  • 11. Data: 2009-10-20 06:46:22
    Temat: Re: mBank - Blokada po nieudanych transkcjach
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    grup dyskusyjnych:hbjj02$b9m$...@n...onet.pl...

    > Mnie dwukrotnie zdarzyło się w Polbanku, że zdjęli blokady "na telefon".

    W Polbanku może prawdopodobnie zdarzyć się wszystko. Mogli je na przykład
    potroić.

  • 12. Data: 2009-10-20 07:03:10
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "witek" news:hbilrs$gdg$4@inews.gazeta.pl

    > Nie uzywaj swoich pieniedzy tylko bankowych, to nie bedzie ci zal.
    > Wez karte kredytowa, a nie debetowa.

    I jeszcze można dodać - nigdy nie finansuj (ze swoich/bankowych pieniędzy)
    zachcianek żony :]

  • 13. Data: 2009-10-20 07:19:30
    Od: Marcin Majchrzak <m...@g...com>

    On 19 Paź, 21:22, "Slavekk" <s...@g...pl> wrote:
    > Użytkownik "Marcin Majchrzak" <m...@g...com> napisał w
    > wiadomościnews:a31bd55f-68d0-48e9-80fd-954264ac23b8@
    p20g2000vbl.googlegroups.com...

    > Na pewno tak nie napisali.

    <cit>
    system ma 7 dni, zeby rozliczyc transakcje. Jesli stanie sie tak, ze
    ww transakcja obciazy panskie konto (znajdzie sie w historii operacji,
    w operacjach wykonanych) - wtedy prosze zadzwonic na mLinie i zlozyc
    reklamacje w tej sprawie
    </cit>

    > Banki ci niczego nie będzie oddawał bo ci niczego nie zabrał
    > Ta forsa JEST na twoim koncie.

    Ta forsa zeszła z mojego konta i bank łaskawie mi ją zwróci wtedy,
    kiedy NIE otrzyma potwierdzenia transakcji. A ja nie wiem gdzie system
    zawiódł i nie wiem czy potwierdzenia nie dostanie. I to dwukrotnie.

    > nie twoich ale i nie banku (zapewne).
    > Możesz przedstawić jakiś racjonalny powód żeby bank z powodu np.
    > uszkodzenia terminala w sklepie albo rozmagnesowania paska na skutek
    > twojej złej obsługi dawał ci SWOJE pieniądze?

    Przed chwilą pisałeś, że MOJE. Karta (chipowa) nie jest uszkodzona,
    chwilę potem wybierałem gotówkę, żeby zapłacić za zakupy (już po raz
    trzeci :)) A uszkodzony terminal? JA mam płacić za uszkodzony
    terminal? Niech bank płaci, oni go pośrednio tam instalowali,
    podpisali jakieś umowy i co tam jest potrzebne.

    > Logika rządzi.

    System. Gdyby rządziła logika to zdjęliby chociaż jedną blokadę - są
    dwie identyczne transakcje z odstępem 1 minuty.

    > Sam wybrałeś płatność kartą, nikt cię nie zmuszał.
    > Nastąpiła awaria gdzieś "na trasie" i nikt z uczestników procesu nie
    > da ci SWOICH pieniędzy dopóki nie będzie pewny że musi je dac bo jest
    > winien. Na razie trwa wyjasnianie.

    Jakich SWOICH. Nie chcą mi oddać MOICH - w końcu to z mojego konta je
    wzięli za transakcje które nie zostały zakończone. Jak ktoś słusznie
    napisał - najsensowniejsze byłoby zdjąć blokady i udzielić mi kredytu
    na tę kwotę do wyjaśnienia.

    --
    pozdrowienia,
    Marcin Majchrzak

  • 14. Data: 2009-10-20 13:44:05
    Od: Michal <m...@n...org>

    Marcin Majchrzak pisze:

> [...]
    > wzięli za transakcje które nie zostały zakończone. Jak ktoś słusznie
    > napisał - najsensowniejsze byłoby zdjąć blokady i udzielić mi kredytu

    Drogi Marcinie

    Proponuję odnieść się do regulaminu korzystania z kart debetowych- przy
    czym we wszystkich bankach będzie brzmieć podobnie, jeśli chodzi o
    blokady- jest to standardowa procedura ogranizacji płatniczych.
    Autoryzacja -> Blokada -> Rozliczenie.
    Wprowadzenie kart typu electron + brak floor limitu dla takich + blokady
    = źródłowy powód tego, że w ogóle możesz posiadać ekonto z kartą
    electron bez żadnych formalności.

    Postaw się w sytuacji sprzedawcy- on chce mieć pewność otrzymania
    pieniędzy w momencie autoryzacji (wyłączając sytuacje chargeback)- i
    organizacja płatnicza daje mu taką pewność. Bank obsługujący taką
    autoryzację chce mieć pewność, że nie będzie kredytować klienta, skoro
    klient wybrał kartę debetową a nie kredytową. Stąd instytucja blokad.
    Masz kasę- blokujemy i płacisz, nie masz- trudno, zasil konto to
    pogadamy. Z pkt widzenia sprzedawcy i banku blokady są niemalże
    koniecznością (i w rozliczeniach elektronicznych w 99% są stosowane). Z
    pkt widzenia klienta banku w większości przypadków też- mało kto pamięta
    ile ma na koncie i -bez blokad- na jeden Twój post przypadłoby 10
    narzekań, że "wpadłem w niedozwolony debet bo bank nie ogranicza mnie
    blokadami środków, no cóż, wydałam trochę, ale skąd mogłam wiedzieć, a
    teraz mam 50zł do zapłaty".

    Jasne, że Twój przypadek jest przykry i godny współczucia- jasne, że
    banki mogłyby lepiej informować klientów o procedurach albo przynajmniej
    zachęcać do zapoznania sie z materiałami... Ludzie czasem mają gorzej,
    np opisywany przypadek kogoś, kto chciał z bankomatu pobrać całą pensję
    na cały miesiąc i niestety transakcja się nie udała- blokada 7 dniowa
    całości kasy jaką miał.

    Sprawa jest prosta, możesz na przyszłość zabezpieczyć się na wiele
    sposobów (bo każdy bank postępuje tak samo i obrażenie się na mbank nic
    nie da):
    - Jeśli zwykle dysponujesz kwotą x na koncie karty debetowej, ustaw
    limit dzienny transakcji (w mbanku się spokojnie da) na x/2 żeby mieć
    pewność, że zostaną jakieś pieniądze. Sposób karkołomny i "surowy", ale
    jak na codzień nie kupuje się więcej, to chyba najskuteczniejszy. Gdybyś
    miał założony taki limit- na drugą blokadę nie pozwoliłby bank.
    - Przechowuj na ekoncie znacznie więcej niż zamierzasz wydawać- wtedy ew
    podwójne blokady lub pojedyncze niezrealizowane Cię nie zabolą tak bardzo.
    - Załóż inne rachunki i tam trzymaj nadwyżki finansowe
    - Korzystaj z karty kredytowej- wtedy blokadzie ulega limit banku a nie
    Twoje żywe pieniądze.

    Wyobraź też sobie, że wiele poważnych transakcji kartowych polega
    właśnie na zakładaniu blokad, które nie mają zamiaru się rozliczyć-
    rezerwacje hotelowe, sprawdzenie ważności karty, wypożyczanie samochodu.

    Pozdrowienia
    Michał

  • 15. Data: 2009-10-20 13:55:40
    Od: otrov <o...@w...pl>

    Michal pisze:
    [..]
    > Sprawa jest prosta, możesz na przyszłość zabezpieczyć się na wiele
    > sposobów (bo każdy bank postępuje tak samo i obrażenie się na mbank nic
    > nie da):
    [..]
    Parę postów wyżej była informacja, że Citi postępuje inaczej - wystarczy
    telefon klienta i rozmowa z konsultantem. Więc nie każdy bank postępuje
    tak samo. Ale trzeba zaznaczyć, że Citi był "przeczołgany" już przez
    amerykańskie organizacje chroniące konsumenta i doszło do właściwych
    osób, że czasami bardziej się opłaca iść na ustępstwo klientowi.

    Trzeba czekać, kiedy i u nas banki staną się bardziej pro-klienckie
    i/lub u nas powstanie silny ruch chroniący prawa konsumenta.

    o.

  • 16. Data: 2009-10-20 14:05:19
    Od: Michal <m...@n...org>

    otrov pisze:
> [...]
    > Parę postów wyżej była informacja, że Citi postępuje inaczej - wystarczy
    > telefon klienta i rozmowa z konsultantem.

    Tak, ale Robert nie opisał tego jednoznacznie- czy chodziło mu o blokadę
    czy o transakcję rozliczoną. Fakt faktem- Citi ma dobre standardy, ale
    pytanie czy poszliby na coś takiego na koncie ROR z kartą debetową. Cały
    czas mówimy o blokadach autoryzacyjnych a nie transakcjach już rozliczonych.

    Bo że podchodzą do reklamacji normalnie- i znają swoje prawa jako banku
    do chargebacku to inna sprawa.

    Michał

  • 17. Data: 2009-10-20 19:55:08
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Slavekk" <s...@g...pl> writes:

    > Na pewno tak nie napisali.
    > Banki ci niczego nie będzie oddawał bo ci niczego nie zabrał
    > Ta forsa JEST na twoim koncie.

    Rzekomo. Jesli jest, to niech ja bank wyplaci.

    > nie twoich ale i nie banku (zapewne).

    Jednak to bank odpowiada za bledy swoich agentow (organizacji karcianej
    i wszystkich, ktorzy dzialaja w jej imieniu).

    > Możesz przedstawić jakiś racjonalny powód żeby bank z powodu np.
    > uszkodzenia terminala w sklepie albo rozmagnesowania paska na skutek
    > twojej złej obsługi dawał ci SWOJE pieniądze?

    Nope, sa klienta.
    Bank ma obowiazek wyplaty odsetek ustawowych za czas uniemozliwienia
    klientowi dysponowania swoimi pieniedzmi. Precyzuje to KC. "Ale kto by
    sie tam sądzil o pare groszy", zwlaszcza ze bank za chwile zniszczy
    dowody.

    > Logika rządzi.

    Nope. Rzadzi silniejszy.

    > Nastąpiła awaria gdzieś "na trasie"

    Za skutki ktorej teoretycznie ma odpowiadac bank.

    > i nikt z uczestników procesu nie
    > da ci SWOICH pieniędzy

    Nikt tego nie wymaga przeciez.

    > dopóki nie będzie pewny że musi je dac bo jest
    > winien.

    Przeciez to jest chyba jasne, saldo > 0 => jest winien.

    Jesli przyjdzie obciazenie, to wtedy byc moze klient bedzie winien. Ale
    to tez tylko "byc moze".

    Zauwaz ze dla banku takie puste blokady na rachunkach biezacych to
    czysty zysk, nie musi placic odsetek i ma pewnosc, ze klient nie wycofa
    srodkow.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 18. Data: 2009-10-20 19:58:43
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Michal <m...@n...org> writes:

> [...]
    > autoryzację chce mieć pewność, że nie będzie kredytować klienta, skoro
    > klient wybrał kartę debetową a nie kredytową. Stąd instytucja blokad.

    Bank chce miec pewnosc, jego podwykonawcy chca miec pewnosc - to jesli
    bank lub jego podwykonawcy, za ktorych teoretycznie odpowiada, popelnia
    blad, to niech ponosza tego konsekwencje. Odsetki ustawowe sluza wlasnie
    do dokladnie takich celow.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 19. Data: 2009-10-20 20:04:41
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    On 2009-10-20 21:55, Krzysztof Halasa wrote:

> [...]
    > klientowi dysponowania swoimi pieniedzmi. Precyzuje to KC. "Ale kto by
    > sie tam sądzil o pare groszy", zwlaszcza ze bank za chwile zniszczy

    Zaraz, zaraz, czy aby na pewno ? We wszystkich znanych mi
    regulaminach banki zdejmują z siebie odpowiedzialność za problemy
    techniczne uniemożliwiające kontakt z bankiem. A stąd już tylko krok
    do stwierdzenia, że zepsuty terminal - sprawa klienta, czyż nie ?

    > Nope. Rzadzi silniejszy.

    > Za skutki ktorej teoretycznie ma odpowiadac bank.

    Nope. (Zgodnie z tym co wyżej.)

    witrak()

  • 20. Data: 2009-10-20 22:10:28
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Tue, 20 Oct 2009 15:44:05 +0200, Michal napisał(a):

> [...]
    > podwójne blokady lub pojedyncze niezrealizowane Cię nie zabolą tak bardzo.
    > - Załóż inne rachunki i tam trzymaj nadwyżki finansowe

    A czy nie prościej, zamiast sięgać prawa ręką do lewej kieszeni, po
    prostu płacić gotówką?

    > - Korzystaj z karty kredytowej- wtedy blokadzie ulega limit banku a nie
    > Twoje żywe pieniądze.

    Taaak. A bank mu nalicza opłaty za kartę, za jej ubezpieczenie i tylko
    czeka, żeby klient spóźnił się ze spłatą debetu.
    A w razie fraudu na karcie, to bank i tak wezwie klienta do spłaty
    skradzionej kwoty.

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof