  • 11. Data: 2003-10-29 11:47:16
    Temat: Re: mbank - komedia, a raczej tragedia
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Wed, 29 Oct 2003 10:54:34 +0100, "kriskel" <k...@p...onet.pl>
    wrote:

    >A przeważnie na grupie były głosy, że zabezpieczenia są niewystarczające.

    ale to akurat "pseudo-zabezpieczenie" jest IMHO wyjątkowo bez sensu.
    Przed czym zabezpieczać może to, że konto zablokuje się po np. dwóch
    latach użytkowania (a w tym czasie 49 błędach) po jednokrotnym
    "omsknięciu" się palców podczas wpisywania hasła?

    --
    Jarek Andrzejewski

  • 12. Data: 2003-10-29 12:03:30
    Od: "kriskel" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "radarek" <dbuba@NOSPAM@softsystem.pl> napisał w wiadomości
    > Czy naprawde uwazasz, ze to bedzie w porzadku ze strony banku?
    > Gdyby chociaz serwis internetowy ostrzegal, ze licznik bledow zbliza sie
    do
    > 50.

    Przeczytałeś dokładnie mój post. Napisałem, że nie w porządku jest to, że
    bank nie oddzwania natychmiast po takim zgłoszeniu. I to jest
    najpoważniejszy mankament.

    kriskel

  • 13. Data: 2003-10-29 12:13:22
    Od: "kriskel" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jarek Andrzejewski" <j...@d...com.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > latach użytkowania (a w tym czasie 49 błędach) po jednokrotnym
    > "omsknięciu" się palców podczas wpisywania hasła?

    Widzisz, może to nie jest tak bardzo pozbawione sensu. Np karta kredytowa
    Lukasa jest blokowana po trzykrotnym błędnym wprowadzeniu PIN, ale w całym
    okresie użytkowania karty. To znaczy nie musi nastąpić to w czasie jednego
    posiedzenia karty w bankomacie. Czy to przesada? Chyba nie. Nieprawny
    użytkownik po dwóch błędach wyjmuje kartę z bankomatu i wprowadza ją
    spowrotem. Gdyby kasowało licznik, to teraz znów mógłby wprowadzić sobie
    dwukrotnie błędny PIN i wyjąć kartę. Ale niestety zabezpieczenie pozwala
    wprowadzić mu jeszcze tylko jeden raz zły PIN i koniec.
    Podobnie z licznikiem mBanku. Ktoś wprowadza dwa razy zły kod i cofa stronę
    albo otwiera ponownie przeglądarkę i znowu wprowadza kody. Żeby nie
    zablokować może swobodnie wprowadzić kolejne dwa kody. I tak mógłby się
    bawić w nieskończoność. A w przypadku kiedy po 50 nieudanych próbach
    zostanie zablokowany dostęp, to masz sygnał, że ktoś próbował się włamać do
    Twojego konta.
    Czy to jest pozbawione sensu?

    kriskel

  • 14. Data: 2003-10-29 12:29:54
    Od: "Wojciech Nawara" <n...@o...pl>

    Użytkownik "kriskel" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > dwukrotnie błędny PIN i wyjąć kartę. Ale niestety zabezpieczenie pozwala
    > wprowadzić mu jeszcze tylko jeden raz zły PIN i koniec.

    Mam wrażenie, że niebyt rozumiesz to, o czym piszesz. Licznik 'mały' jest
    kasowany po wprowadzniu poprawnego kodu PIN. Wyjęcie karty nic nie da, bo
    próby autoryzacji są logowane w centrum autoryzacji. CA nawet nie wie, że
    karta jest wyjęta.

    > Podobnie z licznikiem mBanku. Ktoś wprowadza dwa razy zły kod i cofa
    stronę
    > albo otwiera ponownie przeglądarkę i znowu wprowadza kody. Żeby nie

    Nic mu to nie da - zastosuj logikę j/w

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara

  • 15. Data: 2003-10-29 12:32:41
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    Tue, 28 Oct 2003 18:26:13 +0100, w <bnm8io$27uk$1@foka1.acn.pl>, "plusz"

    > a ja życzę, żeby pozostałe 499999 klientów było bardziej rozsądnych :)

    Nie wiesz o co chodzi, to po co piszesz?

  • 16. Data: 2003-10-29 12:33:15
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    Wed, 29 Oct 2003 10:54:34 +0100, w <bno2ov$sl$1@news.onet.pl>, "kriskel"
    <k...@p...onet.pl> napisał(-a):

    > Teraz jak Ci się spieszy z przelewem, to twierdzisz, że za dużo
    > zabezpieczeń.
    > A przeważnie na grupie były głosy, że zabezpieczenia są niewystarczające.
    >
    > Ludziom ciężko dogodzić.

    Boże, następny sprawny umysłowo inaczej.

  • 17. Data: 2003-10-29 12:47:02
    Od: Artur Gawryszczak <g...@c...edu.pl._!_!_!_>

    kriskel wrote:
> [...]
    > mógłby się bawić w nieskończoność. A w przypadku kiedy po 50 nieudanych
    > próbach zostanie zablokowany dostęp, to masz sygnał, że ktoś próbował

    Nieresetowalny, niekonfigurowalny licznik do 50 bez żadnych zależności
    czasowych działający bez ostrzeżenia jest bez sensu. W szczególności
    można komuś zrobić DoS znając jedynie jego numer identyfikacyjny, który,
    w przeciwieństwie do hasła nie brzmi "********" i w związku z tym jest
    jakby mniej tajny.

    Niepokoi mnie to, że nie jestem w stanie określić jego wartości (czy ktoś
    próbował się od mLinki dowiedzieć tego?). Może to jest kilkanaście, może
    ze 30 (w ciągu roku) i nie wiem, czy np. blokada mnie nie złapie gdzieś
    za daleką granicą, gdzie różne proste rzeczy bywają nieco utrudnione.

    Jeśli już licznik miałby być to jakoś konkretniej konfigurowalny i jawnie
    pokazywany przy logowaniu, żeby można było zawczasu zareagować
    przynajmniej na własne błędnie wpisywane hasła, bo na czyjąś ewentualną
    złośliwość to się chyba łatwo nie da (chyba żeby jakiś token wprowadzić).

    --
    Pozdrówka,
    Artur

  • 18. Data: 2003-10-29 13:10:32
    Od: "kriskel" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Wojciech Nawara" <n...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > próby autoryzacji są logowane w centrum autoryzacji. CA nawet nie wie, że

    Przerobione na własnej skórze na VE. Włożenie karty, dwie błędne próby,
    wyjęcie karty. Ponowne włożenie karty, dwie błędne próby, wyjęcie karty.
    Ponowne włożenie karty, udana próba. Czyli za piątym razem się udało. Ani
    blokady, ani zatrzymania karty.

    Z dostępem do mBanku (internet) podobnie.

    Może jednak wiem co piszę, tylko różne są systemy kontroli (dla kart).

    kriskel

  • 19. Data: 2003-10-29 13:13:04
    Od: "kriskel" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Artur Gawryszczak" <g...@c...edu.pl._!_!_!_> napisał w
    wiadomości news:1702493.jhaLKZLOW4@phoenix...

> [...]
    > przynajmniej na własne błędnie wpisywane hasła, bo na czyjąś ewentualną
    > złośliwość to się chyba łatwo nie da (chyba żeby jakiś token wprowadzić).

    O. I to jest rozsądne. Konkretne rozwiązanie. A nie: to jest złe i
    zlikwidować.

    Pozdrawiam
    kriskel

  • 20. Data: 2003-10-29 13:16:46
    Od: "kriskel" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Radosław Popławski" <r...@a...net.pl> napisał w wiadomości

    > Boże, następny sprawny umysłowo inaczej.

    Nie mów do mnie "Boże". I nie musisz na grupie rozpowiadać o Twoim
    kalectwie.

    kriskel