eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankireklamacja w Inteligo - długie › reklamacja w Inteligo - długie
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news2.icm.edu.pl!fu-berlin.de!postnews.google.com!y80g2
    000hsf.googlegroups.com!not-for-mail
    From: p...@w...pl
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: reklamacja w Inteligo - długie
    Date: 16 Mar 2007 05:34:12 -0700
    Organization: http://groups.google.com
    Lines: 109
    Message-ID: <1...@y...googlegroups.com>
    NNTP-Posting-Host: 83.23.67.137
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    X-Trace: posting.google.com 1174048453 29848 127.0.0.1 (16 Mar 2007 12:34:13 GMT)
    X-Complaints-To: g...@g...com
    NNTP-Posting-Date: Fri, 16 Mar 2007 12:34:13 +0000 (UTC)
    User-Agent: G2/1.0
    X-HTTP-UserAgent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.8.1.2)
    Gecko/20070219 Firefox/2.0.0.2,gzip(gfe),gzip(gfe)
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: y80g2000hsf.googlegroups.com; posting-host=83.23.67.137;
    posting-account=xM0eXg0AAACtKnHFwH0EuRFZmAK9gMht
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:410340
    [ ukryj nagłówki ]

    4.10.2006 ok. 9 rano - Dostaję SMSa z banku z informacją o płatności
    1575,30 na rzecz jakiegoś serwisu epassporte.com. Później okaże się,
    że jest to serwis oferujący wirtualne karty do płacenia w Internecie.
    Wygląda na to, że złodziej doładował tam swoją kartę na kwotę 500$.
    Natychmiast dzwonię do banku, gdzie informuję o zajściu i zastrzegam
    kartę. Pracownik, który przyjmuje zgłoszenie informuje mnie, że nic
    nie może zrobić! Jeśli dane do tej transakcji zostały podane
    poprawnie, nie może jej unieważnić, mimo, że pod transakcję jak pod
    każdą inną kartową zakładana jest blokada na kilka dni! Dowiaduję się,
    że jest to normalna praktyka banku i że jedyne co powinienem zrobić to
    zgłosić pisemnie reklamację dostarczając zaświadczenie z policji o
    zgłoszeniu kradzieży. Jadę na policję, gdzie ok. 3 godzin zajmuje mi
    składanie zeznań oraz tłumaczenie na czym polega bank internetowy i
    jak się płaci kartą w Internecie. Wysyłam tego samego dnia dokumenty
    faxem oraz pocztą.

    6.10.2006 kwota zostaje z mojego konta odblokowana i tym samym
    potrącona na rzecz złodzieja.

    Kilka dni później dzwoni do mnie kobieta z banku, która informuje
    mnie, że dokumenty wpłynęły i że będzie zajmować się moją reklamacją.
    OK., pomyślałem naiwnie, stwierdzą, że transakcja nie była
    przeprowadzona w ogóle z Polski i po sprawie. Przy okazji kobieta
    poinformowała mnie, że reklamacja może potrwać ponad 3 miesiące, bo
    muszą czekać na odpowiedź Visy. Na mój zarzut, że do konta jako jedyną
    oferują kartę, którą można płacić w Internecie dostałem poradę, że
    przecież mogę sobie do płatności internetowych mieć osobne subkonto i
    za każdym razem je doładowywać. Szkoda, że nie uprzedzają o tym przed
    faktem.


    Początek grudnia - Po moim telefonie do banku, gdzie próbuję
    dowiedzieć się, co z moją reklamacją na moje konto wpływa kwota
    1468,10 (mniejsza od tej, którą reklamowałem o ok. 100zł). Są to
    pieniądze wirtualne, gdyż zostaje ona natychmiast zablokowana na
    poczet reklamacji do 3 stycznia. Jak dowiaduję się od pani prowadzącej
    moją sprawę, w razie uznania reklamacji zostanie ona odblokowana i tym
    samym odzyskam pieniądze.

    27 grudnia - dostaję sms z banku korekta minus 1468,10. Żadnego
    telefonu z banku - nic! Po prostu saldo mniejsze o tą kwotę. Dzwonię
    wściekły do banku, bo z smsa wynika po prostu, że z konta znów paruje
    mi spora kwota (w sms nie ma informacji, że znika kwota zablokowana).
    Oczywiście, jak się domyśliłem bank nie uznaje mojej reklamacji i
    kwota wcześniej zabezpieczona na jej poczet znika z konta. Żądam
    przesłania pisemnej odpowiedzi wraz z kopią korespondencji banku z
    Visą.

    8 stycznia 2007 - moja cierpliwość się kończy - dzwonię do banku pytam
    się co jest grane - kiedy dostanę odpowiedź na piśmie. Dowiaduję się,
    że odpowiedź została dziś wysłana - czyli przygotowanie odpowiedzi do
    wysłania trwało 12 dni.

    19 stycznia - dostaję pierwszą(!) po trzech miesiącach pisemną
    odpowiedź na reklamację. Wynika z niej w skrócie, że reklamowana
    transakcja została przeprowadzona prawidłowo. Adres i kod CVV2 został
    podany prawidłowo i nie ma podstaw do uznania reklamacji. Dołączone są
    też kopie dokumentów z Visy potwierdzających prawidłowość
    złodziejskiej transakcji. Doszukałem się w nich, że adres wcale nie
    został podany prawidłowo, bo nie zgadzał się numer domu oraz kod
    pocztowy. Dodatkowo, pani Monika M. prowadząca moją reklamację
    proponuje mi skontaktowanie się osobiście z ePassporte.com. To już
    uważam za gruby nietakt, o czym piszę w następnym piśmie do banku. W
    końcu kto tu załatwia reklamację? Ja czy bank?

    Kilka dni później piszę wniosek o powtórne rozpatrzenie reklamacji
    wytykając nieprawidłowe dane podane przy transakcji. Wytykam też
    bankowi sposób dostarczania karty - w zwykłym niezabezpieczonym
    liście, ze wszystkimi danymi potrzebnymi do transakcji razem z
    cudownym kodem CVV2.

    Po prawie miesiącu otrzymuję odpowiedź, w której bank podtrzymuje
    swoją decyzję, wyjaśniając, że do autoryzacji transakcji wystarczy
    CVV2. Bank szybko zmienia zdanie. Teraz okazuje się już, że wystarczy
    sam kod CVV2 a błędny adres nie ma znaczenia. Dziwne to podejście,
    zważywszy, że przy byle połączeniu z konsultantem chcą szczegółowych
    danych razem z nazwiskiem panieńskim matki. Ponownie też proponują mi
    skontaktowanie się z ePassporte.com, tak jakby nie czytali tego co
    wcześniej napisałem. Na prośbę dosłania brakującej kartki w
    korespondencji banku z Visą odpisują, że nie przyślą bo nie - jest to
    własność banku.

    Wygląda, na to, że przestali odpisywać na moje pisma, jestem teraz na
    etapie rezygnacji z Inteligo.


    Pozdrawiam

    Piotr

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1