-
Data: 2007-03-16 12:34:12
Temat: reklamacja w Inteligo - długie
Od: p...@w...pl szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]4.10.2006 ok. 9 rano - Dostaję SMSa z banku z informacją o płatności
1575,30 na rzecz jakiegoś serwisu epassporte.com. Później okaże się,
że jest to serwis oferujący wirtualne karty do płacenia w Internecie.
Wygląda na to, że złodziej doładował tam swoją kartę na kwotę 500$.
Natychmiast dzwonię do banku, gdzie informuję o zajściu i zastrzegam
kartę. Pracownik, który przyjmuje zgłoszenie informuje mnie, że nic
nie może zrobić! Jeśli dane do tej transakcji zostały podane
poprawnie, nie może jej unieważnić, mimo, że pod transakcję jak pod
każdą inną kartową zakładana jest blokada na kilka dni! Dowiaduję się,
że jest to normalna praktyka banku i że jedyne co powinienem zrobić to
zgłosić pisemnie reklamację dostarczając zaświadczenie z policji o
zgłoszeniu kradzieży. Jadę na policję, gdzie ok. 3 godzin zajmuje mi
składanie zeznań oraz tłumaczenie na czym polega bank internetowy i
jak się płaci kartą w Internecie. Wysyłam tego samego dnia dokumenty
faxem oraz pocztą.
6.10.2006 kwota zostaje z mojego konta odblokowana i tym samym
potrącona na rzecz złodzieja.
Kilka dni później dzwoni do mnie kobieta z banku, która informuje
mnie, że dokumenty wpłynęły i że będzie zajmować się moją reklamacją.
OK., pomyślałem naiwnie, stwierdzą, że transakcja nie była
przeprowadzona w ogóle z Polski i po sprawie. Przy okazji kobieta
poinformowała mnie, że reklamacja może potrwać ponad 3 miesiące, bo
muszą czekać na odpowiedź Visy. Na mój zarzut, że do konta jako jedyną
oferują kartę, którą można płacić w Internecie dostałem poradę, że
przecież mogę sobie do płatności internetowych mieć osobne subkonto i
za każdym razem je doładowywać. Szkoda, że nie uprzedzają o tym przed
faktem.
Początek grudnia - Po moim telefonie do banku, gdzie próbuję
dowiedzieć się, co z moją reklamacją na moje konto wpływa kwota
1468,10 (mniejsza od tej, którą reklamowałem o ok. 100zł). Są to
pieniądze wirtualne, gdyż zostaje ona natychmiast zablokowana na
poczet reklamacji do 3 stycznia. Jak dowiaduję się od pani prowadzącej
moją sprawę, w razie uznania reklamacji zostanie ona odblokowana i tym
samym odzyskam pieniądze.
27 grudnia - dostaję sms z banku korekta minus 1468,10. Żadnego
telefonu z banku - nic! Po prostu saldo mniejsze o tą kwotę. Dzwonię
wściekły do banku, bo z smsa wynika po prostu, że z konta znów paruje
mi spora kwota (w sms nie ma informacji, że znika kwota zablokowana).
Oczywiście, jak się domyśliłem bank nie uznaje mojej reklamacji i
kwota wcześniej zabezpieczona na jej poczet znika z konta. Żądam
przesłania pisemnej odpowiedzi wraz z kopią korespondencji banku z
Visą.
8 stycznia 2007 - moja cierpliwość się kończy - dzwonię do banku pytam
się co jest grane - kiedy dostanę odpowiedź na piśmie. Dowiaduję się,
że odpowiedź została dziś wysłana - czyli przygotowanie odpowiedzi do
wysłania trwało 12 dni.
19 stycznia - dostaję pierwszą(!) po trzech miesiącach pisemną
odpowiedź na reklamację. Wynika z niej w skrócie, że reklamowana
transakcja została przeprowadzona prawidłowo. Adres i kod CVV2 został
podany prawidłowo i nie ma podstaw do uznania reklamacji. Dołączone są
też kopie dokumentów z Visy potwierdzających prawidłowość
złodziejskiej transakcji. Doszukałem się w nich, że adres wcale nie
został podany prawidłowo, bo nie zgadzał się numer domu oraz kod
pocztowy. Dodatkowo, pani Monika M. prowadząca moją reklamację
proponuje mi skontaktowanie się osobiście z ePassporte.com. To już
uważam za gruby nietakt, o czym piszę w następnym piśmie do banku. W
końcu kto tu załatwia reklamację? Ja czy bank?
Kilka dni później piszę wniosek o powtórne rozpatrzenie reklamacji
wytykając nieprawidłowe dane podane przy transakcji. Wytykam też
bankowi sposób dostarczania karty - w zwykłym niezabezpieczonym
liście, ze wszystkimi danymi potrzebnymi do transakcji razem z
cudownym kodem CVV2.
Po prawie miesiącu otrzymuję odpowiedź, w której bank podtrzymuje
swoją decyzję, wyjaśniając, że do autoryzacji transakcji wystarczy
CVV2. Bank szybko zmienia zdanie. Teraz okazuje się już, że wystarczy
sam kod CVV2 a błędny adres nie ma znaczenia. Dziwne to podejście,
zważywszy, że przy byle połączeniu z konsultantem chcą szczegółowych
danych razem z nazwiskiem panieńskim matki. Ponownie też proponują mi
skontaktowanie się z ePassporte.com, tak jakby nie czytali tego co
wcześniej napisałem. Na prośbę dosłania brakującej kartki w
korespondencji banku z Visą odpisują, że nie przyślą bo nie - jest to
własność banku.
Wygląda, na to, że przestali odpisywać na moje pisma, jestem teraz na
etapie rezygnacji z Inteligo.
Pozdrawiam
Piotr
Następne wpisy z tego wątku
- 16.03.07 15:00 witek
- 16.03.07 17:45 cef
- 16.03.07 18:37 SDD
- 16.03.07 18:39 SDD
- 16.03.07 19:16 Adam Płaszczyca
- 16.03.07 20:04 zil
- 16.03.07 20:06 Krzysztof Szmergiel
- 16.03.07 20:09 Krzysztof Szmergiel
- 16.03.07 20:45 Tomasz Motyliński
- 16.03.07 20:57 Adam Płaszczyca
- 16.03.07 23:19 witek
- 16.03.07 23:20 witek
- 16.03.07 23:30 witek
- 16.03.07 23:35 witek
- 17.03.07 01:12 Wojciech Nawara
Najnowsze wątki z tej grupy
- Tak doi się "wisienkobiorców" Nie tylko w kasynach ;-)
- Zamykanie konta dziecka.
- Czy apka bankowa to gra komputerowa?
- Co nalezy do Cinkciarza, a co do Conotoxia ?
- jak tacy debile
- Konto wspólne w N26.
- Bank z archaicznym uwierzytelnianiem.
- Re: Akumulatorki...
- Usiłuję zapłacić za energetyzację...
- w Polsce jest kryzys
- mBank mKsiegowosc
- gotówkowe zjeby
- Mamy WZROST! O 50% wzrosła ilość kredytów gotówkowych
- Jutro to dziś...
- leć gołombeczku
Najnowsze wątki
- 2025-01-09 Tak doi się "wisienkobiorców" Nie tylko w kasynach ;-)
- 2024-12-31 Zamykanie konta dziecka.
- 2024-12-31 Czy apka bankowa to gra komputerowa?
- 2024-12-23 Co nalezy do Cinkciarza, a co do Conotoxia ?
- 2024-12-21 jak tacy debile
- 2024-12-13 Konto wspólne w N26.
- 2024-12-09 Bank z archaicznym uwierzytelnianiem.
- 2024-12-04 Re: Akumulatorki...
- 2024-12-03 Usiłuję zapłacić za energetyzację...
- 2024-11-13 w Polsce jest kryzys
- 2024-11-12 mBank mKsiegowosc
- 2024-11-06 gotówkowe zjeby
- 2024-11-01 Mamy WZROST! O 50% wzrosła ilość kredytów gotówkowych
- 2024-11-01 Jutro to dziś...
- 2024-10-22 leć gołombeczku