    From: kimbus <k...@g...com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: tajemnica bankowa a skarbówka?
    Date: Wed, 12 Aug 2009 11:30:59 +0200

    MarekZ pisze:

    > A to już Cię podpytam jak tu zajrzałeś. :)

    -aś :)

    > Czy w przypadku gdy policjant zapisał sobie kompletnie wirtualne dane
    > adresowe z dowodu rejestracyjnego albo prawa jazdy, ja nie stawię się na
    > to takie niby "przedstawienie zarzutów" (albo w drugim wariancie nawet
    > stawię się i podtrzymam ten wirtualny adres), a następnie nie odbiorę
    > żadnego pisma z sądu, można mówić o prawidłowym doręczeniu w trybie
    > zastępczym? Skoro nie zostało doręczone żadne pismo w sprawie? Mogłem
    > przecież w międzyczasie zmienić adres... A samo sporządzenie wniosku o
    > ukaranie chyba niczego nie powoduje jeszcze w tym względzie (nawet jeśli
> [...]

    Odpowiem cytując stosowny przepis z Kodeksu postępowania w sprawach o
    wykroczenia, który wszystko wyjaśnia:
    art. 38 § 2 "Przy pierwszym wysłuchaniu oraz w wypadku, o którym mowa w
    art. 54 § 7 (odstąpienie od wysłuchania), osoba podejrzana o popełnienie
    wykroczenia ma obowiązek wskazać adres dla doręczeń w kraju; w razie
    nieuczynienia tego pismo wysłane pod ostatnio znanym adresem w kraju
    albo jeżeli adresu tego nie ma, załączone do akt sprawy, uważa się za
    doręczone, o czym należy ją pouczyć.

    > Ale zastanawia mnie nagminnośc tego niewpisywania tych punktów. Ja
    > naprawdę dość sporej ilości mandatów nie przyjmuję, więc chyba podczas
    > którejś kontroli drogowej rzuciliby mi w twarz przynajmniej: "no i co
    > pan nam tu kłamie, że zero punktów". Dziwne.

    Co do nagminności, to niestety nie wiem jak to wygląda.