    From: "skippy" <...@n...ma>
    Newsgroups: pl.biznes.wgpw
    Subject: Re: zenada
    Date: Sun, 8 Nov 2009 08:55:21 +0100

    Użytkownik "vanbasten" <v...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    news:hd3q48$bov$1@inews.gazeta.pl...

    > wszystko pieknie... tylko ze ja jej nie kupie bo zwyczajnie nie ma na
    > rynku...
    > zrozum ze jest prawo podazy popytu i dzungli... jak na jakis towar jest
    > ogolnoswiatowy popyt znacznie przywyzszajacy podaz to ten zapewniajacy
    > strone
    > podazowa ani ze mna ani z toba z sprawach handlowych gadac nie bedzie...
    > nie
    > sadze abym musial tobie klarowac takie oczywistosci... poniewaz
    > dostarczyciel
    > szczepionek nie chce gadac z nikim innym jak z rzadem dlatego twierdze iz
> [...]

    Jeszcze tylko zadam pytanie, dlaczego nie są tak głośno podawane statystyki
    dot. innych odmian grypy: ilości zachorowań, śmiertelności vs a1h1-cośtam?

    Ilu ludzi, oprócz 3 wietnamczyków mieszkających razem z ptakami w jakims
    kurniku, zmarło na ptasią grypę wokół której była rozpętana podobna panika?
    Na granicy między PL a RFN leżały maty do dezynfekcji kół.
    Rządy są tak mądre zę nie wpadły na fakt, iż ptaki nie maja kół a poza tym
    głównie fruwają nad granicami.

    Ilu ludzi na Ukrainie umarło z powodu powikłań w prostej postaci braku
    respiratora?
    Co nam da szczepienie przeciwko brakom respiratorów?

    Opinie są podzielone; część by chciała żeby ze wszystkich rodzajów lekarstw
    rząd zakupił akurat tę szczepionkę na niszową chorobę i rozdawał ja za
    darmo - i nie podają argumentów chocby w postaci statystyk, jedynym
    argumentem jest medialna irracjonalna presja.

    No a ja bym te pieniądze, jeśli rząd je ma i może wydać na jakis lek poza
    normalnym obrotem producent-hurtownik-apteka, przeznaczył na interwencyjny
    zakup w celu leczenia nowotworów u dzieci.

    Głosujmy.