  • 21. Data: 2008-11-10 15:42:33
    Temat: Re: bank zablokowal mi konto
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    regis wrote:

    > Ktos tu niezle namieszal i chyba popelnil co najmniej blad proceduralny....w
    > koncu informuje sie dluznika za co i komu wisi pieniadze....ehhh

    Informowanie dłużnika *przed* zajęciem rachunku i takim zamiarze byłoby
    absurdalne i w praktyce uniemożliwiłoby egzekucję. Zapewne komornik
    zajął rachunek i wysłał Ci informację o tym listem poleconym. Poczta
    kiedyś ten list dostarczy. Kiedyś... :-)

    --
    MiCHA

  • 22. Data: 2008-11-10 15:50:25
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Szczerze mowiac to nie bardzo wiem co zrobic.... nie mam z kim porozmawiac.
    > Wiem, ze rente mozna odblokowac ale trzeba o tym pogadac z komornikiem, a ja
    > dalej nie wiem za co to zajecie i kto to zrobil, a tym bardziej z kim
    > porozmawiac.
    zadzwoń do US i zapytaj z czego wynika to zajęcie...wszystkiego się dowiesz

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 23. Data: 2008-11-10 15:51:33
    Od: RobertS <b...@x...pl>

> [...]
    > zajął rachunek i wysłał Ci informację o tym listem poleconym. Poczta
    > kiedyś ten list dostarczy. Kiedyś... :-)

    US wysyła tytuł do banku i do wiadomości dłużnika, dostałem pismo zanim
    bank je otrzymał i przez 2 dni środki na koncie nie były jeszcze zajęte...

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 24. Data: 2008-11-10 16:29:56
    Od: "regis" <f...@g...pl>

    > zadzwoń do US i zapytaj z czego wynika to zajęcie...wszystkiego się
    > dowiesz
    >
    > --
    > pozdrawiam
    > RobertS

    Dzieki za info i pomoc. Troche za pozno przeczytalam tego maila i US raczej
    byl juz nieczynny.

    Prawda jest taka ze organ egzekucyjny ma obowiazek poinformowaniu dluznika
    czyli delikwenta o toczacym sie wobec niego postepowaniu egzelucyjnym, a ja
    takowego nie dostalam.
    Zreszta jest tak jak Robert pisze dluznik dowiaduje sie rownoczesnie lub
    wczesniej. Znam taka sytuacje z autopsji.
    Natomiast do mnie nic nie przyszlo a jest to w koncu zajecie egzekucyjne a
    takie cos przychodzi zdaje sie jako ZPO a nie zwykly polecony.

    Pzd

  • 25. Data: 2008-11-10 17:06:15
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Mon, 10 Nov 2008 12:43:21 +0100, Marcin Wasilewski napisał(a):

    > Kwotę wolną od zajęcia wskazuje ustawa i żaden zakład pracy i
    > zapewne
    > ZUS też nie odważy się zająć pracownikowi kwoty wolnej od zajęcia, bez
    > względu na to, co by tam sobie komornik nie napisał.

    Sprawdź w praktyce ;-)

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 26. Data: 2008-11-10 17:19:36
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    > Opiszę całość jak tylko sprawa się zakończy.

    Ciekawe jak by się zachowała karta debetowa do eKonta zakładając na
    przykład, że na rachunku byłoby 10 zł a zajęcie by wyniosło 6 zł. Czy dałoby
    się nią zapłacić te 4 zł.

    marekz

  • 27. Data: 2008-11-10 18:32:43
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    Użytkownik "Olgierd" <n...@r...org> napisał w wiadomości

    > Sprawdź w praktyce ;-)

    Mam z tym do czynienia w praktyce - w tym samym pokoju siedzę, co
    kobieta zajmująca się zajęciami. I ją interesuje kodeks pracy, jakoś nigdy
    nie było sytuacji aby całość wynagrodzenia pracownika poszła na konto
    komornika, a zajęć komorniczych mamy naprawdę sporo. Tak więc w praktyce, to
    pracodawcę wiąże kodeks pracy, a nie to co sobie komornik nasmaruje. Raz
    nawet ukarał pracownika 500 zł kary, za to, że nie przelał wynagrodzenia na
    konto komornika (zajęcie zostało odebrane dzień przed wypłatą, lecz zanim
    przeszło przez sekretariat i płace to już było po wypłacie) i finał sprawy
    był taki, że sąd odstąpił od ukarania. Tak więc komornik to nie Bóg.

  • 28. Data: 2008-11-10 18:38:33
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    RobertS wrote:

    > US wysyła tytuł do banku i do wiadomości dłużnika, dostałem pismo zanim
    > bank je otrzymał i przez 2 dni środki na koncie nie były jeszcze zajęte...

    Bo urzędnicy w US tak naprawdę mają w czterech literach czy zapłacisz,
    czy też nie. Natomiast komornik ma swój procent od tego, co mu się uda
    wyegzekwować, więc jest żywotnie zainteresowany, byś nie dostał tego
    zawiadomienia wcześniej niż bank.

    --
    MiCHA

  • 29. Data: 2008-11-10 22:08:55
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Prawda jest taka ze organ egzekucyjny ma obowiazek poinformowaniu dluznika
    > czyli delikwenta o toczacym sie wobec niego postepowaniu egzelucyjnym, a ja
    > takowego nie dostalam.
    Możesz szukać winnego, może ktoś w US nawalił albo poczta zaspała. Efekt
    jest taki, że masz konto zablokowane. Generalnie jeżeli wpłynęły na nie
    jakieś pieniądze to wolna będzie kwota >tytułu egzekucyjnego. Na tej
    podstawie możesz oszacować wysokość zajęcia...

    tak, przyszło ZPO z pieczątką US

    w środę dowiesz się wszystkiego

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 30. Data: 2008-11-12 15:59:22
    Od: "regis" <f...@g...pl>

    Witam

    to nie US skarbowy dokonal tego zajecia tylko Urzad Miasta Poznania na
    poczet jakichs starych mandatow za parkowanie w strefie w centrum Poznania.
    Nie dowiedzialam sie nic poza nr bezposrednim do goscia ktory zlecil
    dyspozycje blokady rachunku i ktorego nota bene dzisiaj nie bylo w pracy.
    Jak widac Straz Miejska tez potrafi po 5 latach scignac a za organ
    egekucyjny ma Urzad Miasta.
    Do dzisiaj nie dostalam zadengo powiadomienia o egzekucji a z kwoty 200 zl
    za manaty zrobilo sie nagle 388 ?!!!!!
    I to jest dopiero chamstwo i kompletny olew na czlowieka ja ko takiego. Tzw.
    bezdusznosc urzednicza...a ja mam sobie zgadywac co mam na sumieniu....

    Pzdr