  • 21. Data: 2003-10-29 13:22:28
    Temat: Re: mbank - komedia, a raczej tragedia
    Od: "Wojciech Nawara" <n...@o...pl>

    Użytkownik "kriskel" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:bnoe8b$9hd$1@news.onet.pl...

    > Przerobione na własnej skórze na VE. Włożenie karty, dwie błędne próby,
    > wyjęcie karty. Ponowne włożenie karty, dwie błędne próby, wyjęcie karty.
    > Ponowne włożenie karty, udana próba. Czyli za piątym razem się udało. Ani
    > blokady, ani zatrzymania karty.

    Skoro tak Ci się udało, uważam, że mógłbyś to zrobić za jednym 'zamachem' i
    też by przeszło. O blokadzie/zatrzymaniu karty decyduje CA.
    Nie pamiętam już która kartą, ale była taka jedna, na której próbowałem
    przez 5 minut wbijać błędne PINy i nie została ani zablokowana ani
    zatrzymana - w bankomacie ING, który normalnie kartę ING po wstukaniu 3x
    błędnego PINu chętnie połknie.

    Jednak tutaj nie rezerwuję sobie monopolu na wiedzę - być może bankomat ma
    też jakieś procedury zatrzymywania kart.

    > Z dostępem do mBanku (internet) podobnie.
    >
    > Może jednak wiem co piszę, tylko różne są systemy kontroli (dla kart).

    O ile w przypadku kart nie upieram się przy swoim, o tyle w przypadku
    logowania się do mBanku jestem pewien, że nie wiesz, o czym piszesz.
    Zamknięcie przeglądarki NIC Ci nie da. Próby logowania są zliczane na
    serwerze. Możesz dokonać błednych logowań:
    - z domu
    - z pracy
    - od teściowej

    i o ile nie nastąpiło między nimi poprawne logowanie - dostęp zostanie
    zablokowany po trzeciej próbie. Przeglądarka nie ma absolutnie nic do
    gadania.

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara

  • 22. Data: 2003-10-29 13:26:10
    Od: "kriskel" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Wojciech Nawara" <n...@o...pl> napisał w wiadomości

    > i o ile nie nastąpiło między nimi poprawne logowanie - dostęp zostanie
    > zablokowany po trzeciej próbie. Przeglądarka nie ma absolutnie nic do
    > gadania.

    No to musiałem mieć jakiegoś farta chyba. Bo mi nie zablokowało.
    Ale więcej razy, specjalnie, już czegoś takiego nie próbowałem.

    kriskel

  • 23. Data: 2003-10-29 13:27:34
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Wed, 29 Oct 2003 13:13:22 +0100, "kriskel" <k...@p...onet.pl>
    wrote:

    >Użytkownik "Jarek Andrzejewski" <j...@d...com.pl> napisał w wiadomości

    >Widzisz, może to nie jest tak bardzo pozbawione sensu. Np karta kredytowa
    >Lukasa jest blokowana po trzykrotnym błędnym wprowadzeniu PIN, ale w całym
    >okresie użytkowania karty. To znaczy nie musi nastąpić to w czasie jednego
    >posiedzenia karty w bankomacie. Czy to przesada? Chyba nie. Nieprawny

    IMHO przesada. Wystarczyłoby blokowanie po trzech _kolejnych_
    nieudanych próbach (tak jak to się dzieje w kartach elektronicznych)

    >użytkownik po dwóch błędach wyjmuje kartę z bankomatu i wprowadza ją
    >spowrotem. Gdyby kasowało licznik, to teraz znów mógłby wprowadzić sobie

    wyjęcie i włożenie nie kasowałoby. Dopiero wprowadzenie prawidłowego
    PINu.

    BTW: wydaje mi się, że się mylisz i jest tak, jak ja napisałem (tzn.
    trzy kolejne nieudane próby blokują.

    >Podobnie z licznikiem mBanku. Ktoś wprowadza dwa razy zły kod i cofa stronę
    >albo otwiera ponownie przeglądarkę i znowu wprowadza kody. Żeby nie

    ależ skąd. Wpiszesz źle, potem milion razy dobrze, potem znów innego
    dnia źle i potem znów wiele razy dobrze,... , potem raz źle - i już
    nie masz szansy na poprawkę, bo przez ostatni 1000 dni 50 razy się
    myliłeś.

    >Czy to jest pozbawione sensu?

    IMHO tak

    --
    Jarek Andrzejewski

  • 24. Data: 2003-10-29 13:53:35
    Od: "Wojciech Nawara" <n...@o...pl>

    > No to musiałem mieć jakiegoś farta chyba. Bo mi nie zablokowało.
    > Ale więcej razy, specjalnie, już czegoś takiego nie próbowałem.

    To spróbuj chociażby z zamykaniem przeglądarki. Będzie Cię to kosztować
    najwyżej 1 impuls. I zobaczysz wtedy, że licznik 'duży' ma sens - ale nie w
    takim wykonaniu, jak obecnie. Powinien zliczać próby powiedzmy przez miesiąc
    od daty dokonania błędnego logowania. No dobra, niech będzie nawet dwa
    miesiące. Ale to, co jest obecnie - głupota totalna. Licznik 'mały' wychwyci
    błędne logowania pod rząd. Bo licznik mały [jak zresztą i duży] - jest na
    serwerze - nie w przeglądarce.

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara

  • 25. Data: 2003-10-29 14:02:36
    Od: "kriskel" <k...@p...onet.pl>

    > Ale to, co jest obecnie - głupota totalna. Licznik 'mały' wychwyci
    > błędne logowania pod rząd. Bo licznik mały [jak zresztą i duży] - jest na
    > serwerze - nie w przeglądarce.

    Ja się nie upieram, że obecny duży licznik jest dobry. Uważam tylko, że nie
    można twierdzić, że jest całkiem bezsensowny. Tylko jego działanie powinno
    być (to fakt) inne.

    kriskel

  • 26. Data: 2003-10-29 14:43:47
    Od: "kriskel" <k...@p...onet.pl>

    > IMHO tak

    Są trzy prawdy. Moja prawda, twoja prawda i g...no prawda.
    Poczytaj sobie moje posty powyżej (głównie z W. Nawarą). A w odpowiedzi nie
    wyrywaj zdań z kontekstu. O ile wiesz co to jest kontekst.

    kriskel

  • 27. Data: 2003-10-29 15:54:55
    Od: "Kamil Muszynski" <g...@h...pl>

    > Teraz jak Ci się spieszy z przelewem, to twierdzisz, że za dużo
    > zabezpieczeń.
    > A przeważnie na grupie były głosy, że zabezpieczenia są niewystarczające.

    ja uwazam, ze zabezpieczenia sa generalnie ok

    > Ludziom ciężko dogodzić.

    fakt

    > Zastanów się, czy gdyby odblokowali Ci natychmiast dostęp po Twoim
    > pierwszym
    > telefonie miałbyś dobre zdanie o systemie zabezbieczeń. Śmiem wątpić.

    mialbym dobre zdanie gdyby oddzwonili do mnie natychmiast !
    a nie nastapnego dnia po 13, kiedy przelew by poszedl jeszcze kolejny dzien
    pozniej

    >Inną sprawą jest, że w
    > takiej sytuacji oddzwonienie powinno nastąpić natychmiast.

    no wlasnie to nie inna sprawa tylko wlasnie glowny problem

    KM

  • 28. Data: 2003-10-29 19:13:18
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    Wed, 29 Oct 2003 14:16:46 +0100, w <bnoek1$b1o$1@news.onet.pl>, "kriskel"
    <k...@p...onet.pl> napisał(-a):

    > Użytkownik "Radosław Popławski" <r...@a...net.pl> napisał w wiadomości

    > Nie mów do mnie "Boże". I nie musisz na grupie rozpowiadać o Twoim
    > kalectwie.

    Nie piszę do Ciebie. Ale pisząc o kalectwie chyba masz na myśli własne -- bo
    trzeba być wyjątkowo kontuzjowanym umysłowo, żeby nie widzieć wad obecnego
    rozwiązania i na poczekaniu nie wymyślić "lekarstwa".

  • 29. Data: 2003-10-29 19:15:29
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    Wed, 29 Oct 2003 14:13:04 +0100, w <bnoed3$a4s$1@news.onet.pl>, "kriskel"
    <k...@p...onet.pl> napisał(-a):

    > Użytkownik "Artur Gawryszczak" <g...@c...edu.pl._!_!_!_> napisał w
    > wiadomości news:1702493.jhaLKZLOW4@phoenix...

    > O. I to jest rozsądne. Konkretne rozwiązanie. A nie: to jest złe i
    > zlikwidować.

    Czy z toba wszystko w porządku? Nikt nie pisze, że ogólnie zabezpieczanie jest
    złe, tylko że jest obecnie zrobione wyjątkowo bezmyślnie.

    A lepsze zabezpieczenie lub usprawnienie obecnego to chyba niemal każdy z tej
    grupy wymyśli na poczekaniu.

  • 30. Data: 2003-10-29 19:27:59
    Od: "Krzysztof K. Maj" <kmaj@REMOVE_IT.krak.eu.org>

    W wiadomości news:bnof5k$dc6$1@news.onet.pl,
    kriskel napisał:

    > No to musiałem mieć jakiegoś farta chyba. Bo mi nie zablokowało.
    > Ale więcej razy, specjalnie, już czegoś takiego nie próbowałem.

    Myślę, że należy rozróżnić dwa różne przypadki:
    1. Wprowadzenie błędnego hasła
    2. Problemy z transmisją.

    ad 1. Moja żona niechcący włączyła CapsLock i po 3-krotnym wpisaniu hasła
    jej konto zostało natychmiast zablokowane.
    ad 2. Jakiś czas temu mBank miał jakieś problemy z działaniem, a ja akurat
    miałem pilny przelew do wykonania. Pierwsza próba logowania - złe hasło.
    Druga próba - hasło wpisywałem bardzo uważnie, na pewno wpisałem hasło
    poprawnie - znowu komunikat o niewłaściwym haśle. Trzecia i czwarta próba -
    identyczna sytuacja i identyczny komunikat, a konto nie zostało zablokowane!
    Na tej podstawie wnioskuję, że czasami bywa tak, że pomimo podania
    poprawnego hasła serwer je odrzuca, ale wówczas chyba nie powiększa licznika
    błędów.

    --
    Pozdrowienia
    Krzysztof K. Maj