  • 11. Data: 2008-08-06 09:01:07
    Temat: Re: Usrednianie ceny nabycia jednostek funduszu
    Od: "Pawel Tanski" <p...@o...pl>

    "Jan Strybyszewski" <g...@...pl> wrote in message
    news:g7bm14$j3i$2@news.onet.pl...

    [...]

    > Wplata jednorazowa wcale nie jest wiekszym ryzykiem bo sznasa na wieksza
    > wygrana jest wieksza niz 1:1 a maksymalne przegranie 17% potencjalne
    > wygranie 34% z usrednianiem.

    Ryzyko nie jest tożsame z prawdopodobieństwem.
    ryzyko = prawdopodobieństwo x skutki

    PT

  • 12. Data: 2008-08-06 11:16:21
    Od: Jan Strybyszewski <g...@...pl>

    Pawel Tanski pisze:

    > "Jan Strybyszewski" <g...@...pl> wrote in message
    >
    > [...]
    >
    > Ryzyko nie jest tożsame z prawdopodobieństwem.
    > ryzyko = prawdopodobieństwo x skutki

    Ok prawopodobienstwo wyszego zarobku przy one-time wplacie jest jest
    wyzsze niz przy usrednianiu. Potencjalny skutki wplaty jednorazowej
    przy realizacji zlego scenariusza sa mniejsze niz w wypadku lepszego
    scenariusza. To chyba na rozkladzie gaussa trzeba by pokazac

    Problem lezy gdzie indziej. WYliczenia byly robione na bazie
    statystycznej z inwestycja w losowym czasie, tyle ze inwestycje realne
    przewaznie dokunuje sie na szczycie hossy a to wiele zmienia.

    --
    Portal edukacyjny o inwestowaniu - http://www.inwestowanie.org.pl/

  • 13. Data: 2008-08-06 14:41:40
    Od: "root" <r...@v...pl>

    > Problem lezy gdzie indziej. WYliczenia byly robione na bazie
    > statystycznej z inwestycja w losowym czasie, tyle ze inwestycje realne
    > przewaznie dokunuje sie na szczycie hossy a to wiele zmienia.

    Robilem cos takiego dla czasow bessy. To znaczy po chamsku ustalilem, ze
    wplacam co miesiac 100 zl o ile aktualny kurs jednostki funduszu akcyjnego
    spadl o 5,10,20 itd do 40% w ciagu roku. Jesli warunek nie był spelniony, to
    "wpłacałem" na fundusz pieniezny. Najlepsze stopy zwrotu w calym okresie
    wychodzily przy 10% spadku. A wiec niewielki spadek dawal najlepsze
    rezultaty. Jesli wpłacałem przy 30%-40% to stopy zwrotu na pieniadzach
    zainwestowanych w fundy akcyjne sa duzo wyzsze ale wiekszosc byla lokowana w
    fundusz pieniezny i generalnie wychodziło to nienajlepiej w porowaniu z
    przyjeciem nieduzego spadku. Mysle, ze to jednak nie ma wielkiego sensu, bo
    ogromny wpływ na wynik miała blisko 5letnia hossa

  • 14. Data: 2008-08-06 15:07:09
    Od: Daniel Stalica <d...@s...info>

    RobertS pisze:

    > wniosek taki, ze jezeli nabylismy j.u. w czasie hossy to inwestycja calosci
    > srodkow jest lepszym rozwiazaniem, a w okresie bessy usrednianie daje
    > wieksza liczbe j.u.

    To jak już wiemy czy jest hossa czy bessa to proponuję poczekać z kupnem
    do końca bessy ;)

    --
    Blog: http://blog.stalica.info

  • 15. Data: 2008-08-07 05:10:10
    Od: Jan Strybyszewski <g...@...pl>

    root pisze:

> [...]
    > przyjeciem nieduzego spadku. Mysle, ze to jednak nie ma wielkiego sensu, bo
    > ogromny wpływ na wynik miała blisko 5letnia hossa

    Robilem bardzo dlugo testy trend follow (krotkoterminowe) na funduszach
    efekt zaden albo marny za duza bezwladnosc by zlapac nawet cos takiego
    jak lipiec .Albo duzo transakcji albo marny zysk.

    Jedyne co przynioslo jakis efekt to wybicie z kanalu MIn/MAX z X Dni
    przy czym owe X moze byc w dosyc szerokim zakresie 10-30dni

    --
    Portal edukacyjny o inwestowaniu - http://www.inwestowanie.org.pl/

  • 16. Data: 2008-08-11 08:51:43
    Od: "*ZBIG*" <Z...@o...pl>

    > czy to się naprawdę opłaca?

    Wiesz najbardziej sie opłaca tanio kupic i drogo sprzedać ;)
    A tak poważnie to jest typowy dylemat hazardzisty.... Lepiej mieć to co sie
    ma czy lepiej zaryzykować to co sie ma żeby zdobyć więcej?
    Jesli ktoś jest zadowolony z tego co ma to oczywiście opłaca mu się
    uśredniać, a jeśli ktoś chce się szybko wzbogacić i nie przeszkadza mu że ma
    o wiele większe szanse dużo stracić no to powinien łapać dołki...
    Twoje analizy są oględnie mówiąc do dupy, bo nie uwzględniłeś w nich
    stosunku kapitału.
    Jeśli wpłacasz 1/12 kwoty co miesiąc to średni zainwestowany kapitał = 1/2
    kwoty, czyli oczekiwany zysk też jest 2 razy mniejszy naganiaczu jeden...

    Tego rodzaju manipulacje zawsze były i będą stosowane przez ludzi którzy
    żyją z ludzkiej naiwności. Nie należy sie nabierać na takie sztuczki
    marketingowe.

  • 17. Data: 2008-08-11 10:10:59
    Od: Jan Strybyszewski <g...@...pl>

    *ZBIG* pisze:

> [...]
    > kwoty, czyli oczekiwany zysk też jest 2 razy mniejszy naganiaczu jeden...

    No szczegolnei jak usrednial w 1999r :) Oczywiscie ze usrednianie
    wyplaszcza zysk i strate co w tym dziwnego chyba o to chodzi prawda.

    > Tego rodzaju manipulacje zawsze były i będą stosowane przez ludzi którzy
    > żyją z ludzki

    Pieprzysz

    --
    Portal edukacyjny o inwestowaniu - http://www.inwestowanie.org.pl/