  • Data: 2009-06-11 20:25:41
    Temat: Re: zbli?eniówki PayPass MC i Maestro - obserwacje
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Seba" <b...@W...gazeta.pl> writes:

    > na odleglosc 5 cm ; zanim zaczniesz masowo robic takie "fraudy" posadza cie
    > za naruszenie nietykalnosci cielesnej czy inne molestowanie albo po prostu
    > dostaniesz od kogos w twarz, bo nie da sie tego zrobic z odleglosci jaka
    > zachowuja ludzie miedzy soba nawet w tłoku.

    Tylko tak myslisz. Zeby udowodnic ze czegos sie nie da zrobic, trzeba
    sie naprawde nameczyc, a i tak dowod moze okazac sie w przyszlosci
    wadliwy. Zeby jednak udowodnic, ze cos sie da zrobic, wystarczy tylko to
    zrobic. Tak wlasnie bylo takze z karta bezstykowa - wymaga to tylko
    nieco zmodyfikowanego czytnika i zasieg zwieksza sie przynajmniej 10-krotnie.

    Ale nawet zakladajac te 5 cm (co jest bajka dla grzecznych dzieci
    wylacznie) - ludzie czesto trzymaja karty w portfelu w kieszeni np.
    w spodniach, nie widze najmniejszego problemu w tloku.

    > co do obciazenia karty bez
    > terminala (czyli kluczy), ktory jest niezbedny do autentykacji transakcji
    > (tak jak pisalem rozkodowanie kryptogramu bądz cvc/cvv3) nie bede
    > komentowal, bo to swiadczy ze nie masz pojecia o czym piszesz.

    :-)

    To teraz wyobraz sobie ze ten terminal znajduje sie w sklepie, w ktorym
    wspolnik faceta z autobusu wlasnie placi. Dotarlo w koncu?

    > na pdobnej
    > zasadzie mozesz sobie odczytac dane z karty magnetycznej przez jakis czytnik
    > podpiety do pc i co z tego ? obciążysz kartę ?

    Nie ma tu zadnej podobnej zasady, a jesli nie wierzysz we fraudy
    kopiowanymi kartami magnetycznymi to ja nic na to nie poradze.

    > u nas nowosc, w stanach od 5 lat - i nie ma przez to wiecej fraudow.

    5 lat to jest wlasnie "jakas nowosc".
    Podaj zrodlo danych o braku wiekszej ilosci fraudow.

    > pisząc po twojemu - fałsz

    Wlasnie.

    > no i co z tego ? chyba oczywiste ze za kazdym razem gdy jest robiony
    > chargeback fraudowy musi byc zarejestrowane naduzycie w MC bo inaczej bank
    > nie wygra

    Jesli bank nie uznaje transakcji za fraud (a moze nawet wlasciciel jej
    nie uznaje za fraud, bo nie pamieta), to jakims cudem chcesz to miec
    w statystyce fraudow?

    No nie wiem, ja naprawde tak enigmatycznie pisze? Staram sie tak jak
    "dla opornych" i wciaz nic.
    --
    Krzysztof Halasa