  • 41. Data: 2008-07-16 21:56:48
    Temat: Re: Przelew podwójnie wysłany przez bank (działanie na szkodę banku)
    Od: e...@g...com

    > Czy Ty przypadkiem nie przenosisz doświadczeń z jakiegoś private bankingu na
    > normalną bankowość detaliczną?
    > Korzystałem z usług "paru" banków i jedyni ludzie którzy mnie "kojarzyli"
    > to były osoby prowadzące sprawę mojego kredytu hipotecznego.

    Ja mam obecnie produkty (konta/fundusze/KK) w 12 różnych bankach i tam
    gdzie już nastąpił kontakt bezpośredni z doradcą - kojarzę wszystkich
    nie tylko po wizytówkach, więc dla mnie np. Jan Kowalski z oddziału X
    nie jest anonimowy.

    > A poza tym ... klient naprawdę nie musi wiedzieć jak to wygląda "z drugiej
    > strony". Klient chce mieć pewność, że zwróci kasę właściwej osobie.
    > Kontakt telefoniczny tego nie zapewnia.

    To zadzwoń na infolinię - oni potwierdzą Ci nr konta, wiem bo
    sprawdzałem.

    > Który może być nieskuteczny.
    > KJ

    Ale mimo wszystko bardziej skuteczny niż korespondencja listowna.

    Pozdr.
    e.

  • 42. Data: 2008-07-16 22:13:22
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Animka" <a...@t...nie.ja.wp.pl> wrote in message

    > Przecież na przelewie jest numer konta nadawcy, więc na to samo konto
    > wypadaloby te pieniądze zwrócić.

    Jesli pomylka nastapila z winy banku, to bank skorygowal juz swoj blad
    (zwrocil kase klientowi). Bank utworzy specjalne konto na odzyskane srodki.
    Jak przelejesz na konto nadawcy, to sytuacje sie zmieni o tyle, ze bank
    bedzie musial dochodzic kasy od drugiej strony.
    W ogole dyskusja na ten temat wydaje mi sie dziwna. Przypomijcie sobie swoje
    stanowisko w tej dyskusji przy skladaniu najblizszej raklamacji karcianej...
    Tylko nie przez telefon... w koncu bank moze pomyslec, ze to kawal... ;).

    MK

  • 43. Data: 2008-07-16 22:13:23
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2008-07-16 23:37 Kamil Jońca napisał/a:

    > A poza tym ... klient naprawdę nie musi wiedzieć jak to wygląda "z drugiej
    > strony". Klient chce mieć pewność, że zwróci kasę właściwej osobie.
    > Kontakt telefoniczny tego nie zapewnia.

    Klient dobrze wie od kogo ten omyłkowy przelew przyszedł.
    Widzi numer konta na tym przelewie. Powinien się skontaktować z nadawcą
    w ceu wyjaśnienia tej pomyłki.

    --
    animka

  • 44. Data: 2008-07-16 22:22:41
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2008-07-17 00:13 MK napisał/a:

> [...]
    > Jak przelejesz na konto nadawcy, to sytuacje sie zmieni o tyle, ze bank
    > bedzie musial dochodzic kasy od drugiej strony.

    Nie wiedziałam. Dzięki za informację.

    --
    animka

  • 45. Data: 2008-07-16 22:30:24
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

    Drogi Kolego - wydaje mi się że nie masz zbyt mocnej świadomości jak
    to wygląda z drugiej strony. Wyobraź sobie że jesteś doradcą, który
    otrzymuje pocztą wewn. priorytet z centrali związany z PILNYM
    kontaktem do pewnej grupy klientów (raport na popołudnie). Najszybiej
    sprawę załatwisz telefonicznie. Dzwonisz jako doradca do SWOICH
    klientów (do których jesteś przypisany), a więc co do zasady nawzajem
    powinniście się co najmniej kojarzyć, dzwonisz z nr który nie jest
    zastrzeżony a więc ktoś ma wątliwości może oddzwonić do oddziału, lub
    osobiście tą kwestię wyjaśnić. Dla osób, które mają dalej obiekcje
    myślę że bank przekaże odpowiednią korespondencję ale z kilku względów
    (także nie wymienionych przeze mnie - np. jaką mamy pewność że adres
    do korespondencji jest nadal aktualny, czy też odbiorca nie jest na 2-
    tyg. wakacjach etc.) preferuje się najpierw kontakt telefoniczny.

    pozdr.
    e.

    po siedmiu latach w banku mam jednak pewna swiadomosc, nie wiem jakie ty
    masz doswiadczenie....

    doradca dzwoni do "swoich" klientow? swoich to mają doradcy w private
    bankingu, ale w naszym kraju mają ich tak wielu
    więc nawet oni nie są w stanie wszystkich kojarzyc, nie wspominam nawet o
    zwyklych doradcach klienta, ktorzy obsuguja setki jak nie wiecej osob...czy
    jak idziesz do banku to za kazdym razem obsluguje cie ta sama osoba?
    niestety, ale pracownicy wielu bankow dzwonia na komorki z "numeru
    prywatnego", co nie wplywa pozytywnie na ich identyfikacje...
    sprawa o ktorej piszemy dotyczy problemu banku - nie mojego jako klienta, z
    doswiadczenia wiem, ze jezeli bank ma do mnie wazna sprawe to
    wysyla pismo listem rejestrowanym (listy zwykle traktuje jak ulotki), aby
    miec pewnosc, ze klient pismo otrzymal!

    telefon z banku w takiej sprawie NIE zalatwia absolutnie niczego, mozna o
    czyms poinformowac klienta, ale nie podawac numerow kont do przelewu - to
    swiadczy jedynie o braku profesjonalizmu pracownika banku

    w kazdym razie ja w przedmiotowej sytuacji poprosilbym (nawet podczas tej
    rozmowy) o oficjalne pismo z wyjasnieniem przyczyny błędu, wskazaniem
    sposobu postępowania (przelew na konto) oraz stosownym podpisem i pieczatka

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 46. Data: 2008-07-16 22:32:18
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

    Klient dobrze wie od kogo ten omyłkowy przelew przyszedł.
    Widzi numer konta na tym przelewie. Powinien się skontaktować z nadawcą
    w ceu wyjaśnienia tej pomyłki.

    widzi numer konta i co z tego? w jaki sposob ma sie z nadawca przelewu
    skontaktowac? numer konta to nie numer telefonu!

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 47. Data: 2008-07-16 23:22:22
    Od: "S.T." <n...@p...onet.pl>

    > Klient dobrze wie od kogo ten omyłkowy przelew przyszedł.
    > Widzi numer konta na tym przelewie. Powinien się skontaktować z nadawcą
    > w ceu wyjaśnienia tej pomyłki.

    Jasne, nie ma to jak uważnie przeczytać pierwszy post w wątku ;-P

    Ten klient był zarówno nadawcą jak odbiorcą przelewu,
    Bank wysłał przelew 2x, ale nadawcę obciażył tylko raz.
    w ten sposób nadawca będący jednocześnie odbiorcą wzbogacił
    się o kwotę jednego przelewu.
    Ma pogadać sam ze sobą i co wyjaśnić? ;-)))
    Może dałby radę, gdyby jednocześnie był jeszcze właścielem banku ... ;D

  • 48. Data: 2008-07-17 07:03:38
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Wed, 16 Jul 2008 17:37:10 +0200, "Piotr [trzykoty]"
    <t...@o...pl> wrote:

    >Jeśli ja bym je inwestował i osiągał korzyści a Ty nie mógł to tak. Ale jak
    >ja otrzymam jedynie kasę, ale nie będę z tego miał innych korzyści, to
    >oddaje tylko kasę, a nie jakieś wyimaginowane korzyści. Mnie nie interesują
    >Twoje przychody, jakie miałbyś mieć, dla mnie ważne są tylko moje korzyści
    >osiągnięte Twoim majątkiem, które zgodnie z prawem nie należą do mnie.

    Mylisz strony.
    Jesli bank omyłkowo posłał dwa razy pieniądze, to bank sam sie
    pozbawił możliwości dysponowania kasą. Bank teraz prosi o zwrot
    pieniędzy i pieniądze dostaje minus koszty jakie poniósł ten, kto ich
    pieniądze przechowywał przez jakiś czas.
    Nie są należne dla banku żadne inne pieniądze. To, co przez czas od
    otrzymania kasy do wezwania do zwrotu z pieniędzmi sie działo banku
    nie obchodzi i nie ma prawa obchodzić.
    --
    ___________ (R)
    ___________/ GG: 3524356

  • 49. Data: 2008-07-17 07:04:45
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Wed, 16 Jul 2008 20:38:37 +0200, Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
    wrote:

    >A skad wiesz kto napisze? Jak pozniej udowodnisz ze nie wiedziales ze
    >ten list jest falszywy, a konto otworzone "na slupa"?

    Bank który sie pomylił. Konto banku sprawdzisz w KRS.
    --
    ___________ (R)
    ___________/ GG: 3524356

  • 50. Data: 2008-07-17 08:03:09
    Temat: Re: Przelew podwójniewysłany przez bank (działanie na szkodę b
    Od: " finder24" <f...@N...gazeta.pl>

> [...]
    > Ma pogadać sam ze sobą i co wyjaśnić? ;-)))
    > Może dałby radę, gdyby jednocześnie był jeszcze właścielem banku ... ;D

    Zgadza się. Sam ze sobą wszystko wyjaśniłem :)

    Wracając do sedna, napisałem już wcześniej, że wysłałem pismo do banku, który
    upomniał się o pieniądze. Ale przyszło mi do głowy jeszcze jedno. Tak
    naprawde, w historii finansowej konta, z którego wyszedł przelew wszystko się
    zgadza tzn. nie ma w tej historii zdublowanej pozycji jakiegokolwiek przelewu.
    Ten przelew został zdublowany gdzieś wewnątrz systemów. Z tej racji,
    pomyślałem, że należy wysłać pismo także do drugiego banku, w którym
    prowadzony jest rachunek docelowy. Jak się okaże, że po zwrocie pieniędzy
    pierwszemu bankowy, drugi bank nie upomni się o to samo.

    Podsumowując, wysłałem pisma do obu banków. Dzisiaj otrzymałem kolejny telefon
    z pierwszego banku z pytaniem o te pieniądze i wyjaśniłem, że z konieczności
    zabezpieczenia swoich interesów wystąpiłem pisemnie do obu banków od pisemne
    wyjaśnienie tej sytuacji. Po otrzymaniu korespondencji z obu banków i
    uzyskaniu pewności do kogo należą pieniądze i że nie będę obciążony
    dwukrotnie, z miejsca odsyłam pieniądze do właściciela.

    Mam nadzieję, że pomyślałem o wszystkim. Nie chciałbym w jakikolwiek sposób
    odpowiadać za sytuację, której nie spowodowałem.

    pozdrawiam,
    finder24