    From: "Mark" <b...@i...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: nieczyste?? zagrywki PBK/BPH
    Date: Tue, 31 Jan 2006 12:04:06 +0100

    Przez moje lenistwo i niedopatrzenie PBK/BPH naciągnął mnie na prawie 200zł.
    Otóż, odebrałem swoją drugą z kolei VISĘ silver, zapłaciłem za nią, by ją
    aktywować musiałem udać się osobiście do banku. Nie uczyniłem tego do tej
    pory zresztą, korzystałem z VISY z Mbanku.
    Minął rok noszenia nieaktywnej karty w portfelu. Moja nieaktywna karta VISA
    została obciążona kwotą 75zł opłaty rocznej.
    Nie dostałem żadnego pisma o tym fakcie. Stanu VISY Silver przez internet
    też nie sprawdzałem.
    Po miesiącu do tych 75zł doszło 50zł opłaty karnej za brak wpłaty kwoty
    minimalnej - nie mam niestety ustanowionej automatycznej spłaty z konta.
    Tym razem dostałem pismo, ale przeczytałem je na dzień przed ważnym wyjazdem
    w weekend. Nie zdążyłem spłacić karty (chciałem osobiście wczoraj, ale nie
    wyszło z braku czasu, a raczej chorych godzin pracy tego banku) i dostałem
    kolejne 50zł kary.

    1. dlaczego ten bank pracuje tylko w godz. 9-16? przynajmniej placówka gdzie
    mam konto? Czy to przypadkiem nie idiotyzm? Jakaś chora pozostałość po
    czasach szalejącego komunizmu?
    2. jakim cudem bank ściągnął sobie pieniądze z MOJEJ do tego NIEAKTYWNEJ
    karty kredytowej?
    3. jakim cudem bank, który potrafi ściągnąć pieniądze z MOJEJ NIEAKTYWNEJ
    karty kredytowej, nie potrafił spłacić zadłużenia z konta powiązanego? (na
    koncie przez cały czas jest kasa). Dlaczego by to zrobić muszę OSOBIŚCIE
    złożyć pisemną, podpisaną dyspozycję, a jako, że pracuję od 8-16 to muszę
    brać wolne by to zrobić? Dlaczego karta VISA nie potrzebuje takich pisemnych
    dyspozycji?

    I najważniejsze, czy jest jakiś sposób by te pieniądze do mnie wróciły?
    Generalnie średnio mi się podoba motyw ściągnięcia pieniędzy z mojej
    nieaktywnej karty kredytowej (której oczywiście nie sprawdzam), średnio mi
    się podoba motyw braku informacji o takim fakcie (mógłby chociaż alert przez
    net wyskoczyć - mam dostęp internetowy do konta), średnio mi się podoba
    wytłumaczenie banku jakoby pokryć tego nie mogli z mojego konta, mimo, że
    przecież co miesiąc sobie ściągają opłatę za prowadzenie konta (rozumiem, że
    takie przepisy, ale one są idiotyczne i godzące w interesy klienta), średnio
    mi się podoba brak możliwości załatwienia czegokolwiek przez ich zafajdaną
    infolinię podczas gdy godziny pracy tej postkomunistycznej instytucji nie
    sprawiają, że wizytuję ten bank codziennie...

    Jedyny plus, że w końcu mnie ten bank zmotywował do zamknięcia u nich
    rachunku. Będę bogatszy o 10zł miesięcznie, po 20 miesiącach mi się zwróci..