    From: "swen" <n...@n...com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: wysokie dlugi zony i rozdzielnosc majatkowa po fakcie?
    Date: Mon, 16 Jun 2008 15:12:40 +0100

    Użytkownik "zniszczony" <z...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:g35f33$idk$1@inews.gazeta.pl...
    > Nie wiem skąd w ludziach tyle jadu. Nie jestem chory rzadko może piszę ale
    > nie
    > zawsze mam czas ponieważ pracuję w poważnej państwowej instytucji na
    > średnim
    > stanowisku. Jestem gotów spotkać się z każdym i pokazać te dokumenty bo
    > zdaję
    > sobie sprawę że to co piszę jest nieprawdopodobne. Jak już wcześniej
    > pisałem
    > rodzina i bardzo bliscy znajomi którzy wiedzą o tej sytuacji łapią się za
    > głowę ale niestety to wszystko jest prawdą. Ktoś znowu pisał o prawniku
> [...]

    W wiekszosci przypadkow, na tej grupie znajdziesz jedynie inwektywy i
    wysmiewanie sie oraz porady w stylu: trzeba byla, mozna bylo ect.
    Wiekszosc piszacych tu ma blade pojecie o funkcionowaniu banku, wiec sie nie
    dziw!
    A do sprawy, to ja na twoim miejscu zrobil bym tak:
    Bank nie odpusci, to pierwsza sprawa i bank zawsze pojdzie tam gdzie
    istnieje fizycznie cos co jest warte! Moze to byc dom, samochod/samochody
    lub nawet twoja praca!!!
    Jesli, dlug jest spory i wynosi ok 30-50% wartosci twojego mieszkania/domu
    to radze dom szybko sprzedac (znaczy przepisac na kogos z rodziny) to
    zabezpieczy nieruchomosc. Oczywiscie idealnie, jesli nie toczy sie obecnie
    zadne postepowanie w sprawie dlugu. Nastepnie, dwa rozwiazania ktore ja bym
    bral pod uwage:
    pierwsze, poczekac na ustawe o bankructwie, wowczas bedziesz oczyszczony,
    dom zabezpieczony (nie twoj), samochod moga ci zostawic ale nie musza,
    zreszta samochod to pestka. Po ok, roku (nie wiem jak ma wygladac instytucia
    bankruta w Polsce) jestes czysty, oczywiscie masz kiepska historie kredytowa
    itp. ale nie jestes niewolnikiem banku ktory i tak zrobi ci kiepska historie
    kredytowa.
    drugie rozwiazanie bardziej hardcorowe to po pozbyciu sie domu/mieszkania,
    kompletnie olac bank tlumaczac, ze nie masz z czego splacac. Wowczas bank
    poprzez komornika siadzie ci na wynagrodzeniu, i albo bedziesz do emerytury
    i dluzej pracowac dla banku, alebo zwolnisz sie z pracy (lub ciebie zwolnia,
    to chyba nie problem) zaczniesz robic cos na czarno by z czegos zyc i czekac
    na przedawnienie.
    Jedno wiem, ze bank na 90% nie odpusci. Nie takie numery widzialem!!! Bank
    ma za zadanie przynosic zysk i dochody a nie pomagac ludziom w pulapkach
    zadluzeniowych!!! Od zony juz nic nie sciagna, ona jest w zasadzie
    bezpieczna:) Ale bank tobie nie popusci, i zloi cie do zera. Dlatego nalezy
    dzialac tak jak bank, szybko uciekac z majatkiem i byc biednym i chetnym do
    wspolpracy. Za nieplacenie kredytow nie idzie sie do paki! To nie
    wyludzenie! Choc czesto w banku to uslyszysz!!!
    Zdaj sobie sprawe z jednego: Tak, masz juz przesrane! Bo albo oddasz szybko
    te 30 000 czy 40 000 zl albo bank cie zniszczy do zera. Nie masz w gotowce
    30-40 tys. przygotuj sie na to, ze twoja pozycia ulegla kompletnej zmianie.
    Im szybciej to sie rozwiaze, tym lepiej dla ciebie, dlatego ja proponuje
    wariant z bankrutem! Mimo, iz groznie brzmi to jest wrecz idealny dla osob w
    twojej sytuacji a wrecz przeklety dla bankow!!! (dlatego tak dlugo trwa
    wprowadzanie bakruta w Polsce).
    Tak ja bym zrobil, chcialbym bys o tym pamietal, ze to nie jest zadna porada
    prawna. I zrobisz dokladnie to co sam zadecydujesz!