eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.banki[mBank] Błędy i lekceważenie (długie}
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 35

  • 11. Data: 2003-11-28 21:00:26
    Temat: Re: [mBank] Błędy i lekceważenie (długie}
    Od: "Fajas" <s...@w...pl>

    Niestety często dzieje się tak, że w
    > regulaminach i podstawowych procedurach są dziury. Jeżeli bank chce
    pozyskiwać
    > nowych klientów, rozwijać swe usługi, to wszystkie rzeczy na poziomie
    > papierkowym (czyli właśnie procedury) nie mają prawa stać w miejscu. Poza
    tym
    > nadal jestem zdania, że mBank ma dziurę w systemie, o czym pisałam już
    > wcześniej nt. zleceń stałych
    >

    Chodzilo mi o to, ze autor watku nieam podstaw do pretensji, poniewaz w
    opisanej sytuacji niezostal zlamany zaden punkt regulaminu, usluga zostala
    wykonana, wiec o co chodzi??? Chyba o to, ze przez swoja nieuwage zdublowal
    sobie przelew, ale to juz jego wina.

    Fajas



  • 12. Data: 2003-11-28 21:06:11
    Temat: Re: [mBank] Błędy i lekceważenie (długie}
    Od: "PSOLS" <p...@p...onet.pl>

    >A to przeciazenie wynika z tego, ze taki klient jak ty potrafi wisiec na
    >sluchawce z mLinka 20 minut aby wyjasnic problem ktorego tak naprawde niema.
    >Bo powiedz mi tak naprawde, czy w normalnym banku sprawdzalbys po 5 minutach
    >czy przelew znajduje sie w twoich przelewach oczekujacych czy juz
    >zrealizowanych i robilbys to dodatkowo w dzien wolny, CIEKAWE :))))

    Ponownie proszę o analizę wyjściowego posta i dopiero potem formułowanie
    komentarzy.
    Jeśli nie rozumiesz, o czym piszę, to wyjaśniam ponownie:

    W piątek zlecam przelew wewnętrzny (do innego odbiorcy w mBanku) na kwotę
    przykładowo 100 PLN z datą realizacji na niedzielę. Informuję odbiorcę @, że w
    niedzielę kwota będzie na jego mBankowym koncie.
    Loguję się w niedzielę do systemu i nie widzę przelewu - zniknął! Ani nie ma
    go w oczekujących ani w wykonanych!
    Dostaję @ z zapytaniem od odbiorcy gdzie są obiecane środki.
    W tej sytuacji (wiedząc, ze blondynki z mLinii niczego mi nie wyjaśnią, bo
    umieją co najwyżej przyjąć reklamację, na której realizację będę czekał
    miesiąc albo dłużej) wykonuję w niedzielę przelew z datą bieżącą i kontrahent
    otrzymuje przelew niezwłocznie.
    W poniedziałek "pojawia" się w historii zaginiony pierwszy przelew - jako
    wykonany z datą niedzielną, a zaksięgowany z datą poniedziałkową.

    >Powiedz mi co z punktu widzenia wykonania uslugi ma za znaczenie czy
    >potwierdzenie wykonania pojawi sie dzisiaj czy jutro???? Takie sa procedury
    >i nalezaloby sie do nich dostosowac.

    Zanim coś takiego napiszesz, to się zastanów 3x. Procedury (prawidłowe) są
    takie, że w każdej chwili dana transakcja powinna być widoczna w systemie -
    albo na etapie oczekującej na wykonanie, albo wykonanej. Nie może "znikać"!

    >A ty zawalasz system jakimis pretensjami o nic to prawie tak jakys kazal
    >taksowkarzowi jechac wg zasad ruchu lewostronnego. Powiedz mi dlaczego mBank
    >ma zmieniac zasady ksiegowania transakcji i prezentacji ich w serwisie tylko
    >dlatego, ze tobie sie wydaje ze tak bedzi lepiej, mi odpowaiada wlasnie taki
    >a nie inny sposob ja jako klient go akceptuje i nie zycze sobie zmiany.... a
    >moze jestes lepszym klientem niz ja???

    Być może jestem mądrzejszym klientem niż Ty i zauważam to, czego Ty dotąd nie
    zauważyłeś. mBank (jak wynika z odpowiedzi, której mi wreszcie udzielili) sam
    nie wie co się dzieje w jego systemie i stwierdza, że jest to
    ciekawe "spostrzeżenie". Czy to dobrze świadczy o procedurach bankowych?

    PSOLS
    --
    ============= P o l N E W S ==============
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl


  • 13. Data: 2003-11-28 21:09:52
    Temat: Re: [mBank] Błędy i lekceważenie (długie}
    Od: "PSOLS" <p...@p...onet.pl>

    >Chodzilo mi o to, ze autor watku nieam podstaw do pretensji, poniewaz w
    >opisanej sytuacji niezostal zlamany zaden punkt regulaminu, usluga zostala
    >wykonana, wiec o co chodzi??? Chyba o to, ze przez swoja nieuwage zdublowal
    >sobie przelew, ale to juz jego wina.

    Jest podstawa do pretensji, bo system transakcyjny zachowuje się w sposób
    odmienny od oczekiwanego i opisywanego na www.
    A przelew nie został wykonany ponownie przez nieuwagę tylko z powodu
    wprowadzenia mnie w błąd przez wadliwie działający i niewłaściwie opisany
    system transakcyjny.

    PSOLS
    --
    ============= P o l N E W S ==============
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl


  • 14. Data: 2003-11-28 21:12:10
    Temat: Re: [mBank] Błędy i lekceważenie (długie}
    Od: "PSOLS" <p...@p...onet.pl>

    >Szcerze mowiac niewiem czego dotyczy problem musze go przetestowac wg twoich
    >wskazowek,

    Oczywiście - proszę spróbować - skoro nie można sobie tego wyobrazić, to można
    przećwiczyć.

    >Ja rozliczam sie praktycznie z wszystkimi moimi wspolpracownikami przez
    >mBank, niegdy niemialem takich problemow jak opisujesz, kaska pojawia sie
    >online natychmias po zleceniu przelewu a w historii mam jako przelew
    >wykonany.
    >Robie takich przeleweo okolo 10 - 15 miesiecznie, nigdy mnie nic nie
    >zaniepokoilo.

    Ja robię ich jeszcze więcej i może dlatego zauważyłem tę nieprawidłowość.

    PSOLS
    --
    ============= P o l N E W S ==============
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl


  • 15. Data: 2003-11-28 21:19:21
    Temat: Re: [mBank] Błędy i lekceważenie (długie}
    Od: "Fajas" <s...@w...pl>

    > Jest podstawa do pretensji, bo system transakcyjny zachowuje się w sposób
    > odmienny od oczekiwanego i opisywanego na www.
    > A przelew nie został wykonany ponownie przez nieuwagę tylko z powodu
    > wprowadzenia mnie w błąd przez wadliwie działający i niewłaściwie opisany
    > system transakcyjny.
    >

    A masz w regulaminie, ze mBank ma Ci zapewnic wyciagi dzienne???
    System transakcyjny ma przyjac zlecenie, wykonac go wg. wewnetrzynych
    procedur i wygenerowac dokumenty dla klienta zgodnie z oferowanymi uslugami.
    W oferowanych uslugach tych wynikajacych z regulaminu nigdzieniemasz
    napisane, ze masz prawo do wyciagow dziennych wiec o co chodzi?? O Twoj
    dyskomfort to juz wiem, ale on wynika z tego, ze korzystasz z takiego a nie
    innego produktu,
    ktory kosztuje tyle ile kosztuje, ja tez chcialbym jezdzic komfortowym
    samochodem za grosze ;)

    Fajas



  • 16. Data: 2003-11-28 21:51:30
    Temat: Re: [mBank] Błędy i lekceważenie (długie}
    Od: "Grzegorz Petka" <k...@e...pl>


    >Tak na podsumowanie - mam wrazenie, ze uzytkownicy bankowsci internetowej
    >dostaja zbyt wiele informacji do analizowania, potem im sie cos mota i zaraz
    >jest telefon na mLinka, reklamacje, awantury.
    >Jakby taki jeden z drugim odstal w kolejce do okienka w zwyklym banu z
    >drukiem przelewu w zebach, potem oddal go grzecznie Pani dysponentce i
    >poszedl spokojnie do domu to byloby oki, przelew doszdlby na konto po 3
    >dniach, odbiorca dopiero na miesiecznym wyciagu dowiedzialby sie ze kasa
    >wplynela i byloby oki.
    >A tak to zaraz stres dlaczegonie ma w operacjach oczekujacych wykonanych
    >itd..... Kazdemu sie wydaje, ze zna doskonale procedury i potem sie szczepi.

    Drogi Przedmowco!

    Z kwitkiem w zebach to sie stalo za socjalizmu po papier toalwtowy, albo
    wyroby czekoladopodobne - watpie, czy jakikolwiek bank (albo inna szanujaca
    sie firma) chcialby miec reputcje tak okreslajaca traktowanie swoich klientow.
    Bank, jak instytucja opierajaca sie na zaufaniu, tym bardziej wlasnie.

    Zrob w niedziele przelew z data przyszla - na poniedzialek. Klikasz, operacja
    wykonana - a forsa - znika!!! Nie ma ani w operacjach planowanych, ani w
    dokonanych - po prostu jej nie ma. Na wlasnej skorze doswiadczylem tego
    przelewajac 2,5 tys PLN. Wez sobie w takim momencie wsadz kwitek w zeby i
    ustaw w kolejce.

    Nie wiesz co sie stalo, a bladynka z mLini, a ogole nie zielonego pojecia o co
    Ci chodzi, i czym Ty jej w ogole zawracasz gitare.

    Bank, to nie jest szkola wychowania dla grzecznych dziewczynek, zeby Pani
    Dysponetka uczyla klienta pokory - takie jest moje zdanie.

    Pozdrawiam

    Grzegorz Petka
    --
    ============= P o l N E W S ==============
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl


  • 17. Data: 2003-11-28 21:51:37
    Temat: Re: [mBank] Błędy i lekceważenie (długie}
    Od: "Fajas" <s...@w...pl>


    > Zanim coś takiego napiszesz, to się zastanów 3x. Procedury (prawidłowe) są
    > takie, że w każdej chwili dana transakcja powinna być widoczna w
    systemie -
    > albo na etapie oczekującej na wykonanie, albo wykonanej. Nie może
    "znikać"!

    A kto Ci to powiedzial, ze masz to widziec??? Masz to zagwarantowane w
    regulaminie?
    Uwierz mi gdyby koncowka klencka pokazywala wszystkie procedury wykonywane w
    procesie realizacji uslugi, nietylko mLinki calkowicie by sie zakrecily, ale
    nawet tak dociekliwy klient jak ty mialby klopoty z interpretacja.
    To widac po twoim poscie, poprostu dostales zbyt duza liczbe informacji i
    stales sie klopotliwym klientem, poniewaz dociekasz spraw nieistotnych z
    punktuwidzenia swidczonych zreszta zgodnie z regulaminem uslug.
    Tak naprawde w ten sposob mozna sie przyczepic do kazdej procedury....
    Tak jak pisalem od 3 lat korzystam z mBanku i tylko 3 razy dzwonilem na
    mLinie tylko w clu aktywacji kart.
    I o to chodzi ;) Ale widac ty lubisz pogadac z mLinkami ;) ja preferuje
    inteligentniejsze towarzystwo ;)

    Fajas



  • 18. Data: 2003-11-29 07:12:45
    Temat: Re: [mBank] Błędy i lekceważenie (długie}
    Od: "Fajas" <s...@w...pl>

    > Zrob w niedziele przelew z data przyszla - na poniedzialek. Klikasz,
    operacja
    > wykonana - a forsa - znika!!! Nie ma ani w operacjach planowanych, ani w
    > dokonanych - po prostu jej nie ma. Na wlasnej skorze doswiadczylem tego
    > przelewajac 2,5 tys PLN. Wez sobie w takim momencie wsadz kwitek w zeby i
    > ustaw w kolejce.


    NIe mowie, ze tak nie jest, ale zauwaz w regulaminie niemasz
    zagwarantowanego wyciagu dziennego z transakcji, a potwierdzenie zlozenia
    przelewu mozesz sobie wydrukowac i wyslac do kontrachenta faksem, takie sa
    praktyki we wszystkich bankach.
    Dlaczego wiec domagasz sie funkcjonalnosci za ktora nie placisz i ktorej
    nikt Ci nie gwarantuje w umowie????
    Jeszcze raz powtazam zbyt duza liczba informacji dla klientow
    niezorientowanych w procedurach prowadzi do tego, ze mLinki wisza na
    telefonach i traca czas na edukowanie klientow a nie na zasadniczej obsludze
    a potem dziwic sie, ze jesli chce zalatwic cos przez mLinke to trzeba
    odczekach 30 minut.
    Mozsz mi to wytlumaczyc?

    Fajas



  • 19. Data: 2003-11-29 07:37:23
    Temat: Re: [mBank] Błędy i lekceważenie (długie}
    Od: "Grzegorz Petka" <k...@t...pl>

    >> Zrob w niedziele przelew z data przyszla - na poniedzialek. Klikasz,
    >operacja
    >> wykonana - a forsa - znika!!! Nie ma ani w operacjach planowanych, ani w
    >> dokonanych - po prostu jej nie ma. Na wlasnej skorze doswiadczylem tego
    >> przelewajac 2,5 tys PLN. Wez sobie w takim momencie wsadz kwitek w zeby i
    >> ustaw w kolejce.
    >
    >
    >NIe mowie, ze tak nie jest, ale zauwaz w regulaminie niemasz
    >zagwarantowanego wyciagu dziennego z transakcji, a potwierdzenie zlozenia
    >przelewu mozesz sobie wydrukowac i wyslac do kontrachenta faksem, takie sa
    >praktyki we wszystkich bankach.
    >Dlaczego wiec domagasz sie funkcjonalnosci za ktora nie placisz i ktorej
    >nikt Ci nie gwarantuje w umowie????

    Ale ja widze, ze Ty w ogole nie zrozumieles (może nie chcesz) istoty mojego
    posta. Nieprawidlowoscia jest to,ze po wykonaniu operacji nigdzie nie ma
    informacji o jej wykonaniu. Zostaje ona gleboko ukryta. Na stronach WWW nie ma
    scislej informacji, ze tak dokonywane operacje nalezy sprawdzac w "historii
    operacji z data przyszla" (sic!).
    Potwierdzenie mozesz wydrukowac - ale nigdzie go nie ma, bo po operacji nie
    pozostal nawet slad. mLinka byla tak samo zdziwiona, jak Ty - a gdy sprawdzila
    rzekla z rozbrajaca szczerosci - "oooo rzeczywiscie!!!":-/
    Najprosciej powiedziec, ze to klient wymysla jakies mecyje.

    Spraw dokonywania przelewow i procedury transakcyjnej - tak gwoli scislosci -
    nie reguluje umowa pomidzy klientem, a mBankiem tylko regulamin. Natomista
    fakt, ze mBank podjal sie wykonywania takich uslu za darmo nie oznacza, ze
    moga byc one byle jakie.

    >Jeszcze raz powtazam zbyt duza liczba informacji dla klientow
    >niezorientowanych w procedurach prowadzi do tego, ze mLinki wisza na
    >telefonach i traca czas na edukowanie klientow a nie na zasadniczej obsludze
    >a potem dziwic sie, ze jesli chce zalatwic cos przez mLinke to trzeba
    >odczekach 30 minut.
    >Mozsz mi to wytlumaczyc?

    Gdy wszystko jest OK to kontakt z mLinka jest mi do niczego potrzebny. Ani tam
    przeciez, ani na mCzacie nic pozytecznego sie generalnie nie dowiem. Mowisz o
    kilkudziecieciominutowych rozmowach - jesli rozmowca z tamtej strony jest
    kompetentny i rzeczowy, taktez powinien umiec rozwiazac i wyjasnic problem.
    Niestety - trwaja konstultacje z innymi i trzeba czekac.

    Jaki jest zas poziom - prosze - oto przyklad mojej z mBankiem rozmowy w
    sprawie kredytu odnawialnego.
    http://www.roznosci.naczasie.pl/mBank.gif

    Pozdrawiam

    Grzegorz Petka

    --
    ============= P o l N E W S ==============
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl


  • 20. Data: 2003-11-29 08:06:39
    Temat: Re: [mBank] Błędy i lekceważenie (długie}
    Od: "Fajas" <s...@m...edu.pl>


    >
    > Ale ja widze, ze Ty w ogole nie zrozumieles (może nie chcesz) istoty
    mojego
    > posta. Nieprawidlowoscia jest to,ze po wykonaniu operacji nigdzie nie ma
    > informacji o jej wykonaniu. Zostaje ona gleboko ukryta. Na stronach WWW
    nie ma
    > scislej informacji, ze tak dokonywane operacje nalezy sprawdzac w
    "historii
    > operacji z data przyszla" (sic!).
    > Potwierdzenie mozesz wydrukowac - ale nigdzie go nie ma, bo po operacji
    nie
    > pozostal nawet slad. mLinka byla tak samo zdziwiona, jak Ty - a gdy
    sprawdzila
    > rzekla z rozbrajaca szczerosci - "oooo rzeczywiscie!!!":-/
    > Najprosciej powiedziec, ze to klient wymysla jakies mecyje.

    No nieee niewmowisz mi, ze niemasz tej operacji w miesiecznym zestawieniu
    operacji!!!

    > Spraw dokonywania przelewow i procedury transakcyjnej - tak gwoli
    scislosci -
    > nie reguluje umowa pomidzy klientem, a mBankiem tylko regulamin. Natomista
    > fakt, ze mBank podjal sie wykonywania takich uslu za darmo nie oznacza, ze
    > moga byc one byle jakie.

    Bo to jest wewnetrzna sprawa banku jak oni to realizuja, dla kazdego
    projektanta serwisow transakcyjnych istotne jest zaprojektowanie poprawnie
    dzialajacych procedur wewnetrznych i wygenerowanie na ich podstawie
    niezbednych informacji dla klienta a ta w tym przypadku jest to miesieczny
    wyciag transakcji bo tylko taki masz zagwarantowany w umowie o swiadczenie
    uslug.

    >
    > Gdy wszystko jest OK to kontakt z mLinka jest mi do niczego potrzebny.

    Ale w sprawie o ktorej mowa wszystko bylo jak w najlepszym porzadku, przelew
    zostal wykonany na zestawieniu miesiecznym operacji zostal ujety wiec
    jeszcze raz o co chodzi???

    > przeciez, ani na mCzacie nic pozytecznego sie generalnie nie dowiem.
    Mowisz o
    > kilkudziecieciominutowych rozmowach - jesli rozmowca z tamtej strony jest
    > kompetentny i rzeczowy,

    Nielicz na to, ze specjalista od baz danych i systemow transakcyjnych bedzie
    siedzial na mLinku bo by go po godzinie szlag trafil i powiedzialby, ze ma w
    d: taka prace.

    http://www.roznosci.naczasie.pl/mBank.gif

    kompetencja ludzi pracujacych w bankowosci jest tragiczna!!! Podam przyklad
    z Invest Banku, gosicu nierozumiel roznicy pomiedzy poleceniem zaplaty a
    zleceniem stalym!!!!!
    Ale to juz zupelnie inny temat

    pozdrawiam
    Fajas


strony : 1 . [ 2 ] . 3 . 4


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1