  • Data: 2005-05-06 21:12:59
    Temat: Re: Bezpieczenstwo eKarty -- dowolne operacje banku?
    Od: "K.K." <e...@d...wytnij.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Ok, tak jak pisalem, w swietle regulaminu -- faktycznie. W swietle
    > zdrowego rozsadku i bycia user-friendly to tylko utrudnianie zycia.
    > Jezeli bym zalozmy wyjechal na miesiac, to na moim koncie wisialby
    > piekny debet, bo "bankowi sie przypomnialo".

    Nie bankowi, lecz sprzedawcy, choć opóźnienie nie musi wynikać z jego winy
    lub z winy mBanku.

    > No i wlasnie -- do licha, ta karta nie jest karta debetowa,

    To jest karta debetowa podpięta do rachunku bankowego. Nie inaczej.

    > Autoryzacja miala miejsce w polowie kwietnia. Skoro widze powrot
    > srodkow do mojej dyspozycji, to znaczy /dla mnie/ ze pieniadze sa moje
    > i uzylem ich pozniej zgodnie z moim kaprysem.

    Użyłeś ich nieświadomy skutków. Zauważ jednak, że możliwe są takie sytuacje,
    kiedy to tylko ty wiesz, że ta transakcja nigdy nie zostanie rozliczona. W
    jakiś sposób odwołałeś zamówienie, więc świadom funkcjonowania eKarty możesz
    spokojnie zadysponować tą kwotą. Czy chciałbyś się jej na wieki pozbyć? ;-)

    > Dziwne, ze w przelewach takich cudow nie ma -- dostalbym od kogos
    > przelew, ale nadawca rozmyslilby sie i bank wycofalby mi te pieniadze.

    Tak mniej więcej odbywa się odwołanie przelewu w ramach polecenia zapłaty,
    więc takie cuda jednak w przelewach też mają swoje odzwierciedlenie ;-)

    > IMHO maja jakas luke w systemie albo komus sie nie chcialo doszlifowac
    > produktu, no i lataja to takimi nonsensownymi zapisami.

    To jest typowe działanie kart, dla których dopuszczono transakcje zdalne.

    > Ok, ale jako KLIENT mowie, ze powinno to byc widoczne. W koncu to o
    > moja wygode chodzi, prawda?

    Nie tyle powinno, co mogłoby być. Musu brak.

    > Ok, to juz po lekturze doprecyzuje -- bank pokpil sprawe w stworzeniu
    > logicznego i przyjaznego klientowi systemu.

    Nic innego raczej nie stworzy, bo zewnętrzne ograniczenia systemowe na to
    teraz nie pozwalają, ale jego opis mógłby być przystępniejszy.
    Chowanie po regulaminach w obecnej formie raczej nie służy tak mBankowi, jak
    i jego klientom, szczególnie gdy weźmiemy pod uwagę ich przekrój, ale bez
    obrazy :)
    Po prostu dla wielu jest to pierwszy kontakt z bankiem o tak rozbudowanej
    funkcjonalności.

    > Dzieki za link. Anyway, fakt, ze w ciagu kilku lat juz, ale drugi
    > minus dla mBanku -- mam awersje do kombinatorow.

    Wszędzie to samo. Różnica może być w tym, że mBank zadbał o bezpieczeństwo,
    tam gdzie jest to możliwe. W Inteligo sam musiałbyś o nie zadbać, co mało
    kto czyni.

    > milego dnia zycze
    > hej

    Pozdrawiam