eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiPłatność kartą w sieci - ponowne pobraniePłatność kartą w sieci - ponowne pobranie
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!3.eu.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!news.uzoreto.com!aioe.org!peer02.ams4!peer.am4.highwinds-
    media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostr
    ada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: Marek <f...@f...com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Płatność kartą w sieci - ponowne pobranie
    Date: Wed, 16 Dec 2020 11:47:35 +0100
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Message-ID: <a...@n...neostrada.pl>
    User-Agent: Groundhog 2.08 Newsreader for Android
    http://83.220.108.211/bins/groundhog/
    Lines: 26
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 178.183.113.142
    X-Trace: 1608115658 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 515 178.183.113.142:55334
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 2266
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:654608
    [ ukryj nagłówki ]

    Miałem taką sytuację: płatność w sklepie internetowym (w Danii),
    kartą wirtualną mBanku, ktora wcześniej została załadowana
    odpowiednią kwotą, po transakcji została założona blokada. Po kilku
    dniach ponowne pobranie środków na tą transakcję (kwota o kilkanaście
    zł mniejsza niż pierwotna blokada) i brak zdjęcia blokady. Efektem
    jest ujemne saldo na rachunku (w momencie drugiego obciążenia było
    niewielkie saldo dodatnie ale mniejsze od kwoty transakcji).
    Infolinia banku tłumaczy, że niektórzy operatorzy płatności tak robią
    czyli wykorzystują preautoryzację aby dokonać (drugiej) płatności i
    nie zdejmują pierwotnej blokady, która sama wygaśnie.
    Jak to się ma do tego głoszonego bezpieczeństwa płatności kartą
    skoro można robić klientowi takie numery i blokować mu ponownie
    konto? Po co ta blokada skoro z niej nie pobrano środków? Ja nie
    autoryzowałem tej drugiej transakcji tylko pierwszą więc jakim prawem
    została pobrana ponownie kwota? Czy w związku z tym mogę reklamować
    to drugie pobranie?
    Z czego bank zapłacił, skoro na rachunku nie było środków a w
    momencie drugiego pobrania karta wirtualna została rozładowana?
    Czy taka preautoryzacja daje możliwość pobrania większej kwoty niż
    pierwotna blokada?
    W mojej ocenie, jako klienta po takim numerze całe tę
    "bezpieczeństwo" a szczególnie zaufanie kart wirtualnych można o kant
    dupy potłuc.

    --
    Marek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1