  • 11. Data: 2006-03-04 17:43:32
    Temat: Re: e-banki..Lucas czy VW ?
    Od: "r...@a...net.pl" <r...@a...net.pl>

    Sat, 4 Mar 2006 10:55:11 +0100, w <dubo5u$i3u$1@news.onet.pl>, "Jacek"
    <j...@o...pl> napisał(-a):

    Lukas to porażka (ten ich nowy system - n/c). Wcześniej było przaśnie, ale
    przynajmniej jakoś działało, teraz nie działa nawet menedżer haseł w Operze.
    Pomijam już śmieszne komunikaty błędów.

    VWB nie jest niczym rewelacyjnym, ale przynajmniej działa.

    Mam konta w obu i z tego Lukasowego chyba w końcu zrezygnuję, mimo że darmowe.

  • 12. Data: 2006-03-04 18:47:44
    Od: "DJ" <b...@t...jest.fajnie>

    > A bateryjka się wyładuje, a deszcz zaleje urządzonko i szlag je trafi...
    > no nie wiem, nie widziałem nigdy takiego tokena ale mam wrażenie, że
    > jak każda drobna elektronika jest wrażliwa na takie rzeczy.

    Witam,
    token to kawałek wyświetlacza oblanego plastikiem. Odporny na zalanie i
    zniszczenie. Żeby go popsuć trzeba byłoby rzucać nim o ścianę albo... włożyć
    do tylnej kieszeni spodni i usiąść na twartym krześle, co mi się kiedyś
    przydarzyło (pękł wyświetlacz). Ale pościemniałem w oddziale i dali mi nowy
    za darmo.
    Generalnie Lukas e-konto pro to dla mnie najlepsza ofera na rynku. Przy
    miesięcznych wpływach na konto w wys. 2000 zł i średnim miesięcznym saldzie
    pow. 5.000 zł nie ma żadnych opłat związanych z prowadzeniem konta i
    przelewami. Do tego wypłaty z BZWBK i Euronetu za darmo. A ich system chyba
    już odzyskał normalną sprawnośc.

    Pozdr
    DJ

  • 13. Data: 2006-03-04 21:44:22
    Od: Przemek <c...@s...poczta.pf.pl>

    Jacek napisał(a):
    > WItam kolegów !
    >
    > Proszę przekonajcie mnie do jednego z tych banków bo mój wybór
    > zawężyłem do tych dwóch.
    >
    > A/ Najbardziej interesowała mnie opcja przelewów za - 0 zł
    > zlecenia stałe - 0 zł
    > polecenia zapłaty - 0 zł
    > (wykonuję mnóstwo przelewów- ok 50-70 miesięcznie)
    > użytkowanie karty visa electron - 0 zł
    >
    > Jeśli nic się nie zmieniło to obydwa mają te opcje.
    >
    > B/ Niewielki koszt prowadzenia konta (porównywalny)
    > VW - 5 zł miesięcznie
    > Lucas - 0 zł prowadzenie ale 36 zł /rok za token

    Przy założeniach, które napisałeś to może MulitBank by Ci pasował. Albo
    Fortis przy założeniu, że robisz te przelewy w terenie ze swojego
    komputera. Odrazu zaznaczam, że minus Fortisa mała funkcjonalność
    systemu Pl@net.

    Jeżeli byłyby jakieś pytania pisz śmiało ;)

    Przemek

  • 14. Data: 2006-03-05 00:48:07
    Od: "Tomasz Opalski" <o...@g...pl>

    Huckleberry <n...@n...onet.pl> napisał(a):

    > mBank wprowadził hasła smsowe. Jak dla mnie lepsze od haseł jednorazowych,
    > tokenów i zdrapek. Komórkę i tak ma się ze sobą zawsze :)
    > pozdrawiam

    Przy 70 przelewach miesięcznie mBnak odpada ze względu na koszty. A robiąc
    przelewy "w terenie" czyli na przykład z nie swojego kompa, musiałby jeszcze
    zrezygnować z przelewów definiowanych i w zasadzie przyjąć do wiadomości
    fakt, że ktoś obcy może mu przeglądać saldo.

    Miłego dnia
    Tomek

  • 15. Data: 2006-03-05 01:30:17
    Od: "Tomasz Opalski" <o...@g...pl>

    Jacek <j...@o...pl> napisał(a):

    > chodziło mi o to że jest to urządzenie elektroniczne na które po prostu
    > trzeba
    > uważać. W różnych warunkach innych niż biurko komputerowe może okazać
    > się zawodne a koszt nowego i czas jaki trzeba poświęcić na otrzymanie
    > nowego byłby nie do przyjęcia.

    Token jest dość solidny, więc raczej nie powinieneś mu zrobić krzywdy przy
    zwykłym użytkowaniu, chociaż faktem jest że jakiejś szybkiej ścieżki back-
    upowej w razie jego padu nie ma /Lukas potencjalnie powinien być szybszy
    jeśli masz po drodze oddział/. Z drugiej strony przy tej ilości przelewów
    jakie robisz, obsługa kart kodów wydaje mi się być jednak uciążliwa - co
    miesiąc jedna lub dwie nowe listy kodów.
    Co do wymienionych dwóch banków, to nie ma dużej różnicy między obsługą VW i
    Lukasa. Logika systemów używanych przez oba banki jest niemal identyczna. Po
    ostatniej modernizacji Lukas ma lepszy interface, chociaż ma swoje
    nieustające nocne aktualizacje. Mi bardziej odpowiada Lukas, kosztuje mnie 0
    PLN i dla mnie ma ciekawszą ofertę, ale to zależy kto z czego korzysta. Dla
    przykładu ja nawet nie aktywowałem ich VE, a jeśli już wypłacam coś z
    bankomatu to 50-100 PLN. Drobiazg przemawiający za VW, który może Ci sie
    przydać, to możliwość wydrukowania potwierdzenia przelewu wyglądającego jak
    dokument, a w Lukasie to nadal Print Screen.

    Miłego dnia
    Tomek

    PS. Zajrzyj jeszcze do Multi. Nie korzystam z tego banku, ale kojarzę że
    konto "ja" przy 3 PLN na miesiąc też miało przelewy za 0 PLN i obstawiam że
    ma raczej hasła jednorazowe niż token.

  • 16. Data: 2006-03-05 08:30:54
    Od: Poke <"poke1{usun to oraz cyfry 1 i 2 z adresu}"@konto2.pl>

    Dnia 2006-03-04 18:43:32, r...@a...net.pl napisał(a):

    > Lukas to porażka (ten ich nowy system - n/c).

    Kiedy korzystales z ich uslug? Pol roku temu? System dziala SWIETNIE i
    nie ma z nim NAJMNIEJSZYCH kloptow. Jest wygodny i bezpieczny.

    --
    Pozdrowienia/Greetings,
    Poke

    GutekFilm zastrasza (bezprawnie!) wlascicieli tak doskonalych serwisow
    jak napisy.org i napisy.info. Zbojkotujmy filmy/produkty Gutka bo
    niestety nie mamy armii prawnikow na uslugach.

  • 17. Data: 2006-03-05 10:14:08
    Od: "DJ" <b...@t...jest.fajnie>

    Użytkownik "Poke" <"poke1{usun to oraz cyfry 1 i 2 z adresu}"@konto2.pl>
    napisał w wiadomości news:1iwxul6qkqaeq.1k9zajs7i0l53$.dlg@40tude.net...

    > Kiedy korzystales z ich uslug? Pol roku temu? System dziala SWIETNIE i
    > nie ma z nim NAJMNIEJSZYCH kloptow. Jest wygodny i bezpieczny.

    Potwierdzam. Wszystko działa ok, a nowy system ma wiele przydanych funkcji
    niedostępnych w starym.

    Pozdrawiam,
    DJ

  • 18. Data: 2006-03-06 11:31:30
    Od: "r...@a...net.pl" <r...@a...net.pl>

    Sun, 5 Mar 2006 09:30:54 +0100, w
    <1iwxul6qkqaeq.1k9zajs7i0l53$.dlg@40tude.net>, Poke <"poke1{usun to oraz cyfry
    1 i 2 z adresu}"@konto2.pl> napisał(-a):

    > Kiedy korzystales z ich uslug? Pol roku temu? System dziala SWIETNIE i
    > nie ma z nim NAJMNIEJSZYCH kloptow. Jest wygodny i bezpieczny.

    Mam cały czas tam konto. Interface jest po prostu DO DUPY. Pomijam już
    nieustające błędy typu ciągle migająca lampka poczty (chociaż bank do mnie nie
    pisze), to każde wciśnięcie Wstecz powoduje wylogowanie, również nie wiadomo
    również czy wartość dziesiętną wpisać z . czy , (AFAIR to Lukas podaje z , a
    wymaga wpisania z . -- przy czym komunikat błędu jest zupełnie nieadekwatny),
    słabo działa również z Operą (kuriozalne działanie menedżera haseł, obsługa nie
    wie jak poprawić, bo nie znają Opery - LOL).

    Ogólnie Lukas to porażka.

  • 19. Data: 2006-03-06 18:04:24
    Od: "witrak\(\)" <w...@h...com>

> [...]
    > słabo działa również z Operą (kuriozalne działanie menedżera
    > haseł, obsługa nie
    > wie jak poprawić, bo nie znają Opery - LOL).

    Potwierdzam, nowy interfejs jest *tragicznie* niewygodny.
    Pare slow na ten temat w watku

    Niemniej jednak uwazam, ze nie nalezy skreslac banku za takie
    rzeczy - jak bylo przez pierwsze lata z mBankiem ?
    I w koncu dopracowali prawie wszystkie knoty (fakt, ze mBankowcy
    startowali z dobrego pomyslu i tylko powolnosc usuwania brakow
    i usterek byla dobijajaca, zas w Lukasie...)

    Ja osobiscie uwazam, ze nalezy miec dwa konta:
    - w VW (za 5 zl/mies) ma sie (a) konto z tokenem
    do wyplat gotowki w dowolnym bankomacie i robienia
    przelewow jednorazowych (zwlaszcza, gdy potrzeba
    porzadne potwierdzenie lub bezwzglednie pewne
    potwierdzenie: za ok. 2 zl wysylaja bezposrednio
    z banku na wskazany faks i robia to szybko); (b) konto
    (z tym samym tokenem) oszczednosciowe (bez limitu
    przelewow w jedna i druga strone i z przywoitym
    oprocentowaniem)
    - w Lukasie (przy zachowaniu warunkow, o ktorych
    w watku juz bylo, za darmo) konto z tokenem,
    z mozliwoscia wyplaty w oddziale, wzglednie tanim
    (zwlaszcza dla klientow "ze stazem") kredytem
    odnawialnym oraz specjalnymi przelewami (nigdzie
    indziej takich nie ma) z indywidualnym
    harmonogramem: data - kwota, data - kwota itd.
    nawet na lata naprzod.

    witrak()

  • 20. Data: 2006-03-06 18:07:17
    Od: "witrak\(\)" <w...@h...com>

    "witrak()" <w...@h...com> wrote in message

    > Potwierdzam, nowy interfejs jest *tragicznie* niewygodny.
    > Pare slow na ten temat w watku

    Przepraszam, ta referencja wygenerowana przez OE cokolwiek nie
    dziala :-)
    Mozna znalezc po dacie 2006-02-06 17:14 :-)

    witrak()