  • 51. Data: 2008-07-17 08:06:56
    Temat: Re: Przelew podwójnie wysłany przez bank (działanie na szkodę ba
    Od: " finder24" <f...@N...gazeta.pl>

    > Przecie=BF na przelewie jest numer konta nadawcy, wi=EAc na to samo konto=
    > =20
    > wypadaloby te pieni=B1dze zwr=F3ci=E6.

    Zauważcie, że w tej całej sytuacji ja jestem zarówno nadawcą jak i odbiorcą.
    Co z tego, że wrócę sobie pieniądze na konto, z którego wysłałem przelew?
    Przecież bank sam sobie nie może wziąć sobie pieniędzy z mojego konta, bo to
    byłaby już kradzież.

  • 52. Data: 2008-07-17 08:07:04
    Od: " finder24" <f...@N...gazeta.pl>

> [...]

    Przecież bank sam sobie nie może wziąć sobie pieniędzy z mojego konta, bo to

    finder24

  • 53. Data: 2008-07-17 08:22:56
    Od: " finder24" <f...@N...gazeta.pl>

    > art. 405 KC
    > "Kto bez podstawy prawnej uzyskał korzyść majątkową kosztem innej osoby,
    > obowiązany jest do wydania korzyści w naturze, a gdyby to nie było możliwe,
    > do zwrotu jej wartości."
    >
    > Korzyść to nie tylko nienależna wpłata, ale i procent. W końcu procent
    > uzyskany jest kosztem innej osoby, która w tym czasie gdyby posiadała
    > pieniądze sama mogła otrzymywać od niej procent.

    A co w sytuacji gdy pieniądze zbierane przez jakiś czas zostały przesłane na
    moje konto docelowe w banku, w którym mam kredyt hipoteczny po to żeby go
    nadpłacić? I co się okazało? Pieniądze rzeczywiście zostały automatycznie
    przez system pobrane i kredyt został nadpłacony. Ja natomiast dowiedziałem się
    kilka dni później, że był błąd i muszę oddać pieniądze, których nie mam. Bo
    przecież poszły na spłatę kredytu zupełnie poza moją wolą.

    pozdrawiam,
    finder24

  • 54. Data: 2008-07-17 09:29:15
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Thu, 17 Jul 2008 08:22:56 +0000 (UTC), " finder24"
    <f...@N...gazeta.pl> wrote:

> [...]
    >kilka dni później, że był błąd i muszę oddać pieniądze, których nie mam. Bo
    >przecież poszły na spłatę kredytu zupełnie poza moją wolą.

    To wesoła sytuacja, bo nie musisz zwracać.

    Art. 409
    Obowiązek wydania korzyści lub zwrotu jej wartości wygasa, jeżeli ten,
    kto korzyść uzyskał, zużył ją lub utracił w taki sposób, że nie jest
    już wzbogacony, chyba że wyzbywając się korzyści lub zużywając ją
    powinien był liczyć się z obowiązkiem zwrotu.
    --
    ___________ (R)
    ___________/ GG: 3524356

  • 55. Data: 2008-07-17 10:17:11
    Temat: Re: Przelew podwójnie wysłany przez bank (działanie na szkodę banku)
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl> writes:

    > Przecież na przelewie jest numer konta nadawcy, więc na to samo konto
    > wypadaloby te pieniądze zwrócić.

    A co bedzie gdy bank je sobie wezmie (drugi raz)? W koncu
    nieprawidlowe ksiegowania bank moze sam korygowac.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 56. Data: 2008-07-17 10:17:56
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "MK" <m...@i...pl> writes:

    > Jak przelejesz na konto nadawcy, to sytuacje sie zmieni o
    > tyle, ze bank bedzie musial dochodzic kasy od drugiej strony.

    To akurat klienta nie powinno interesowac.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 57. Data: 2008-07-17 10:19:57
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    e...@g...com writes:

    > To zadzwoń na infolinię - oni potwierdzą Ci nr konta, wiem bo
    > sprawdzałem.

    Pisemnie, zeby mozna bylo sie wybronic w razie problemu? :-)
    --
    Krzysztof Halasa

  • 58. Data: 2008-07-17 10:23:51
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl> writes:

    > Bank który sie pomylił. Konto banku sprawdzisz w KRS.

    Co "bank który sie pomylił"?
    Sugerujesz ze w KRS sa listy kont bankow? W takim razie co to takiego
    ten KRS :-)
    --
    Krzysztof Halasa

  • 59. Data: 2008-07-17 10:25:14
    Od: "Ope" <a...@a...co.uk>

    W skrocie to lepiej nigdzie tych pieniedzy nie przelewaj, bo potem bank i
    tak moze skorygowac zapis na koncie, a ty bedziesz mial problem, ze
    podwojnie oddales. Zachowaj sie dokladnie tak jakby tobie zginely jakies
    pieniedza. Masz niezgodnosc salda i ja zareklamuj. I to zadaniem banku jest
    dokonanie korekty, bez zadnych dzialan z twojej strony. Dodatkowo dzieki
    potwierdzeniu reklamacji bedziesz kryty, bo zglosiles niezgodnosc, a wiec
    nie ma mowy o bezpodstawnym wzbogaceniu sie. Mialem podobne sytuacje i
    efektem tego sa obciazenia w historii konta z opisem w stylu "omylkowo
    zaksiegowane przez BPH". Kluczem jest, aby te pieniadze byly zdjete z konta
    przez bank, a nie przez wlasciciela. Telefony od doradcow w stylu "to
    przeleje pan na konto banku" to ulatwianie sobie przez nich zycia poprzez
    omijanie procedur (fakt, procedury sa dosc czasochlonne, a presja czasu
    ostra), ale jesli pozniej beda problemy (oddasz, a bank i tak sciagnie) to
    doradca bedzie mial ciebie tam, gdzie swiatlo nie dochodzi.

    Moja rada: zadnego unoszenia sie, kazania bankowi pisac podanie (to juz moze
    byc postrzegane jako obstrukcja). Po prostu skladasz reklamacje i prosisz o
    wyjasnienie sprawy tajemniczego przelewu, a takze korekte jesli nie jest
    przeznaczony do ciebie. Wszystko zgodnie z prawem i procedurami - nic na
    skroty.

    pozdr

  • 60. Data: 2008-07-17 10:28:34
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    e...@g...com writes:

    > Nie martw się - to nie jest kwestia kosztów:) W sytuacji gdy liczy się
    > czas i dotarcie do źródła a polecony nie daje gwarancji odebrania
    > korespondencji w okresie wakacyjnym praktykuje się inne rozwiązania,
    > ale jeśli chcesz na piśmie myślę że nie ma sprawy:P

    Jasne jasne, bo akurat w tym przypadku liczy sie czas i dotarcie do
    zrodla, a jak "zrodlo" jest na wakacjach w np. Patagonii albo w innej
    Afryce, i wyjatkowo ma dzialajacy telefon, to bank najwyzej za koszty
    roamingu chce jeszcze zaplacic - co na dobre wyjdzie, bo okaze sie ze
    bank musi jeszcze doplacic, i nie trzeba bedzie czekac na powrot
    klienta i zlecenie przelewu w oddziale.
    --
    Krzysztof Halasa