  • Data: 2005-05-06 22:52:25
    Temat: Re: Bezpieczenstwo eKarty -- dowolne operacje banku?
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Fri, 06 May 2005 22:13:19 +0200, Maciej Pilichowski
    <b...@S...FM> wklepał(-a):

    >Po drugie -- skoro nie bylo srodkow, bank powinien nie dopuscic do
    >autoryzacji! No, zgodnie z normalna logika, bo juz wiem, ze regulamin
    >swoje.

    Przecież autoryzacja była - środki były na ekarcie, no nie? Dlatego autoryzacja
    się powiodła.

    >Autoryzacja miala miejsce w polowie kwietnia. Skoro widze powrot
    >srodkow do mojej dyspozycji, to znaczy /dla mnie/ ze pieniadze sa moje
    >i uzylem ich pozniej zgodnie z moim kaprysem.

    Już ci pisano, że rozliczenie transakcji może być później i bank nie ma na to
    wpływu. Nawet jeśli byłaby blokada środków, to mogłoby się zdarzyć, że
    rozliczenie przyszłoby po wygaśnięciu blokady.

    >Dziwne, ze w przelewach takich cudow nie ma -- dostalbym od kogos
    >przelew, ale nadawca rozmyslilby sie i bank wycofalby mi te pieniadze.
    >IMHO maja jakas luke w systemie albo komus sie nie chcialo doszlifowac
    >produktu, no i lataja to takimi nonsensownymi zapisami.

    Przecież nikt ci nie zabrał żadnych pieniędzy! Blokada nie oznacza przekazania
    gdzieś twoich pieniędzy, a jedynie zapewnienie odpowiedniej kwoty na rozliczenie
    transakcji. Nie wiem, gdzie widzisz lukę w systemie, ale w taki sposób działają
    rozliczenia większości transakcji bezgotówkowych. A to, że nie doczytałeś, to
    już twój problem.