  • 11. Data: 2009-10-20 14:58:57
    Temat: Re: tajemnica bankowa a życie prywatne :)
    Od: z...@o...pl

    > Hmm za moim czasów nie istniały "partnerki życiowe" tylko konkubiny,
    > jak również na konkubinat nie mówiono "partnerstwo życiowe".

    1) nie interesujcie się moim łóżkiem i tym czy sformalizowałem swoją miłość
    przed urzędnikiem cywilnym bądź kościelnym, bo sobie tego _nie_życzę_ !!!!!

    2) to że Twoje/Pana otoczenie nie szanuje innych ludzi albo reprezentuje
    ciasny ciemnogrodzki zaścianek, ew. musi się rozpaczliwie dowartościowywać
    przez poniżanie innych ludzi słowami takimi jak wyżej zacytowane, nie jest
    żadnym wskazaniem, aby ludzie na poziomie mieli naśladować czyjąś ciemnotę
    i naśladować postępowanie niegodne nie tylko chrześcijanina ale i człowieka!

    3) jeszcze za moich czasów (nie tak dalekich, jestem przed 40-stką)
    nie mówiono np. "dziecko niepełnosprawne" ale "dziecko ułomne"
    albo "dziecko kalekie", ew. "kaleka" i mówili to m.in. _lekarze_.

    Wszechstronny rozwój społeczeństwa powoduje wzrost wrażliwości społecznej,
    m.in. objawiający się w stosowaniu grzecznego i kulturalnego języka,
    języka szanującego godność innych ludzi, ich wolność, ich decyzje...

    4) nie rozmawiamy o bankowości _przedwojennej_ ale o tej _współczesnej_.

    5) proszę także uświadomić mnie, czy za Twoich / Szanownego Pana czasów
    znano tylko określenia mąż i żona czy także określenie "partner małżeński"
    oraz objaśnić czy partner małżeński jest "partnerem życiowym" czy nie jest

    6) czy dobrze zgadłem że w Twoich oczach kobieta nawet poślubiona mężowi
    nigdy nie będzie "partnerką" ani osobą ("kimś") tylko zawsze "czymś"
    gorszym od swojego "pana i władcy"? Jeśli tak, to nie mamy o czym mówić!

  • 12. Data: 2009-10-20 15:03:56
    Od: z...@o...pl

    > Za czasów mojej babci istniały jeszcze dziwniejsze słowa, wierz mi.

    na szczęście rozwój społeczny sprawił, że obecnie stosowany jest
    bardziej chrześcijański język, szanujący godność drugiego człowieka.

  • 13. Data: 2009-10-20 15:07:39
    Od: z...@o...pl

    > Za czasów mojej babci istniały jeszcze dziwniejsze słowa, wierz mi.

    dziwisz się, że człowiek o jakże wspaniałej, podkreślającej chrześcijanski
    szacunek dla życia każdego człowieka, ksywie "pavulon" dyszy nienawiścią?

    jeśli ktoś utożsamia siebie z mordercami w lekarskim kitlu, czego się
    można po nim spodziewać? napewno nie szacunku wobec innego czlowieka!

  • 14. Data: 2009-10-20 15:41:13
    Od: Clegan <c...@g...com>

    On 20 Paź, 16:58, z...@o...pl wrote:

    > 2) to że Twoje/Pana otoczenie nie szanuje innych ludzi albo reprezentuje
    > ciasny ciemnogrodzki zaścianek, ew. musi się rozpaczliwie dowartościowywać
    > przez poniżanie innych ludzi słowami takimi jak wyżej zacytowane,
    Możesz mi wytłumaczyć co takiego poniżającego jest w słowie
    konkubinat ? Bo to normalnie stosowane nazewnictwo chociażby przez
    prawników.

    > Wszechstronny rozwój społeczeństwa powoduje wzrost wrażliwości społecznej,
    > m.in. objawiający się w stosowaniu grzecznego i kulturalnego języka,
    > języka szanującego godność innych ludzi, ich wolność, ich decyzje...
    Czyli na osoby krótkowidzące (np. mnie) będą odtąd mówili
    "dalekowidzący inaczej" ? Niech żyje poprawność polityczna :-)))

  • 15. Data: 2009-10-20 15:49:48
    Od: "Feromon" <f...@w...pl>

    Użytkownik <z...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zaczął ściemniać że to jest "sprawa prywatna". Bardzo sie zdziwił, kiedy ja
    > udając zdenerwowanie uświadomiłem go że "jestem partnerem życiowym" pani X
    > i właśnie dlatego ciekawi mnie jakie "prywatne sprawy" mogą łączyć jakiegoś
    > obcego mężczyznę i moja partnerkę życiową. Pan się mocno speszył, zapewne
    > zaczerwienił (szkoda że nie miałem podglądu video) i jąkając się zaczął się
    > tłumaczyć że sprawa dotyczy "relacji finansowych z bankiem".
    >
    > ja rozumiem, tajemnica bankowa rzecz głupia ale świeta
    > ale po co ten pan mnie okłamuje że to "sprawa prywatna"?

    Ja miałem telefon, na komórkę, z obcego mi numeru warszawskiego:

    - Dzwonię z Jakiegośtam Banku. Pan Iksiński?
    - Tak
    - W celu weryfikacji proszę podać pesel
    - A w jakiej sprawie pan dzwoni
    - Ne mogę powiedzieć jeśli nie jestem pewien że to pan jest Iksiński
    - A ja nie podam pesela jak się nie dowiem w jakiej sprawie
    - To w takim razie będzie pan musiał sam dzwonić do banku.
    - To dowidzenia

    Zadzwoniłem do banku. Nikt ode mnie nic nie chciał.
    Czy mój pesel ma wartość na wolnym rynku???

    Pozdrawiam
    Feromon

    PS. Swojej "partnerce życiowej" (od 25 lat) pozwalam na prywatne rozmowy z
    mężczyznami ;)) ale w życiu
    nie dotykam jej komórki, na wszelki wypadek... Wtedy Ona nie dotyka też mojej...

  • 16. Data: 2009-10-20 16:27:55
    Od: z...@o...pl

    > Możesz mi wytłumaczyć co takiego poniżającego jest w słowie
    > konkubinat ? Bo to normalnie stosowane nazewnictwo chociażby
    > przez prawników.

    samo słówko jest obojętne emocjonalnie ale całe zdanie ma wydźwięk ksenofobiczny.
    sens: "Albo popierasz łojca inwestora albo w ogień piekielny jawnogrzeszniku" :P
    ksenofob to ktos kto mówi: "wszyscy inni niż ja są z definicji gorsi ode mnie"

  • 17. Data: 2009-10-20 17:01:58
    Od: z...@o...pl

    > PS. Swojej "partnerce życiowej" (od 25 lat)
    > pozwalam na prywatne rozmowy z mężczyznami ;))

    ja też :P a faceta bredzącego coś o "sprawach prywatnych"
    potraktowałem w wyżej opisany sposób tylko dlatego że ściemniał
    bo nie lubię jak ktoś mnie okłamuje (no ok, nie kłamał ale tylko
    manipulował bo chodziło o kartę kredytową nie firmową a osobistą
    a więc jednak sprawa dotyczyła życia prywatnego a nie firmowego)

  • 18. Data: 2009-10-20 18:34:10
    Od: Clegan <c...@g...com>

    On 20 Paź, 18:27, z...@o...pl wrote:

> [...]
    > ksenofob to ktos kto mówi: "wszyscy inni niż ja są z definicji gorsi ode mnie"
    Czytam, czytam i nie mogę się tego doczytać. Wrażliwa się nam ta 40-
    letna młodzież zrobiła, oj wrażliwa :-)
    Tylko nie wiem czy to akurat znak postępu cywilizacyjnego.

  • 19. Data: 2009-10-20 19:37:22
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    z...@o...pl writes:

    > dziwisz się, że człowiek o jakże wspaniałej, podkreślającej chrześcijanski
    > szacunek dla życia każdego człowieka, ksywie "pavulon" dyszy nienawiścią?

    Pavulon to chyba jakis lek?

    > jeśli ktoś utożsamia siebie z mordercami w lekarskim kitlu,

    Pavulon to nieozywiony przedmiot. Mordercy, jesli o to samo chodzi,
    chyba nie byli w lekarskich kitlach (sanitariusze, czy sanitariusz, to
    chyba nie lekarze)?

    Tak tylko dla scislosci.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 20. Data: 2009-10-20 19:40:31
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    p...@o...eu writes:

    > Hmm za moim czasów nie istniały "partnerki życiowe" tylko konkubiny,

    Jedno z drugim nie ma nic wspolnego, zarowno zona jak i konkubina moze
    byc (i moze nie byc) partnerka zyciowa.

    > jak również
    > na konkubinat nie mówiono "partnerstwo życiowe".

    I slusznie, bo to sa niezalezne rzeczy.
    --
    Krzysztof Halasa