  • 1. Data: 2007-05-03 13:54:10
    Temat: [konto internetowe] kwestie bezpieczeństwa
    Od: "Piotrek \"Alchemik\"" <k...@t...pl.no.spam>

    Witam,

    od paru lat bylem szczesliwym posiadaczem konta osobistego w ING,
    niestety piekne studenckie czasy sie skonczyly i musze teraz placic dosc
    duzo, jak za mozliwosci, jakie daja. Dlatego chce zmienic na jakis
    lepszy. I tak, chcialbym malo placic za utrzymanie (nie wiem, 4 pln to
    max, chociaz zero bedzie najlepiej), robie dosc duzo przelewow, wiec
    przelewy za darmo w kazdym kierunku. Nie korzystam wogole z odzdzialu,
    ani z telefonu, wiec IVR moze byc slaby ;) Bankomaty - mieszkam w
    centrum duzego miasta, pracuje tez, wiec dobrze by bylo, gdyby bylo pare
    bankomatow w poblizu. Od razu napisze, ze MBank odpada, gdyz mam juz
    wspolne konto tutaj, jest OK, ale ze wzgledu na to, ze z tego konta nie
    robie zadnych przelewow. Poza tym cos ostatnio czytalem, ze zaczynaja
    sie pojawiac karty debetowe (Visa Electron), ktora mozna placic za
    jakies zakupy Internetowe. Gdyby konto mialo to, to byloby super.
    No i przegladajac wszystkie oferty tak sobie wymyslilem:
    1) Citibank handlowy, rachunek elektroniczny przy regularnych wplywach
    to bedzie 1.99 Wszystko za darmo, karta platnicza tez. Jedyne co mi sie
    nie podoba, to troszke slabe zabezpieczenia (haslo tylko cyferki, co
    prawda sms przy nowym odbiorcy, ale nie jest to jakos wygodne) Jesli nic
    lepszego nie wybiore, to raczej na to sie zdecyduje
    2) Lukas - to e-konto jest bardzo fajne, zabezpieczenia chyba tez sa
    fajne, w postaci tokena, ale za darmo tylko w lepszej opcji, ktora jest
    fajna, gdyby nie to saldo konta. Poza tym tokenem, to zabezpieczenia
    takiej jak citi. Jest na drugim miejscu ze wzgledu na mniejsza, o wiele
    mniejsza siec bankomatow niz citi.
    3) Toyota bank - troche poczytalem, wyglada bardzo sensownie, mozliwosc
    skorzystania pare razy z dowolnego bankomatu brzmi naprawde super. Nie
    posiadam toyoty, niestety, wiec inne bonusy sa niedosepne dla mnie. Nie
    wiem niestety jak z bezpieczenstwem tego konta :( No i najwiekszy minus
    - 30 pln rocznie za karte. To wychodzi tylko 2.5 pln miesiecznie, wiec w
    sumie by sie nawet miescilo w limicie, ktory sobie zalozylem ;)
    4) Integrum w bgz - plan internetowy - nie bralem jakos pod uwage tego
    banku, ale ktos ostatnio pisal, ze sie zmienilo na plus. Wiec
    przejrzalem i wyglada ok, dosc duza liczba bankomatow, przelewy za
    darmo, zlecenia stale takze (?) Nie wiem niestety jak z zabezpieczeniami
    bez tokena? Hasla jednorazowe?
    5) Getinbank - maja jakis plan internetowy, wszystko za darmo, nie wiem
    tez niestety jak z zabezpieczeniami. Ilosc bankomatow minimalnie wieksza
    niz w lukasie (bz wbk + getin). Na gazeta.pl, gdzie kwestie
    bezpieczenstwa w tym banku byly chyba slabsze troche, bo byl na dole stawki.

    Dodatkowo milo, jesliby do konta bylo jakies konto oszczedniosciowe, do
    ktorego mozna przelewac nadwyzki kasy z roru, ale to chyba juz wszyscy
    maja :)

    Mam nadzieje, ze bedzie kto, kto pomoze w dokonaniu tego, jakze trudnego
    wyboru ;) Mimo wszystko sie przywizazuje i wolalbym po paru miesiacach
    nie zmieniac konto na nowe ;)

    Dziekuje i czekam na opinie :0

    Piotrek

  • 2. Data: 2007-05-03 15:23:57
    Temat: Re: [konto internetowe] kwestie bezpieczeństwa
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl>

    Użytkownik "Piotrek "Alchemik"" <
> [...]
    > darmo, zlecenia stale takze (?) Nie wiem niestety jak z
    > zabezpieczeniami bez tokena? Hasla jednorazowe?

    ja bym na twoim miejscu zainwestowal 50 zl w ten token
    on byl porzadny, zablokowany haslem - warto go uzyc, jak reszta darmo
    *** blad ***

  • 3. Data: 2007-05-03 16:48:06
    Od: Kudlaty <n...@n...pl>

    On Thu, 03 May 2007 15:54:10 +0200, "Piotrek \"Alchemik\""
    <k...@t...pl.no.spam> wrote:

> [...]

    >Mam nadzieje, ze bedzie kto, kto pomoze w dokonaniu tego, jakze trudnego
    >wyboru ;) Mimo wszystko sie przywizazuje i wolalbym po paru miesiacach

    Wybor banku jest bardziej skaplikowana procedura niz sie wydaje.
    Obecnie zmieniam z mbanku na inny i oto argumenty ktorymi sie
    kierowalem:
    - odzialy banku w miejscu zamieszkania (moze byc po drodze)
    - miejsca parkingowe za free przed bankiem
    - obsluga bez kolejek ( czyli bardziej bank mniej znany)
    - bardzo dobra platforma transakcyjna z mozliwoscia wyszukiwania po
    slowach indywidualnych)
    - darmowe przelewy
    - ustalanie alarmow na platformie
    - komunikacja z bankiem przez platforme
    - dostep do terminala w banku
    - atmosfera w banku bardziej kameralna niz przemyslowa jak ma to
    miejsce w wielkich bankach.

    reszta jak oplaty etc to podlegaja zmianie tak wiec dzis jest ok ale
    jutro juz nie.

    Zycze milego wyboru
    Pozdr

  • 4. Data: 2007-05-03 17:06:01
    Temat: Re: [konto internetowe] kwestie bezpieczestwa
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 03 May 2007 18:41:58 +0100,
    osoba podpisana: Kudlaty <n...@n...pl>
    napisała:
    [...]
    > Wybralem wg tych kryteriow Kredyt Bank konto VIP koszt miesieczny
    > okolo 15 zl plus 0,30 za kazdy sms alarmu

    I tam dalej do zrobienia przelewu wystarczy znajomość 2 stałych haseł ?
    KJ

    Anyone can make an omelet with eggs. The trick is to make one with none.

  • 5. Data: 2007-05-03 17:27:53
    Od: smE <n...@n...com>

    Dnia Thu, 3 May 2007 17:23:57 +0200, blad napisał(a):

    > Użytkownik "Piotrek "Alchemik"" <
    >
    > ja bym na twoim miejscu zainwestowal 50 zl w ten token
    > on byl porzadny, zablokowany haslem - warto go uzyc, jak reszta darmo
    > *** blad ***

    Rzeczywiście po zmianach BGŻ wygląda ciekawie.
    Zastanów się jeszcze nad bezpłatnym e-kontem w Lukasie (bankomaty BZWBK i
    Lukasa) + token za 36zł rocznie.

  • 6. Data: 2007-05-03 17:41:58
    Od: Kudlaty <n...@n...pl>

    On Thu, 03 May 2007 18:24:51 +0000, ubd <u...@g...com> wrote:

> [...]
    >?.

    Wybralem wg tych kryteriow Kredyt Bank konto VIP koszt miesieczny
    okolo 15 zl plus 0,30 za kazdy sms alarmu

    Pozdrowienia

  • 7. Data: 2007-05-03 18:24:51
    Od: ubd <u...@g...com>

> [...]
    > miejsce w wielkich bankach.

    Ciekawe kryteria. Jesli to nie tajemnica, to ktory bank w Twojej ocenie

    Ł.

  • 8. Data: 2007-05-03 19:54:52
    Od: "Piotrek \"Alchemik\"" <k...@t...pl.no.spam>

    smE wrote:

    > Rzeczywiście po zmianach BGŻ wygląda ciekawie.
    > Zastanów się jeszcze nad bezpłatnym e-kontem w Lukasie (bankomaty BZWBK i
    > Lukasa) + token za 36zł rocznie.

    W sumie dosc ciekawa opcja, z tokenem moge sie narazie wstrzymac, bo to
    nie jest priorytet, jesli bedzie inne zabezpieczenie. Ale ilosc
    bankomatow lukasa i bzwbk w porownaniu z BGZ jest mizerna ;)

    Dzieki

  • 9. Data: 2007-05-03 20:01:10
    Od: "Krzysztofsf " <k...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Piotrek \Alchemik\ <k...@t...pl.no.spam> napisał(a):

> [...]
    > nie jest priorytet, jesli bedzie inne zabezpieczenie. Ale ilosc
    > bankomatow lukasa i bzwbk w porownaniu z BGZ jest mizerna ;)

    Mozesz robic przelewy do Inteligo i korzystac z bankomatow PKO = koszt 1 zl
    miesiecznie za karte bankomatowa.

  • 10. Data: 2007-05-03 20:36:19
    Od: smE <n...@n...com>

    Dnia Thu, 03 May 2007 21:54:52 +0200, Piotrek "Alchemik" napisał(a):

> [...]
    > nie jest priorytet, jesli bedzie inne zabezpieczenie. Ale ilosc
    > bankomatow lukasa i bzwbk w porownaniu z BGZ jest mizerna ;)

    Jeśli jednak wykonujesz dużo przelewów (a pisałeś że tak) to token jest
    rzeczą bardzo przydatną. Bez tokena każdego odbiorcę musisz definiować albo
    przez tel. albo w placówce.

    Kiedyś panienka w Millennium mówiła mi że ich konto jest darmowe jeśli
    koszysta się z niego przez internet i nie ma zamówionych papierowych
    wyciągów (ale nie sprawdzałem tego) - jeśli robisz rekonesans to zajrzyj i
    tam :)