    From: Maciej Pilichowski <b...@S...FM>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Bezpieczenstwo eKarty -- dowolne operacje banku?
    Date: Fri, 06 May 2005 20:34:22 +0200

    Hej,

    Prawde mowiac zwatpilem juz w to co widze, wiec moze opisze rzecz,
    tak jak obserwowalem ja na rachunkach.
    mBank, eKonto, eKarta.

    Polowa kwietnia, zakupy w sklepie via eKarta. Ok, laduje eKarte
    dokladnie do takiego poziomu ile mam zaplacic, dokonuje autoryzacji
    via PolCard, wszystko ok, kasa jest zablokowana na eKarcie. Ok.
    Koncowka kwietnia, bank odblokowuje mi kase na eKarcie /przyczyny
    nie sa istotne, powiedzmy, ze zrezygnowalem z zakupu, bo sie za dlugo
    ciagnela realizacja -- rezygnacja dla ustalenia uwagi w sklepie/.
    Jesli sie dobrze orientuje zablokowanej kasy na eKarcie klient tak sam
    z siebie nie moze odblokowac, zgadza sie?
    No dobrze, kasa do mnie wrocila, wiec eKarte dla bezpieczenstwa w
    ogole rozladowalem, przeszla mi na eKonto, a stamtad przerzucilem ja
    na eMax.

    No i pare dni pozniej czyli dzisiaj wchodze na konto, a tam na
    eKoncie debet. Skad? Ano nagle, nie wiem, czy sklep, czy bank z
    wlasnej inicjatywy uznal, ze robie jakies zakupy, wiec przy zerowym
    stanie eKarty /dokladniej MIMO zerowego stanu/ i BEZ mojej autoryzacji
    kase przelal na rzecz sklepu!!!

    Moze bym sie mocno wkurzyl, gdyby nie pare rzeczy:
    a) zmartwieniem mLinki bylo tylko to, czy rzeczywiscie cos w tym
    sklepie kupilem, czy jednak zrezygnowalem z zakupu /a to przeciez nie
    sprawa banku, co i za ile kupuje/
    b) eKarta to mialo byc to ponoc bezpieczenstwo, ze nikt mi nie
    sciagnie kasy z rachunkow, bo zakupy moga byc tylko do wysokosci
    dostepnych srodkow -- wiec skad tu debet
    c) zakup mozliwy jest tylko przy autoryzacji operacji, a tej tu brak,
    ok autoryzowalem zakup, ale 2 tygodnie temu
    d) no i irytujaca maniera systemu mbankowego, ze eKarta i eKonto w
    historii jest trzymana wspolnie, jesli bym ladowal i rozladowywal
    eKarte 5 razy dziennie w historii tego nie widze

    Czy to ja jestem marudny, czy mBank zawalil sprawe? Chcialem w sumie
    rzecz zbyc, ale im wiecej o tym mysle, to tym bardziej jestem
    przekonany, ze to bank pokpil sprawe. Bede jednak od nich chcial
    jednak te kase -- to niedopuszczalne, zeby bank robil sobie jakies
    operacje za moimi plecami i wbrew regulaminowi, ktory sam ustala.

    uff, wyzalilem sie :-) Wszystkie porady i wskazowki mile widziane.

    milego dnia zycze
    hej
    --
    Maciej "MACiAS" Pilichowski http://bantu.fm.interia.pl/

    M A R G O T --> http://www.margot.cad.pl/
    automatyczny tłumacz (wczesna wersja rozwojowa) angielsko-polski