  • Data: 2012-08-17 09:05:57
    Temat: Re: A propos lokowania pieniędzy w złoto ...
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 16 Aug 2012 15:35:56 +0200, Andrzej Lawa
    <a...@l...SPAM_PRECZ.com> wrote:

    >A ja twierdzę, że nie ma nic pewnego, a "wartość" złota wynika obecnie w
    >90% wyłącznie z tradycji.

    to i tak duuuuużo więcej niż "tradycja wartości" jakiejkolwiek waluty.

    >Przestaniesz przypisywać mi swoje urojone teorie? Czy to celowe
    >działanie, czy tylko twoja wrodzona głupota?

    skoro nie jesteś w stanie jasno przekazać swoich myśli (być może z
    wrodzonej głupoty, byś może z innych przyczyn), to pozostaje miejsce
    dla domysłów. Dlatego zresztą używam określenia "wydaje się".

    > dodatku jest mało płynne - jak masz uncjowa monetę, a potrzebujesz coś
    >kupić za pół uncji, to kto ci wyda resztę w złocie? ;->

    a jak masz działkę 3000 mkw, a potrzebujesz coś kupić za 2mkw? :-)
    Ale oczywiście zgadzam się, że waluta jest łatwiej podzielna. Problem
    jest taki, że (według mnie) dziś możesz mieć waluty na uncję, a
    jutro... waluty tyle samo, ale za towar za pół uncji reszty już nie
    będzie.

    >Jeśli łupnie na prawdę potężny kryzys walut i wszystkie pójdą w
    >hiperinflację, to będzie wojna jak cholera i będziesz musiał się
    >pozbywać swojego złota kupując chleb czy ziemniaki po kilka gramów za
    >kilogram.

    zapewne tak. Za to boję się, że Ty za walutę nie kupisz nawet tego.

    >I pamiętaj - metale mają tendencję do promieniowania wtórnego.
    >
    >Ciekawe za ile ktoś weźmie złoto świecące w ciemnościach? ;->

    no tak, nie pomyślałem o tym. Już wyrzuciłem obrączkę do śmietnika, a
    sztaby pozawijałem w ołów i schowałem w Kowarach :-) Ufff...
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski