  • 11. Data: 2010-03-13 14:55:03
    Temat: Re: "Rodzina na swoim" a banki
    Od: "Latet" <l...@l...pl>

    > Spisz dwie umowy, jedna za mieszkanie (z max. kwotą z dopłatami), druga to
    > wyposażenie.
    > Tylko wtedy z dwoma kredytami przyjdzie się mierzyć, chyba że masz różnicę w
    > kieszeni.

    Mam różnicę, więc nie problem.

    Tylko mam jeszcze pytanie - co kwartał chyba nastepuje zmiana limitu za metr
    kwadratowy. A więc chyba od kwietnia bedzie nowy i z tego co czytam... chyba
    niestety niższy.

    Najważniejszym warunkiem jest jednak cena nieruchomości. Nie może ona
    przekraczać limitu dla danej miejscowości, podawanego raz na kwartał przez Bank
    Gospodarstwa Krajowego. Limit zależy od ogłaszanych przez wojewodów wskaźników
    kosztu odtworzenia metra kwadratowego powierzchni użytkowej budynków
    mieszkalnych. Wskaźniki te są mnożone przez współczynnik wynoszący 1,4 proc.

    http://www.rp.pl/artykul/435210.html?print=tak

    Pytanie - kiedy powinien być znany? Bo mi to terminowo chyba tak wypadnie, że o
    kredyt się będę starał na przełomie marca/kwietnia i nie chciałbym się naciąć na
    to.

    latet

  • 12. Data: 2010-03-13 23:24:12
    Od: "Latet" <l...@l...pl>

    Czy korzystając z "Rodzina na swoim" można mieć raty malejące, czy tylko równe?
    Patrzę na symulacje tutaj:
    http://oferty.pieniadze.gazeta.pl/rodzina_na_swoim.h
    tml
    i generują się tylko harmonogramy z ratami równymi.

    Dzięki,

    latet

  • 13. Data: 2010-03-14 07:12:04
    Od: mucher <m...@g...com>

    On Mar 14, 12:24 am, "Latet" <l...@l...pl> wrote:
> [...]
    woim.html
    > i generują się tylko harmonogramy z ratami równymi.

    Zauważ, że przy równych państwo dopłaca ci więcej - nie wiem tylko
    jakimi warunkami jest obwarowana nadpłata kredytu.

    mucher

  • 14. Data: 2010-03-14 07:39:06
    Od: "Latet" <l...@l...pl>

    Zauważ, że przy równych państwo dopłaca ci więcej - nie wiem tylko
    jakimi warunkami jest obwarowana nadpłata kredytu.

    Pewnie takimi, że przez te "słodkie" 8 lat nie warto się wychylać...

    latet

  • 15. Data: 2010-03-14 17:58:18
    Od: Scowron <s...@o...pl>

    Dnia 13-03-2010 o 15:55:03 Latet <l...@l...pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > Pytanie - kiedy powinien być znany? Bo mi to terminowo chyba tak
    > wypadnie, że o kredyt się będę starał na przełomie marca/kwietnia i nie

    Dowiesz się o tym 1 kwietnia nie wcześniej.

    --
    Scowron

  • 16. Data: 2010-03-14 21:02:21
    Od: Scowron <s...@o...pl>

    Dnia 14-03-2010 o 08:12:04 mucher <m...@g...com> napisał(a):

    > Zauważ, że przy równych państwo dopłaca ci więcej - nie wiem tylko
    > jakimi warunkami jest obwarowana nadpłata kredytu.
    >
    > mucher

    Tak, państwo dopłaca więcej w stosunku do rat malejących(różnica nie
    większa niż 5%), ale porównując koszty całkowite kredytu to różnica jest
    spora.
    Więc jeżeli jest szansa na raty malejące, to ja bym się nie zastanawiał
    długo.

    p.s.
    Tutaj jest dobry kalkulatorek:
    http://www.kalkulator-kredytowy.impetbhp.pl/index.ht
    ml

    --
    Scowron

  • 17. Data: 2010-03-14 22:16:00
    Od: "Latet" <l...@l...pl>

    > Tutaj jest dobry kalkulatorek:
    > http://www.kalkulator-kredytowy.impetbhp.pl/index.ht
    ml

    Przyjemny. I faktycznie uświadomił mi o ile droższy jest kredyt o ratach
    stałych.

    Tylko co oznacza pole "stopa referencyjna", które pojawia się po włączeniu opcji
    "Rodzina na swoim"? Domyślnie jest tam 6,2%.

    Dzięki,

    latet

  • 18. Data: 2010-03-15 07:35:28
    Od: "Latet" <l...@l...pl>

> [...]
    > niż 5%), ale porównując koszty całkowite kredytu to różnica jest spora.
    > Więc jeżeli jest szansa na raty malejące, to ja bym się nie zastanawiał

    Ale można też tak to widzieć - mając nadzieję, na sporą nadpłatę w przyszłości,
    albo nawet wcześniejsze spłacenie całości, np. za 10 lat, to jednak lepiej wziąć
    stałe raty, bo wtedy dopłata w tych pierwszych latach jest większa, a potem,
    spłacając wcześniej, sam sobie - w pewnym sensie - sprawię zalety rat
    malejących, bo przecież ich istota polega na szybszym spłacaniu kapitału...

    Podobnie, jak sądzę, z okresem kredytu. Dłuższy jest oczywiście droższy, ale
    przecież zawsze można spłacić go wcześnij i wtedy staje się (prawie) tak tani
    jak byłby brany na krócej...

    Dobrze myslę?

    latet

  • 19. Data: 2010-03-25 19:46:23
    Od: Scowron <s...@o...pl>

    Dnia 14-03-2010 o 23:16:00 Latet <l...@l...pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > Tylko co oznacza pole "stopa referencyjna", które pojawia się po
    > włączeniu opcji "Rodzina na swoim"? Domyślnie jest tam 6,2%.

    Stopa referencyjna jest to max oprocentowanie kreydytu, dla którego można
    dostać 50% dopłat do odsetek. Jeżeli oprocentowanie Twojego kredytu
    przekroczy tą stopę, dopłaty się nie zwiększą. Taka górna granica
    zabezpieczająca obecnie wynosząca 6.20 ustalana przez BGK.

    p.s. Zwróć uwage również na powierzchnię mieszkania powyżej 50m2i sprawdź
    jak rozkładają się dopłaty
    Hint: kolejny haczyk

    --
    Scowron

  • 20. Data: 2010-03-25 19:49:42
    Od: Scowron <s...@o...pl>

    Dnia 15-03-2010 o 08:35:28 Latet <l...@l...pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > Podobnie, jak sądzę, z okresem kredytu. Dłuższy jest oczywiście droższy,
    > ale przecież zawsze można spłacić go wcześnij i wtedy staje się (prawie)

    Właśnie zawsze się zastanawiałem jak to jest przy wcześniejszej spłacie.
    Co się dzieje wtedy z odsetkami które tak naprawdę spłacamy za dłuższy
    okres?
    Jeżeli nie ma przeliczenia ponownego takiego kredytu to trochę mało
    interesujące rozwiązanie. Kapitał w takim przypadku niewiele zmaleje.

    --
    Scowron