  • 21. Data: 2007-08-04 16:33:47
    Temat: Re: Jaką karte wybrać jako pierwsza KK
    Od: "k...@g...pl" <k...@g...pl>

    wiadomościnews:46b44400$1@news.home.net.pl...

    > W PL nie istniają obecnie terminale elektroniczne bez pinpada.
    >
    > marekz

    W niektórych hipermarketach kasy mają wbudowane czytniki kart i w
    takich przypadku za Chiny Demokratyczne nie można transakcji
    autoryzować pinem. Tylko podpis.

  • 22. Data: 2007-08-04 16:45:05
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

    Użytkownik <k...@g...pl> napisał w wiadomości
    .com...

    W niektórych hipermarketach kasy mają wbudowane czytniki kart i w
    takich przypadku za Chiny Demokratyczne nie można transakcji
    autoryzować pinem. Tylko podpis.

    W tych hipermarketach są podpinane zewnętrzne pinpady.

    marekz

  • 23. Data: 2007-08-04 16:46:03
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    <k...@g...pl> wrote in message
    .com...

    > W niektórych hipermarketach kasy mają wbudowane czytniki kart i w
    > takich przypadku za Chiny Demokratyczne nie można transakcji
    > autoryzować pinem. Tylko podpis.

    Ale tylko w niektorych. Carrefour ma zintegrowane kasy a autoryzacja jest
    potwierdzana PINem.

    MK

  • 24. Data: 2007-08-04 16:47:04
    Od: "krzymek" <krzymek_WYTNIJ_@_WYTNIJ_terramail.pl>

    > Karta Money.pl (wydawana przez BZ WBK) jest wypukła, autoryzowana PINem i
    > za darmo pod warunkiem pięciu transakcji w miesiącu.

    To jak narzie wydaje się najodpowiedniejsza karta dla mnie.
    Czy ta karta Money.pl ma jakieś wady, czy są jakieś kruczki w umowie ?
    --
    ---==[ krzymek ]==---

  • 25. Data: 2007-08-04 17:02:16
    Od: "Znacznik" <z...@T...pl>

    Użytkownik "krzymek" napisał w wiadomości

    > To jak narzie wydaje się najodpowiedniejsza karta dla mnie.
    > Czy ta karta Money.pl ma jakieś wady, czy są jakieś kruczki w umowie ?

    BZWBK ma dosyć konkretne umowy i z tego co do tej pory zauważyłem to nie
    stosują jakichś małych literek i tego typu sztuczek. Nie ma tam również
    sztywnego zapisu typu zgoda na wystawienie BTE na 100000zł niezależnie od
    limitu karty. Dla mnie jest to tzw. "primary card" chociaż nie mam akurat
    żadnej z co-brand'owych.

    Pozdrawiam.

  • 26. Data: 2007-08-04 17:04:46
    Od: "Maciej Loret" <m...@p...pl>

    Witam.

    > Karta Money.pl (wydawana przez BZ WBK) jest wypukła, autoryzowana PINem i
    > za darmo pod warunkiem pięciu transakcji w miesiącu.

    Wszędzie tylko PINem?
    Bo jeśli podobnie jak mariażowa BZWBK z Pomarańczą, to nie wszędzie...

    --
    Pozdrawiam, Maciej Loret
    Przydatne linki dla właścicieli Alfa Romeo, ale nie tylko:

  • 27. Data: 2007-08-04 17:22:54
    Od: Piotr Gralak <g...@g...pl>

    MK napisał(a):

    > BTW jakby siegnac do archiwum to jeszcze ze 3 lata temu ludzie wiele
    > osob piszacych na liste bala sie uzywania kart w Internecie, tak jak
    > dzis PINowania ;).

    Doskonale wiesz, dlaczego tak jest. Bo w RP III, III i pół, IV
    (whatever) jak się zdarzy jakiś fraud, to bank zwykle umywa ręce, a ty
    możesz sobie iść do sądu i za 5 lat może wygrasz.

    PG

  • 28. Data: 2007-08-04 17:27:23
    Od: Miernik <p...@p...miernik.name>

    Maciej Loret <m...@p...pl> wrote:
    > Witam.

    > Wszędzie tylko PINem? Bo jeśli podobnie jak mariażowa BZWBK z
    > Pomarańczą, to nie wszędzie...

    Pewnie wszędzie z wyjątkiej POSów PekaoSA które autoryzuje PINem tylko
    karty Maestro. Nie wiem jak Citibank, ale tam to coś w ogóle są jaja z
    kartami chipowymi, bo jak się sczyta pasek to krzyczy że trzeba czipem,
    ale czipem w ogóle nie widzi nic. Gdzieniegdzie w Polcardzie też był ten
    problem, np kiedyś w punkcie sprzedaży biletów ZTM w Warszawie na stacji
    Metra plac Wilsona.

    --
    Miernik
    http://miernik.name/

  • 29. Data: 2007-08-04 17:34:14
    Od: "krzymek" <krzymek_WYTNIJ_@_WYTNIJ_terramail.pl>

    > Wszędzie tylko PINem?
    > Bo jeśli podobnie jak mariażowa BZWBK z Pomarańczą, to nie wszędzie...

    Nie traktuj tego "wszędzie" tak dosłownie, mi wystarczy że w supermarkecie
    będzie można pin zapodać, jaki miałes przypadek że ta pomarańczowa była na
    podpis ?
    --
    ---==[ krzymek ]==---

  • 30. Data: 2007-08-04 17:45:01
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Miernik" <p...@p...miernik.name> wrote in message

> [...]
    > ale czipem w ogóle nie widzi nic. Gdzieniegdzie w Polcardzie też był ten
    > problem, np kiedyś w punkcie sprzedaży biletów ZTM w Warszawie na stacji

    O ile nic sie nie zmienilo to wystarczy jeszcze raz paskiem przeciagnac i
    pojdzie. Pisalem juz kilka razy, ze chip BZWBK dziala w Polsce prawidlowo
    tylko w POSach CardPoint, ale zawsze znalazl sie ktos kto to podwazal.

    MK