eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiApel posłanki LPR do głównych ekonomistów i analityków (BARDZO WAŻNE) › Re: Apel posłanki LPR do głównych ekonomistów i analityków (BARDZO WAŻNE)
  • Data: 2004-06-28 16:24:47
    Temat: Re: Apel posłanki LPR do głównych ekonomistów i analityków (BARDZO WAŻNE)
    Od: "Kazimierz" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > też
    > 82mld. A
    > żeby
    > branżowym...
    > akcje
    >
    > Zwiekszenie kapitalizacji gieldy nie poprawi plynnosci. Wrecz przeciwnie.
    > Zamiast na sile szukac kolejnych spolek SP, ktore wejda na gielde lepiej
    > pomysleliby jak zachecic indywiduwalnych inwestorow, spekulantow, traderow
    > do pozostania na tym rynku i obracania papierami. Dzieki takim inwestorom
    > poprawi sie plynnosc. A tylko plynnosc rynku przyciagnie wiekszych
> [...]

    -----------------------

    te problemy dostrzega LPR bardzo wyraźnie

    oto pytania dwóch posłanek LPR, na które premier Belka bał się odpowiedzieć

    co jest skandalem

    4 kadencja, 77 posiedzenie, 5 dzień (24.06.2004)

    30 punkt porządku dziennego:
    Przedstawienie przez prezesa Rady Ministrów programu działania Rady Ministrów
    z wnioskiem o udzielenie jej wotum zaufania.

    ,,

    Poseł Gabriela Masłowska:

    Panie Marszałku! Wysoka Izbo! Panie Premierze! Południowy Koncern
    Energetyczny według naszej wiedzy zamierza niedługo przeprowadzić emisję
    obligacji o wartości 600 mln zł. Kwota emisji wynosi zaledwie 1,2% aktywów OFE
    z maja tego roku. Proszę mi odpowiedzieć na pytanie: Czy wedle pańskiej wiedzy
    OFE zainteresowane są nabyciem tego rodzaju obligacji? Czy byłoby to opłacalne
    dla przyszłych emerytów, służyłoby wzrostowi gospodarczemu, tworzeniu miejsc
    pracy?

    Jeśli odpowie pan twierdząco, to stawiam kolejne pytanie: Czy może pan
    obiecać, że nakłoni pan ministra Jacka Sochę, aby spotkał się w tej sprawie z
    przedstawicielami funduszy emerytalnych w terminie do 15 lipca tego roku?

    Czy może pan powiedzieć, dlaczego zdaniem pana emisję tę będzie
    przeprowadzać konsorcjum banków będących własnością Włochów, Niemców i
    Amerykanów? Dlaczego nie banki polskie, dlaczego nie PKO BP czy BGŻ?

    Czy zainteresuje się pan, panie premierze, naszym pomysłem zgłoszonym w
    komisji finansów w ramach programu alternatywnego wobec likwidacji polskiego
    złotego - pomysłem utworzenia w oparciu o 5-procentowe aktywa walutowe NBP
    polskiego banku proeksportowego, który poza tradycyjną działalnością pomagałby
    polskim eksporterom pozyskiwać kapitał za pośrednictwem emisji papierów
    dłużnych? Dziękuję."
    ----------------------

    ,,Poseł Zofia Krasicka-Domka:(LPR)

    Panie Marszałku! Wysoki Sejmie! Panie Premierze! Moje pytanie odnosi się
    do problemu prywatyzacji giełdy warszawskiej. Są niepokojące sygnały od
    znawców problemu. Liga Polskich Rodzin przeciwna jest prywatyzacji giełdy
    warszawskiej, bo m.in. powinna ona ułatwić pozyskiwanie kapitału dla małych i
    średnich polskich przedsiębiorców. Poza tym jest oczekiwanie, aby na giełdzie
    warszawskiej utworzyć specjalny rynek notowań grupujących polskie firmy
    proeksportowe.

    Czy pan premier może wpłynąć na to, aby minister skarbu w jak najkrótszym
    terminie przedstawił na forum Sejmu informację o utrzymaniu polskiej giełdy w
    polskich rękach? Dziękuję. (Oklaski)"

    Dyszel Kazimierz, nie rusz Kazika bo zgniesz