat jego wad i zalet.

    Wprawdzie przeczytałem mniej niż 1/4 tego wątku, ale myślę że koledze z UK
    chodzi o to, iż oczekiwałby żeby każdy bank oferował jakiś mini-pakiet
    usług, który on uznawałby za wystarczający, za darmo. Ja nie widzę żadnego
    racjonalnego argumentu aby tak miało być.

    To klienci być może mogliby wykreować taki stan rzeczy gdyby masowo
    rezygnowali z ofert płatnych. Jeżeli nie rezygnują, trudno oczekiwać aby
    banki (których zadaniem jest zarabianie dla swoich udziałowców) zrezygnowały
    z własnych dochodów. Mnie odpowiada taki stan jak jest obecnie, bo skoro
    pewna część oferty w danym banku jest płatna, to inna część oferty może być
    lepsza przy takim samym wyniku finansowym osiąganym przez bank.

    Darmowość podstawowych pakietów usług bankowych nie jest wcale standardem na
    świecie, przynajmniej nie jest tak tam gdzie mam rachunki. Akurat w UK nie
    mam, bo nie mogłem przedstawić proof of address, a nie chciało mi się
    kombinować, zresztą bywam tam tylko kilka dni w roku. Trudno mi ocenić czy
    usługi bankowe w pl w stosunku do przeciętnego poziomu dochodów są względnie
    drogie. Ja takiego wrażenia nie mam, no ale ja z płatnych ofert w zasadzie
    nie korzystam.

    Co do jakości obsługi ze strony "czynnika ludzkiego" w bankach w pl -
    uważam, że globalnie jest ona bardzo niska.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1