  • Data: 2022-07-21 21:11:23
    Temat: Re: Awaria w ALIOR BANK
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Robert Tomasik <r...@g...pl> writes:

    > Akurat oszuści chcieli w błąd prowadzić ofiarę, że niby
    > płacą mu cztery firmy - mniejsza o to, o co chodziło, bo nie chcę pisać
    > - i wyszło dziwnie, ze czterech różnych płatników z jednego numeru
    > rachunku przelew robi.

    Swoją drogą, 4 firmy mogłyby teoretycznie tak zrobić.
    Tylko która firma płaci wpłatami na poczcie? Jedna, to jeszcze - ale
    cztery? Niektórzy ludzie z DG lub innymi małymi spółkami jednak tak
    robią, nie wiem dlaczego.

    > Ciekawe rozwiązanie. Natomiast uważam, ze to, ze do spłacania danej
    > karty jest indywidualny rachunek bankowy, to nie jest to samo,
    > posiadanie takiego rachunku.

    To nie tak.
    Każda karta ma swój indywidualny rachunek (konto). To jest oczywiście
    konto prowadzone przez bank, na rzecz klienta.

    Natomiast zupełnie inną sprawą jest to, czy to konto ma widoczny dla
    klienta numer, na który można wpłacić pieniądze np. Eliksirem.
    Elixir wymaga numerów kont w formacie IBAN (NRB) i niczego innego nie
    przyjmie, bo to komputer bez serca :-)

    > Za gaz, czy podatki też przecież płacimy
    > na spersonalizowane rachunki, co nei znaczy, ze należą one do Ciebie.

    Dokładnie tak samo rachunki w banku należą do banku :-)
    Potocznie mówi się co się mówi, ale formalnie...

    > Nie da się - o ile wiem - bezpośrednio z takiego przypisanego do karty
    > rachunku wykonać przelewu.

    To zależy tylko od banku.
    Np. często nie da się wykonać (a dokładnie rzecz biorąc, skutecznie
    zlecić) przelewu z konta lokaty. Albo się da. Kwestia banku.

    > Nie wiem, jak to wygląda u kogoś, jakbym mu
    > przelew z karty kredytowej zrobił i jestem ciekawy, czy bedzie miał
    > przelew przychodzący z tego rachunku, który służy do spłacania
    > zadłużenia, ale wątpię.

    Szansa jest duża, ponieważ spłacanie karty przelewami jest od dawna
    powszechne m.in. w Polsce. Przelewy z KK - mniej.

    Jakbyśmy spłacali karty czekami lub ew. klikając w systemie
    transakcyjnym w "spłatę karty", a wire transfer był zarezerwowany
    głównie dla firm, to by może inaczej było.
    --
    Krzysztof Hałasa